„Corvette“ – Europoje dar egzotika Pereiti į pagrindinį turinį

„Corvette“ – Europoje dar egzotika

2008-04-02 09:00

„Corvette“ – Europoje dar egzotika

Amerikiečiai tikisi užkariauti ir Senojo žemyno vairuotojų simpatijas

Marselis, Prancūzija

Kiekvienas, kurio dešinės kojos pėda tramdo bent 200 arklio galių, į mane žvelgė tarsi į varžovą. „Audi“, BMW, „Porsche“ vairuotojai, atsitiktinai vos kelioms akimirkoms sutikti greitkelyje Pie-tų Prancūzijoje, provokavo lenktyniauti. Kai sėdi prie amerikinės „Corvette“ vairo, esi pasmerktas sulaukti aplinkinių dėmesio. Bent jau Europoje. Ir net Pietų Prancūzijoje, kur gyventojai įpratę matyti brangius sportinius automobilius, atvykstančius iš šalia esančio Monako.

Pigesnė už konkurentus

JAV automobilių koncernas „General Motors“ metė pirštinę Europos sportinių automobilių gamintojams. 2004-aisiais debiutavęs šeštos kartos „Corvettės“ modelis C6 šiais metais Europos rinkai siūlomas su nauju – 6,2 litro darbinio tūrio, V8, 437 AG – varikliu.

„Corvette“ gamintojų koziris yra kaina – nuo 226 tūkst. litų. Tai gerokai mažiau, nei kainuoja „Porsche 911“, kurį „General Motors“ vadina tiesioginiu „Corvettės“ konkurentu.

Kita vertus, „Corvette“ neturi tos pridėtinės emocinės vertės, kuria dvelkia naujutėlaitis „Ferrari“ ar „Porsche“. Bent jau Europoje „Corvette“ vis dar yra vienas „Chevrolet“ modelių, nors amerikiečių įmonės rinkodaros specialistai siekia įkalti į galvas, kad „Corvette“ yra markė, o ne modelis.

„General Motors“ pabrėžia, kad „Corvette“ yra geriausiai parduodamas sportinis automobilis pasaulyje. Per metus pagaminama 35 tūkst. „Corvettės“ automobilių, bet dauguma gerbėjų gyvena už Senojo žemyno ribų – pernai Europoje parduotos 1305 šios mašinos. Tačiau „Corvette“ gamintojai į Europos rinką pagrįstai žvelgia optimizmo kupinomis akimis – 2004-aisiais šių automobilių Europoje buvo parduota vos 330.

Dvi pavarų dėžės

Ar „Corvette“ yra verta tų pinigų, kurių už ją prašoma? Pirkėjams siūloma „Corvette C6“ kupė arba kabrioletas. 6,2 litro benzininis variklis gali būti derinamas su šešių laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėže. Varantieji ratai – galiniai.

Automobilis su mechanine pavarų dėže iki 100 km/val. įsibėgėja per 4,4 sek., su automatine – per 4,6 sek.

Mašinoje pakankamai vietos tiek vairuotojui, tiek keleiviui, o bagažinė stebina talpumu. Tiesa, jei nuimsite „Corvette“ kabrioleto stogą, jį teks slėpti bagažinėje ir vietos mantai gerokai sumažės. Prietaisai, svirtys ir jungikliai išdėstyti patogiai, pakanka kelių minučių apsiprasti prie vairo. Tik sėdint keleivio vietoje vis norėjosi įsitverti į rankinio stabdžio svirtį, kuri įrengta prie pat keleivio sėdynės. Tokio galingo automobilio vairuotojas neturėtų jaustis labai jaukiai, jei keleivis sėdėtų įsitvėręs į rankinio stabdžio rankeną.

Mašinos salonas už tokią kainą galėtų būti ir geresnės kokybės. Dviejų atspalvių odos derinys – subtilus, tačiau darbo precizišku nepavadinsi.

Svarbiausi rodmenys – greitis, variklio sūkiai, degalų sąnaudos ir pan. – specialiu spinduliu suprojektuojami ant automobilio stiklo. Atrodo, kad šviečiantys skaičiai kabo kažkur ore už mašinos lango. Itin patogu – nereikia pro vairaratį žvilgčioti į prietaisų skydą.

Automobilyje įmontuoti septyni „Bose“ garsiakalbiai, tačiau nekyla ranka įjungti CD grotuvo – galingo variklio gausmas malonesnis nei muzika.

Bandymai trasoje

„Corvettės“ gamintojai suteikė progą išbandyti šį automobilį Paulo Ricardo žiede netoli Marselio. Puiki vieta įsitikinti automobilio galimybėmis. Trasoje – viena ilga tiesioji, kurioje pavyksta įsibėgėti iki 220 km/val., ir keletas įvairių posūkių.

Šalia sėdintis instruktorius nesikiša, kol neperžengi atsargumo ribų. Jau nuvažiavęs pirmą ratą spėji įsitikinti, kad stebėti žiede lekiančius automobilius yra nepalyginti lengvesnis darbas, nei juos vairuoti. Suvaldyti galingą ir greitą galiniais ratais varomą „Corvettę“ nėra taip jau lengva – neatsargus sankabos pedalo spustelėjimas, ir automobilio galą pradeda mėtyti.

Įveikus šešis ratus Paulo Ricardo žiede sunku įvertinti visas „Corvette“ galimybes, bet viena aišku – šis automobilis yra gerokai greitesnis ir galingesnis, nei reikia kasdieniame gyvenime.

„Corvette“ gamintojai siūlo ir Z06 modifikaciją, kuri tituluojama greičiausiu koncerno „General Motors“ automobiliu. 7 litrų darbinio tūrio V8 variklis išvysto 512 AG, o su juo automobilis iki 100 km/val. įsibėgėja per 3,9 sek. Lietuvoje automobiliais „Corvette“ prekiauja bendrovė „Piliakalnis“.

Įspūdinga istorija

Nuo 1953-iųjų jau pagamintos šešios „Corvette“ kartos, žymimos raide C ir skaičiumi nuo 1 iki 6. C1 buvo gaminama iki 1962 m. Šių automobilių parduota 69 015. Už Lietuvoje parduodamą 1960 m. C1 modelį prašoma 140 tūkst. litų.

C2 (1963–1967 m.) – trumpiausiai gamintas „Corvette“ modelis, parduota per 117 tūkst. šių automobilių. 1963 m. modelis turėjo 360 AG V8 variklį.

C3 buvo gaminamas net 15 metų, nuo 1968-ųjų iki 1982-ųjų. Galingiausios C3 versijos variklis buvo 7,4 litro darbinio tūrio, išvystydavo 425 AG. Šio automobilio debiutas buvo gana kurioziškas.

„Chevrolet“ kompanija saugojo naująjį „Corvette“ modelį nuo pašalinių akių, tačiau žaislų gamintojams pavyko į prekybą C3 žaislinį modelį išleisti keliomis savaitėmis anksčiau, nei žmonėms buvo pristatytas tikrasis automobilis. C3 – kol kas populiariausias „Corvette“ modelis, jų parduota daugiau nei pusė milijono.

C4 buvo gaminamas iki 1996 m. Automobilis pradėtas gaminti 1983 m., tačiau oficialiai vadintas 1984-ųjų modeliu. Parduota beveik 360 tūkst. šių automobilių. C4 buvo pirmieji „Corvette“ modeliai, kuriuose įdiegta elektroninė degalų įpurškimo sistema, ABS, oro pagalvės, aliumininis rėmas, 6 laipsnių pavarų dėžė.

C5 modelis (1997–2004 m.) sulaukė beveik 248 tūkst. pirkėjų. Tai visiškai pakeistas modelis, palyginti su ilgai gamintu C4. Į C5 buvo montuojamas 345, o vėliau – 350 AG variklis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų