- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
-
Biržų keliais riedėjo nesenstanti klasika
Savaitgalį istorinių automobilių mylėtojai rinkosi į tradicinį, jau šešioliktąjį istorinių automobilių festivalį „Nesenstanti klasika“, kurį nuo pat 2008-ųjų kasmet rengia senovinių automobilių klubas „Klasika“.
Pirmasis rugpjūčio savaitgalis biržiečiams padovanojo tikrą šventę, kurios metu miestą ir rajono kelius užpildė įspūdinga, daug šilto ir šalto mačiusi senovinė technika – istoriniai automobiliai ir motociklai.
Jais gėrėjosi ne tik biržiečiai, bet ir istorinių automobilių puoselėtojai iš visų trijų Baltijos šalių, kurių atstovai į festivalį delegavo net 130 vienas už kitą įspūdingesnių eksponatų.
„Pažiūrėti tikrai yra į ką, o nuo tokios gausos ir įspūdžių net akys raibsta, – kalbėjo iš Rygos su visa šeima į festivalį atvykęs Jūris Melniks. – Džiugu, kad lietuviai moka organizuoti tokius įspūdingus senovinės technikos renginius, kad vieną po kito atidarote puikius istorinės technikos muziejus, kurių belieka tik pavydėti“.
Dar išvakarėse praėję visus registracijos formalumus šeštadienį istorinės technikos turėtojai aplankė vietinį technikos ir buities muziejų ir priešais Sodeliškių dvaro sodybą, išrikiavę savo išpuoselėtus eksponatus, pakvietė į jų parodą.
J. Vilūno nuotr.
Tačiau renginio vinimi tapo istorinės technikos paradas, kurio maršrutai iš Sodeliškių per Juostaviečius, Žvetogalą, pasienio su Latvija miestelį Germaniškį ir Suostus nusidriekė link Biržų aerodromo.
Šis istorinės technikos žygis Biržų keliais nepaliko abejingų. Vienoks įspūdis, kai vienas už kitą įspūdingesni automobiliai išrikiuoti parodos lankytojui dėmesiui, ir visiškai kitoks, kai šimtamečiai senoliai su visomis savo šventiškai išsipuošusiomis įgulomis lekia keliais, kuriuos apgulę žavisi važiuojančiais kaimų ir miestelių gyventojai. Dauguma jų galbūt nė nesvajoja apie tokius gražuolius, tačiau važiuojantys eksponatai vis dėlto nepalieka abejingų.
O pasižvalgyti tikrai buvo į ką. Janis Oskerko iš Latvijos vairavo seniausiąjį, 1913 m. gamybos „Presto Typ 8“ automobilį, Mindaugas Skauminas – šešeriais metais jaunesnį „Dodge Brothers“, latvis Alfredas Zamockis – stilingą 1923 m. gamybos „Oldsmobile 30A“ kabrioletą,
Gintautas Miškinis parodai pristatė net du automobilius – 1924 metų „Oakland“ ir metais jaunesnį „Packard 333“, o daugiausia žiūrovų patraukė bene įspūdingiausias parodos eksponatas – Gintauto Rimkaus atvairuotas 1930 m. gamybos „Packard 745 Cabrio“.
Istorinės technikos žinovai pažymėjo, jog visi automobiliai kruopščiai sumanių meistrų restauruoti, o tai neabejotinai didina jų vertę bei patrauklumą.
J. Vilūno nuotr.
Parodos rengėjai visus eksponatus suskirstė į atskiras sekcijas, iš kurių vienos gausesnių buvo tarpukario ir sovietinių automobilių grupės ir kurioms technikos gausa ne ką tenusileido europietiški ir amerikietiški klasikiniai automobiliai.
„Amerikonai“ traukė akį ne tik įspūdingomis formomis, bet ir savo dydžiu. Ne veltui juos daugelis taikliai vadino tikrais sausumos laivais. Bene labiausiai šį epitetą atitiko Viljaro Metsanurmo iš Estijos 1973 m. gamybos „Buick Centurion“, Sigito Gurevičiaus metais senesnis „Cadillac Deville Coupe“, latvių Gendijs Gohbergs 1974 m. „Mercury Cougar XR7“, Ziedonio Liepinio 1976 m. nuo konvejerio nuriedėjęs „Cadillac Eldorado Convertible“, Laimonio Sprukulio 1961 m. laidos „Imperial Crown“, lietuvio Donato Žukausko „Nissan Spartan II‘ ir kiti įspūdingo ilgio „sausumos laivai“.
Sovietinių automobilių grupė labiausia žavėjo itin kruopščiais restauracijos darbais, jog sunku buvo patikėti, kad automobilis pagamintas prieš pusę amžiaus, o ne vakar.
Vyriausias amžiumi sąskrydžio dalyvis, 84-erių Narcizas Mikšys iš Rokiškio vairavo 1953 m. gamybos „GAZ M20 Pobeda“, Raimondas Kaunietis – tik 2 metais jaunesnį „Moskvich 400“, biržiečiai Rimantas Čygas 1959 m. „Moskvich 407“, o Voldemaras Aišporas – 1976 m. VAZ 2101.
Sovietinių automobilių kolekciją puošė ne tik įvairių modifikacijų „Volgos“, jau minėti „Moskvich“, VAZ ar ZAZ automobiliai, bet ir Gendručio Kaikario atvairuotas 1978 m. laidos LAZ 695 autobusas, kurio vairuotojas siūlėsi mielai pavėžinti ir parodos dalyvius.
Parodos rengėjai dėmesio skyrė ir motociklams bei senovinės technikos autoriniams darbams, kurių ekspozicijos nebuvo tokios gausios.
„Nuoširdus ačiū visiems „Nesenstančios klasikos 2024“ automobilių festivalio dalyviams ir žiūrovams. Tikiuosi, jog greitai mes vėl visi susitiksime kitame įspūdingame renginyje, skirtame Baltijos kelio 35-čiui“, – sakė vienas renginio organizatorių Rolandas Setkauskas.
„Nesenstančios klasikos 2024“ vėliava nuleista sekmadienį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bilotaitės pasiteisinimas dėl vairavimo egzamino: sprendimas nebuvo priimtas vienasmeniškai8
Buvusi vidaus reikalų ministrė Agnė Bilotaitė tvirtina, kad dabartinio ministro Vladislavo Kondratovičiaus teiginiai, jog sprendimas uždrausti laikyti vairavimo egzaminus rusų kalba buvo priimtas vienasmeniškai, nesiderinant su kitomis institucij...
-
Ministras: sprendimas atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba nebuvo tinkamai suderintas2
Metams atidėjus sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba, Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius sako, jog toks žingsnis nebuvo tinkamai suderintas su atsakingomis institucijomis. ...
-
VRM atidėjo sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba7
Vidaus reikalų ministras Vladislavas Kondratovičius penktadienį pasirašė įsakymą, kuriuo metams nukėlė sprendimą atsisakyti vairavimo egzaminų rusų kalba. ...
-
Šventinė karštinė įsibėgėjo: Kalėdoms išpuošia ir automobilius2
Kol tarp miestų vyksta amžina kova, kurio gi eglė gražiausia, išradingumu kartais nenusileidžia ir paprasti žmonės. Štai ir automobilių mylėtojai bando įrodyti, kad ne prasčiau moka išpuošti savo ratuotas transporto priem...
-
Bilotaitė turi kategorišką nuomonę dėl vairavimo egzamino2
Buvusi vidaus reikalų ministrė konservatorė Agnė Bilotaitė nepagrįstu ir nesuprantamu vadina naujojo vidaus reikalų ministro siekį stabdyti sprendimą nuo sausio vairavimo egzaminus Lietuvoje organizuoti tik lietuvių arba kitomis oficialiomis Europos ...
-
Vežėjų parką papildys elektriniai lokomotyvai2
Krovinių pervežimo bendrovė „LTG Cargo“ įsigijo septyniolika elektrinių lokomotyvų, jie į Lietuvą atvyks 2027-ųjų pradžioje. ...
-
Žali – patys saugiausi, oranžiniai – autsaideriai
Manoma, kad automobilio spalva neturi įtakos, kaip dažnai jis patenka į avarijas, tačiau ryškių spalvų transporto priemonės neretai laikomos saugesnėmis. ...
-
Naujovę „Regitrai“ padiktavo klientai4
„Regitra“ plečia savo asortimentą: įregistravę naują automobilio numerį iš karto galėsite įsigyti ir rėmelį. ...
-
Lūžio belaukiant: kas augins konkurenciją1
Europos naujų automobilių pardavimo statistika liudija: tebekaraliauja kompaktinės klasės modeliai. Daugeliui tai optimalus variantas dėl patrauklios kainos, gausios komfortą ir saugumą užtikrinančios įrangos, automobilio dydžio. Paklausiausių de&s...
-
Lietuviškas paradoksas: uždarbiai – geri, bet mechanikų trūksta6
Lietuva pagal kelių transportu gabenamus krovinius užima trečią vietą Europoje. Tokį srautą pervežančią sunkiasvorę techniką reikia nuolat prižiūrėti ir remontuoti. Tad kodėl mūsų šalyje smarkiai stinga kvalifikuotų sunkvežimių mech...