B1 kategorija - kvailystė Pereiti į pagrindinį turinį

B1 kategorija - kvailystė

2006-09-26 09:00

B1 kategorija - kvailystė

Klaipėdoje neįmanoma įgyti B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimo. Vairavimo mokyklos ir „Regitra“ neturi tokių automobilių.

Vairuotojus egzaminuojančios bendrovės “Regitra” Klaipėdos filialo vyriausiasis specialistas Gintautas Nagelė teigė, kad Klaipėdos filialas neturi tokių mažų mašinų ir kol kas net nesvarstoma jų įsigyti, nes nėra pakankamai norinčiųjų. Tokie automobiliai yra Vilniuje ir Kaune.

Šiais metais Klaipėdoje B1 kategorijos teorinę dalį išlaikė tik vienas vairuotojas. Praktikos egzaminą žmogus važiavo laikyti į Vilnių. “Jei būtų didesnė paklausa, įsigytume ir reikiamą automobilį”, - sakė G. Nagelė.

Vilniuje ir Kaune kasmet ši kategorija populiarėja. Šiemet egzaminą išlaikė 223 asmenys. Pernai B1 kategorija suteikta 500 vairuotojų, tačiau Lietuvoje šiai kategorijai tinkančių automobilių buvo užregistruota tik keturiolika.

B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimas išduodamas asmeniui, sulaukusiam šešiolikos metų.

Žmogus, turintis šią kategoriją, nėra visavertis vairuotojas. Įtariama, kad įgijus B1 kategorijos vairuotojo pažymėjimą važinėjama įprastais lengvaisiais automobiliais.

„Visiškai juridiškai atsakingas asmuo tampa nuo aštuoniolikos metų, todėl avarijos atveju, jei ją sukėlė šešiolikmetis, sprendžiant su eismo įvykiu susijusias problemas, iškiltų įvairių teisinių sunkumų“, - teigė A. Andrijausko vairavimo mokyklos atstovas.

Sulaukę 18 metų turintieji B1 kategoriją privalo perlaikyti egzaminus, kad įgytų B kategoriją.

„Regitros“ egzaminų metodikos skyriaus vyriausiasis specialistas Saulius Šuminas sakė, kad pagal pažodinį vertimą B1 kategorija yra skirta keturračiams motociklams.

Anot jo, Lietuvoje B1 kategorijos sąvoka buvo iškreipta ir jai priskirti automobiliai, kurie sveria iki 550 kilogramų.

Faktiškai tai yra plastikiniai automobiliai su varikliu. Netgi „Mercedes Smart“ negalima vairuoti turint tik B1 kategorijos pažymėjimą.

B1 kategorijai skirti mini automobiliai labai populiarūs Prancūzijoje, kur jų ir gaminama daugiausiai rūšių.

Tai firmų „Aixam“, „JDM“, „Ligier“, „Microcar“, „Secma“ automobiliai su 125-500 kubinių centimetrų darbo tūrio varikliais.

Kad šie automobiliai vis labiau populiarėja Lietuvoje, rodo ir vis dažniau pasitaikantys skelbimai: „1997 metų „Aixam 500SL“ su dviejų cilindrų 0,5 litro dyzeliniu varikliu, automatine pavarų dėže, lengvo lydinio diskais, elektra valdomais langais. Maksimalus greitis 100 kilometrų per valandą. Kuro sąnaudos šimtui kilometrų tik 3 litrai. Galima vairuoti nuo 16 metų. Kaina 12 000 litų“.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra

Daugiau naujienų