Šiltnamis ant ratų
Dažnas vaizdas kelyje: šunys palaidi lekuoja pro langą ar lipa vairuotojams ant kelių. Pasak specialistų, tai gali baigtis ne tik žala augintiniui, bet ir skaudžiu eismo įvykiu.
Tyrimas parodė, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų augina šunis, todėl nenuostabu, kad dauguma žmonių, keliaudami automobiliu, augintinius vežasi kartu.
Šunų dresūros mokyklos "Reksas" vyriausiasis treneris ir elgsenos specialistas Jonas Valančius įspėja: karštą dieną net ir 15 minučių įkaitusiame automobilyje keturkojui gali būti pražūtingos.
"Automobilio salonas gali tapti šiltnamiu. Palikus augintinį ilgėliau, temperatūra taps jam nepakenčiama, jį gali ištikti šilumos smūgis", – sakė J.Valančius.
Be priežiūros – nesaugu
J.Valančius pabrėžė: augintinis galėtų likti automobilyje tik tuo atveju, jeigu bus kam jį prižiūrėti.
Šuo dažniausiai vengia petnešų arba narvo, todėl derėtų iš anksto pratinti augintinį prie šio inventoriaus, paskatinti gardumynais.
"Transporto priemonė turėtų būti pastatyta pavėsyje, o joje intensyviai cirkuliuotų oro srovės, pavyzdžiui, būtų praverta visureigio ar universalo tipo automobilio bagažinė", – patarė šunų dresūros mokyklos atstovas.
Jis atkreipė dėmesį, kad augintiniui būtų ypač pavojinga, jei šeimininkai jį vasarą paliktų automobilio salone įrengtoje šunims transportuoti skirtoje dėžėje.
"Gyvūnas gautų per mažai oro, nes įšyla ir plastikas, ir metalas, o šuo privalo turėti sąlygas atsivėsinti", – sako jis.
Išeitis – specialus kilimėlis
J.Valančiaus teigimu, šunų sveikatai pavojingas ir kitas jų šeimininkų įprotis – leisti augintiniams pro atvirą važiuojančio automobilio langą iškišti galvą.
Galimybės: specialistai pataria rinktis tokį keliavimo būdą, kurį augintinis mėgsta – transportavimo dėžę, specialų diržą su petnešomis arba narvą. woofshack.com nuotr.
"Matyti lekuojančius keturkojus smagu kitiems eismo dalyviams, tačiau šunims tai dažniausiai baigiasi ausų uždegimu. Augintinis patiria temperatūrų ir slėgio skirtumą, kuris išprovokuoja šią ligą. Toks būdas atvėsinti gyvūną netinkamas", – perspėjo specialistas.
Pasak J.Valančiaus, vasarą šuns kelionė automobiliu yra sunkiai įsivaizduojama be specialaus gyvūnui skirto vėsinančio kilimėlio.
"Jis yra užpildytas geliu, kuris aktyvuojasi, kai gyvūnas atsigula ant kilimėlio. Kilimėlis palaiko maždaug 5–10 laipsniais žemesnę nei aplinkos temperatūrą. Jį galima naudoti ne tik automobilyje, bet ir namuose", – paaiškino specialistas.
Anot J.Valančiaus, būtina nepamiršti, kad net ir gulėdamas ant vėsinančiojo kilimėlio šuo turi būti prisegtas diržu ir petnešomis.
"Žmonės turėtų pasirūpinti, kad šuniuko saugos diržo karabinas būtų tvirtas. Gyvūnas taip keliaudamas jausis laisvai, galės dairytis pro langą ir judėti. Stabdant ar atliekant kitą staigų veiksmą saugos sistema užsifiksuoja ir apsaugo gyvūną bei vairuotoją", – detalizavo J.Valančius.
Pravers pratybos
J.Valančius pataria rinktis tokį šuns keliavimo būdą, kurį augintinis mėgsta – transportavimo dėžę, specialų diržą su petnešomis arba narvą.
"Žmonės neretai patenka į keblias situacijas: šuo nėra įpratęs prie keliavimo automobiliu priemonių, o šeimininkai nuperka jam petnešas tuomet, kai kelionė – vos po kelių dienų. Tokia situacija yra sudėtinga, nes šuo dažniausia vengia petnešų arba narvo. Derėtų iš anksto pratinti augintinį prie šio inventoriaus, paskatinti gardumynais. Šuo supras, kad petnešos ir saugos diržas, keliavimas dėžėje ar narve – privalomi ir naudingi dalykai", – sakė specialistas.
Jei šuo vengia būti transporto priemonėje, J.Valančius pataria tam tikrą laikotarpį maitinti jį būtent automobilyje.
"Be to, ruošdamiesi ilgesnei kelionei šeimininkai turėtų mokyti šunį važiuoti automobilyje – kasdien su augintiniu įveikti trumpas distancijas, pradedant 1–2 km ir kasdien ilginant pasivažinėjimų trukmę", – teigė J.Valančius.
Pavojingi poelgiai
Kai kurie augintiniai mėgsta įsitaisyti automobilio salone ant grindų, prie pat vairuotojo kojų.
Draudikai teigia užfiksavę atvejų, kai gyvūnai sutrukdo nuspausti stabdžių pedalą ar atlikti kitą būtiną veiksmą.
Dar blogiau, kai gyvūnai susirango vairuotojui ant kelių. Augintinis išblaško dėmesį, be to, bet kuriuo metu gali atlikti neprognozuojamus judesius, o griežčiau sudrausmintas ar netyčia šiurkščiau stumtelėtas į šalį – pyktelėti.
Tokiais atvejais eismo incidentas – beveik užprogramuotas.
Naujausi komentarai