- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų.
Optimalu – bent 140 eurų
Tai atskleidė "Swedbank" užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Jį atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė "Spinter tyrimai". Buvo apklausti 1 009 respondentai nuo 18 iki 75 metų.
"Trūkstant lėšų transporto priemonei išlaikyti ir rūpintis, kad techninė būklė būtų gera, gali būti sudėtinga užtikrinti, kad ji atitiktų saugios ir netaršios eksploatacijos standartus. Tokiu atveju gyventojams vertėtų apsvarstyti pigesnes transporto alternatyvas ar pasirinkti aplinkai draugiškesnius keliavimo būdus. Didėjantys taršos mokesčiai taip pat taps vis svarbesniu veiksniu, sprendžiant dėl išlaidų transporto reikmėms", – teigė Tomas Pulikas, "Swedbank" vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Ketvirtadalis Lietuvos gyventojų (25 proc.) galėtų skirti nuo 100 iki 200 eurų. Į automobilio išlaikymo kainą įskaičiuojami degalai, einamasis remontas, draudimas ir automobilio įsigijimo kaina.
"Transporto reikmėms ir automobiliui išlaikyti paprastai rekomenduojama skirti 15 proc. asmens ar šeimos mėnesio pajamų. Agentūros "Eurostat" duomenimis, maždaug tokią dalį pajamų transporto reikmėms vidutiniškai ir skiria vienas šalies gyventojas − per mėnesį ši suma sudaro apie 140 eurų", − sakė T.Pulikas.
Didėjantys taršos mokesčiai taip pat taps vis svarbesniu veiksniu, sprendžiant dėl išlaidų transporto reikmėms.
Renkasi išperkamąją nuomą
10 proc. respondentų automobiliui išlaikyti per mėnesį galėtų skirti nuo 200 iki 500 eurų. Dar daugiau nei 500 eurų per mėnesį automobilio išlaikymo reikmėms nurodo galintys skirti 1 proc. šalies gyventojų.
Pasak T.Puliko, galima daryti prielaidą, kad nemaža dalis šių dviejų grupių gyventojų iš automobiliui skiriamų mėnesio lėšų turėtų galimybę padengti ir įmoką už naują automobilį.
"Swedbank" duomenimis, vidutinė išperkamosios nuomos būdu įsigyjamo automobilio sutarties suma siekia apie 17 tūkst. eurų, ir penkerių metų sutarties laikotarpio mėnesio įmoka už automobilį sudaro apie 300 eurų", − komentavo T.Pulikas.
Jis pabrėžė, kad per pastaruosius kelerius metus automobilių finansavimo rinkoje įvyko lūžis – išperkamoji nuoma, kaip finansavimo priemonė automobiliui įsigyti, aplenkė paskolas automobiliams. Remiantis praeitų metų "Swedbank" duomenimis, išperkamosios nuomos paslaugą rinkosi beveik 60 proc. automobilių pirkėjų.
"Tai rodo, kad vis daugiau gyventojų renkasi naujus automobilius, kurie atitinka šiuolaikinius saugumo ir emisijų standartus, ir vairuotojų požiūris į transporto priemonės eksploataciją ir priežiūrą tampa atsakingesnis", − teigė finansavimo ekspertas.
Naujos tendencijos
Didėja susidomėjimas aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis: 30 proc. gyventojų planuoja, kad kitas jų automobilis galėtų būti su hibridine variklio technologija arba varomas tik elektra.
Vis dėlto aplinkai draugiški hibridiniai automobiliai ar elektromobiliai dėl šiuo metu didelės jų kainos nėra lengvai įperkami visiems šalies gyventojams.
T.Puliko nuomone, siekiant sumažinti CO2 emisijų kiekį galima rinktis ir automobilį su nedidelės galios benzininiu varikliu, kurio emisijų kiekis neviršija 130 g/km. Tokio tipo automobiliams taikomos ir palankesnės finansavimo sąlygos, ir mažesni taršos mokesčiai.
"Ilgai vyravusi nuostata, kad geriau aukštesnės klasės, bet senesnis automobilis, po truputį keičiasi. Matome, kad vis daugiau gyventojų renkasi persėsti į naujus automobilius su mažesne emisija", – sakė "Swedbank" vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius T.Pulikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pajūrio keliuose – dešimtys greičio matuoklių10
Greičio mėgėjų pajūrio keliuose netrukus tykos dešimtys sektorinių greičio matuoklių. Specialistai vien Klaipėdos apskrities keliuose baigia įrengti 14 vidutinį greitį matuojančių įrenginių. ...
-
Intensyvėjant eismui prašo neprarasti budrumo
Įsibėgėjus pavasariui įsibėgėja ir motociklų vairuotojai bei dviratininkai, o su laisvinamu karantinu įsibėgės ir visas eismas. Specialistai, ypač motociklininkus, ragina būti atsargesnius, mat mirtimis pasibaigusių nelaimių pernai netrūko. Eksp...
-
Automobilių pirkėjų lūkesčiai – anekdotiniai, bet piniginės – kiauros10
"Nupirksiu visais ratais varomą tvarkingą automobilį su automatine greičių dėže. Mokėsiu iki 1 tūkst. eurų", – panašių skelbimų lietuviškuose pardavimų portaluose gausu. Specialistų pasiteiravome, kiek realu už nedi...
-
„Toyota“ vadovas – laimingas ir dėkingas: pelnė garbingą titulą
"Toyota Motor Corporation" (TMC) prezidentas ir generalinis direktorius Akio Toyoda tapo "Automobilių pasaulio 2021 metų žmogumi". ...
-
Nacionalinis prieigos punktas – viskas, ko gali prireikti
Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) sukūrė Nacionalinį prieigos punktą (NPP). Kas tai? ...
-
Nuo gegužės – prievolė deklaruoti automobilio pardavimo sandorį5
Nuo gegužės pradeda veikti nauja apskaitos sistema – bus privaloma deklaruoti automobilio pardavimo sandorį, o kiekviena Lietuvoje esanti transporto priemonė turės turėti unikalų savininko deklaravimo kodą, pranešė Vidaus reikalų ministe...
-
Lietuviams vis dar patraukliausi naudoti automobiliai – kaip juos pirkti protingai?2
Automobilius vis dar esame labiau linkę įsigyti antrinėje rinkoje, o ne pirkti naujus iš salonų. „Autoplius.lt“ ir „Regitros“ duomenimis, iš viso pernai šalyje užregistruota beveik 300 tūkst. naudotų automobi...
-
M. Skuodis: diskusijose dėl automobilių mokesčio svarbūs socialiniai aspektai2
Svarstant apie automobilių taršos mokesčio peržiūrą sutariama, kad reikia ieškoti paskatų gyventojams persėsti nuo taršių į mažiau taršius automobilius, tačiau taip pat svarbu įvertinti ir siūlomų pokyčių socialines ...
-
Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai4
Šį pavasarį Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai, kurie keliaus per daugelį šalies miestų. Pagrindinis pakartotinio važiavimo tikslas – atnaujinti Lietuvos miestų, kelių ir greitkelių vaizdu...
-
Seime – siūlymas šalinti iš kiemų nenaudojamus automobilius1
Daugiabučių kiemuose netrukus gali atsirasti daugiau vietos automobiliams – nuo 2022 metų siūloma įpareigoti savininkus bendro naudojimo vietose nelaikyti nenaudojamų automobilių. ...