- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Maždaug 20 proc. Lietuvos gyventojų gyventojų savo transporto priemonei išlaikyti per mėnesį yra pasirengę išleisti tik iki 50 eurų.
Optimalu – bent 140 eurų
Tai atskleidė "Swedbank" užsakymu atliktas gyventojų nuomonės tyrimas. Jį atliko visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė "Spinter tyrimai". Buvo apklausti 1 009 respondentai nuo 18 iki 75 metų.
"Trūkstant lėšų transporto priemonei išlaikyti ir rūpintis, kad techninė būklė būtų gera, gali būti sudėtinga užtikrinti, kad ji atitiktų saugios ir netaršios eksploatacijos standartus. Tokiu atveju gyventojams vertėtų apsvarstyti pigesnes transporto alternatyvas ar pasirinkti aplinkai draugiškesnius keliavimo būdus. Didėjantys taršos mokesčiai taip pat taps vis svarbesniu veiksniu, sprendžiant dėl išlaidų transporto reikmėms", – teigė Tomas Pulikas, "Swedbank" vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius.
Ketvirtadalis Lietuvos gyventojų (25 proc.) galėtų skirti nuo 100 iki 200 eurų. Į automobilio išlaikymo kainą įskaičiuojami degalai, einamasis remontas, draudimas ir automobilio įsigijimo kaina.
"Transporto reikmėms ir automobiliui išlaikyti paprastai rekomenduojama skirti 15 proc. asmens ar šeimos mėnesio pajamų. Agentūros "Eurostat" duomenimis, maždaug tokią dalį pajamų transporto reikmėms vidutiniškai ir skiria vienas šalies gyventojas − per mėnesį ši suma sudaro apie 140 eurų", − sakė T.Pulikas.
Didėjantys taršos mokesčiai taip pat taps vis svarbesniu veiksniu, sprendžiant dėl išlaidų transporto reikmėms.
Renkasi išperkamąją nuomą
10 proc. respondentų automobiliui išlaikyti per mėnesį galėtų skirti nuo 200 iki 500 eurų. Dar daugiau nei 500 eurų per mėnesį automobilio išlaikymo reikmėms nurodo galintys skirti 1 proc. šalies gyventojų.
Pasak T.Puliko, galima daryti prielaidą, kad nemaža dalis šių dviejų grupių gyventojų iš automobiliui skiriamų mėnesio lėšų turėtų galimybę padengti ir įmoką už naują automobilį.
"Swedbank" duomenimis, vidutinė išperkamosios nuomos būdu įsigyjamo automobilio sutarties suma siekia apie 17 tūkst. eurų, ir penkerių metų sutarties laikotarpio mėnesio įmoka už automobilį sudaro apie 300 eurų", − komentavo T.Pulikas.
Jis pabrėžė, kad per pastaruosius kelerius metus automobilių finansavimo rinkoje įvyko lūžis – išperkamoji nuoma, kaip finansavimo priemonė automobiliui įsigyti, aplenkė paskolas automobiliams. Remiantis praeitų metų "Swedbank" duomenimis, išperkamosios nuomos paslaugą rinkosi beveik 60 proc. automobilių pirkėjų.
"Tai rodo, kad vis daugiau gyventojų renkasi naujus automobilius, kurie atitinka šiuolaikinius saugumo ir emisijų standartus, ir vairuotojų požiūris į transporto priemonės eksploataciją ir priežiūrą tampa atsakingesnis", − teigė finansavimo ekspertas.
Naujos tendencijos
Didėja susidomėjimas aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis: 30 proc. gyventojų planuoja, kad kitas jų automobilis galėtų būti su hibridine variklio technologija arba varomas tik elektra.
Vis dėlto aplinkai draugiški hibridiniai automobiliai ar elektromobiliai dėl šiuo metu didelės jų kainos nėra lengvai įperkami visiems šalies gyventojams.
T.Puliko nuomone, siekiant sumažinti CO2 emisijų kiekį galima rinktis ir automobilį su nedidelės galios benzininiu varikliu, kurio emisijų kiekis neviršija 130 g/km. Tokio tipo automobiliams taikomos ir palankesnės finansavimo sąlygos, ir mažesni taršos mokesčiai.
"Ilgai vyravusi nuostata, kad geriau aukštesnės klasės, bet senesnis automobilis, po truputį keičiasi. Matome, kad vis daugiau gyventojų renkasi persėsti į naujus automobilius su mažesne emisija", – sakė "Swedbank" vartojimo paskolų ir automobilių finansavimo departamento direktorius T.Pulikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Nesąžiningų vairuotojų madai artėja galas: kokie pakeitimai laukia?53
Seimui palaiminus Rinkliavų įstatymo pakeitimus, akimirksniu bus sučiupti ir tie vairuotojai, kurie neteisėtai naudojasi net ir neįgaliems vairuotojams skiriama kortele, atveriančia galimybę į nemokamą parkavimąsi brangiausiose ar patogiausiose vieto...
-
Ekspertas – apie vairavimą neįprastomis oro salygomis: pradeda bijoti, ko nereikia bijoti3
Oro sąlygas, kurios nustebino šalies gyventojus pirmadienį, keiksnoja ne tik daržininkai ir sodininkai, bet ir vairuotojai. Vairuoti tokiomis sąlygomis ir dar su vasarinėmis padangomis gali būti tikras iššūkis, LNK reportaže pasako...
-
Klaipėdoje duris atvers unikalus senovinių automobilių muziejus21
Senojo dujų fabriko pastatuose vietą atrado unikali, daugiau nei prieš 100 metų pagamintų automobilių kolekcija. Dešimtmetį puoselėtas sumanymas „Senovinių automobilių namai-Memel Automuseum“ jau baigiamas įgyvendinti, ir mu...
-
„AutoTyrimai“: naudotų automobilių rinka per metus augo 1,2 proc.1
Lietuvoje sausį-kovą pirmą kartą įregistruota 36,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 1,2 proc. daugiau nei tuo pat laiku pernai, remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, skelbia bendrovė „AutoTyrimai“. ...
-
„VW Golf“ jubiliejaus proga – kelionė istoriniu automobiliu1
Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio p...
-
Sukčiavimo virusas gajus, požiūriai į tai – skirtingi7
Dėl didelių ridos klastojimo mastų Lietuvoje nukenčia ne tik naudotų automobilių pirkėjai, bet ir valstybės biudžetas. ...
-
Semsimės patirties iš ES lyderių švedų3
Lietuva toliau konsultuosis ir semsis patirties saugaus eismo srityje iš Švedijos – saugaus eismo lyderės Europoje. ...
-
Pavojus sugrįžo – ar keliuose sugyvensime draugiškai?16
Pastarosios dienos nėra palankiausios dviratėms eismo dalyvėms, bet į gatves jau sugrįžo tūkstančiai motociklininkų, dviratininkų ir paspirtukininkų. Sezono pradžioje ir automobilių vairuotojams reiktų pasikartoti Kelių eismo taisykles (KET), su...
-
Seimas spręs, ar švelninti atsakomybę taršių automobilių savininkams4
Seimas pradeda svarstymus, ar aplinkosaugininkams nustačius viršytą automobilių išmetamųjų dujų normą vietoj baudos pirmą kartą leisti skirti įspėjimą bei ilginti tokio automobilio techninės apžiūros galiojimą. ...
-
Siūlys švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį17
Suteikus teisę aplinkosaugininkams stabdyti ir tikrinti automobilių išmetamų į aplinką teršalų kiekį, Seime atsirado dvi iniciatyvos, kuriomis siūloma švelninti baudas už tokius pažeidimus, pradedant nuo įspėjimo. ...