Autobusus stebėjo ne vien Lietuvoje

  • Teksto dydis:

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), tarpininkaujant Europos darbo institucijai (ELA), inicijavo ir organizavo tarptautiniais maršrutais autobusais keleivius vežančių vairuotojų darbo ir poilsio patikrą.

Akcijoje vienu metu dalyvavo šią sritį kontroliuojančios Latvijos, Lietuvos, Lenkijos ir Čekijos institucijos.

„Patikrų apimtis nebuvo didelė, nes pareigūnai visą dėmesį sutelkė į detales, stebėdami konkretaus maršruto vežėjo darbą. Tai buvo ir galimybė pamatyti išsamesnį vaizdą, kaip vyksta procesas. Kruopščiai suplanuoti tokio pobūdžio darbai ateityje, tikėtina, bus kartojami, nes matome tokių patikrinimų naudą“, – teigė LTSA priežiūros departamento patarėjas Remigijus Valatkevičius.

Įdomi patirtis, kai jungtinė pareigūnų komanda sklandžiai galėjo stebėti autobusą, vykstantį per keturias šalis.

Poreikis suorganizuoti tokio masto patikrinimus kilo, kai Panevėžio autobusų stotyje autobuso, vykstančio tarptautiniu reguliariuoju maršrutu Ryga–Praha–Ryga, vairuotojas mirtinai kliudė pėsčiąjį. LTSA tyrimas atskleidė, kad autobuso vairuotojas vairavo transporto priemonę klastodamas darbo ir poilsio režimo duomenis.

„Įdomi patirtis, kai jungtinė institucijų pareigūnų komanda sklandžiai galėjo stebėti autobusą, vykstantį per keturias šalis. Daug laiko skyrėme patikrinimo vietoms ir laikui planuoti, veiksmams koordinuoti. Mums buvo be galo svarbu, kad viso pareigūnų veiksmai netrukdytų autobuso vairuotojui laikytis važiavimo tvarkaraščio, kad keleiviai patirtų kuo mažiau nepatogumų“, – teigė R. Valatkevičius.

Per akciją neužfiksuota labai sunkių pažeidimų, tačiau buvo nerimą keliančių situacijų, galinčių turėti tiesioginės įtakos autobuso keleivių saugumui. Kai kuriose Lietuvos kelių atkarpose buvo viršytas leistinas maksimalus greitis.

„Tai prevencinė priemonė, kuri, tikimės, skatins įmonių vadovus atitinkamai organizuoti vairuotojų darbą“, – sakė R. Valatkevičius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nu

Nu portretas
Tai kai patologiniai prileisti buvo prie transporto paslaugų bėdos velkasi dar nuo tarybinių metų, kai pajūrio keliukais siautėjo išsigimėlis rudu snukiu gricius.

As

As portretas
Aš taip pat stebėjau ir stebėjausi. Ugniagesių gelbėtojų pamaina paprastai trunka 24 valandas, ir tai jiems paruoštos lovelės, kad nesant darbo jie galėtu ištiesti kojas. Tarptautiniai autobusų maršrutai dažnai trunka daugiau nei 24 val. Antram vairuotojui ištiesti kojas paprastai nėra kur, taigi normalus darbo ir poilsio režimas neįmanomas, ir iš čia kyla rimtos saugaus eismo problemos.
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių