Autobuso ilgio "Hummer"

Autobuso ilgio "Hummer"

2010-03-31 10:50
Specialistas: ilgiausio limuzino vairuotojui G.Petravičiui praverčia ankstesnė patirtis, kai jis vairavo autobusą.
Specialistas: ilgiausio limuzino vairuotojui G.Petravičiui praverčia ankstesnė patirtis, kai jis vairavo autobusą. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Vairuoti vieną ilgiausių Lietuvos keliais riedančių automobilių, iki 12 m pailgintą "Hummer H2", nėra itin sunku.

Tačiau norint apsisukti neužtenka ir aštuonių eismo juostų – reikia apvažiuoti kvartalą.

Apskaičiuoja iš anksto

"Kelionės maršrutą reikia apskaičiuoti ir numatyti iš anksto", – pripažįsta penktus metus 12 m ilgio automobilį "Hummer H2" vairuojantis "Ilgiausi limuzinai" vairuotojas Gintautas Petravičius. 49 metų vyras yra vairavęs visas transporto priemones, tarp jų ir autobusą.

Iki 12 m pailgintas standartinis "Hummer H2" ilgiu prilygsta "Neoplan" ar "Setra" autobusams. Tačiau limuzino ratų apsisukimo spindulys yra pernelyg didelis.

"Autobusas aštuonias eismo juostas turinčiame Karaliaus Mindaugo prospekte iš vieno karto apsisukti gali, bet ilgiausias limuzinas – ne", – pasakojo G.Petravičius. Jo teigimu, autobusų ratai yra arčiau vienas kito. "Hummer H2" iškart neapsisuktų ir kitoje kelio pusėje remtųsi į šaligatvio bordiūrą, todėl dažniausiai tenka apvažiuoti kvartalą", – pastebėjo vairuotojas.

Sutvirtinta važiuoklė

Tradiciškai gamyklos ilgųjų "Hummer" negamina. Keturis varančiuosius ratus turintis automobilis yra dirbtinai pailginamas iki 12 metrų.

Mašina skersai pjaunama rankiniu būdu. Po to tempiama ir jos viduryje virinamas pailginimas. Automobiliui papildomai tvirtinama važiuoklė bei stabdžių sistema. Viduje, keleivių patogumui, integruoti DVD, vaizdo, muzikos grotuvai, šviesos efektai. Pailgintas "Hummer H2" sveria 5 t.

"Kiti techniniai niuansai bei privalumai – kaip tradicinio, bekelei skirto "Hummer", – teigė G.Petravičius. – "Hummer H2" turi keturis varančiuosius ratus, o beveik visi JAV, vadinamieji parketiniai, visureigiai – tik du."

Patogios smulkmenos

Mašina visiškai automatizuota, įrengta diferencialo tarp ratų blokuotė, variklis – 6 l darbinio tūrio. Mieste 100 kilometrų ilgasis "Hummer H2" sunaudoja apie 30, užmiestyje – 22 litrus benzino.

Kaip ir visuose amerikietiškose automobiliuose, 2004 m. "Hummer H2" modelyje yra daug elektronikos.

G.Petravičius pastebėjo, kad vairuotojams, ypač ilgai važinėjantiems, labai patogios elektra valdomos sėdynės: "Patogi funkcija, padedanti nevarginti stuburo ir patogiai išlipti, kai išjungus variklį ir pradarius dureles, sėdynės pakyla, o atlošas pasislenka vairo link. Įlipus ir įjungus variklį viskas automatiškai grįžta į užprogramuotą padėtį.

Dar viena patogi, bet Europoje gaminamuose automobiliuose nedažna smulkmena, pastebi Gintautas, važiuojant atbuline pavara veidrodėliai automatiškai pasikreipia taip, kad matytųsi galiniai ratai.

DVD, odinės sėdynės, automatinė greičių pavarų dėžė, automobilio statymo sistema amerikiečiams – dažniausiai standartas, europiečiams – komfortas.

Galima išsikviesti pagalbą

Minusai? G.Petravičius tikina, kad didelių minusų jis nepastebėjo. Benzino sąnaudos? Įvertinus, kad mašina yra net 12 m ilgio, keturių varančiųjų ratų ir sveria 5 t, sąnaudos nėra didelės.

"Vasarą smarkiai pakilus temperatūrai dėl didelių apkrovų retkarčiais streikuoja elektronika", – nedidelį trūkumą išdavė G.Petravičius.

Beje, mašina turi dar vieną amerikiečių gaminamiems automobiliams seniai įprastą privalumą – integruotą palydovinį ryšį ypatingiems atvejams: "Pritrūkus benzino, nuleidus padangą, patekus į avariją ar negalint pajudėti, užtenka pasakyti kodinį žodį ir atsiliepia pagalbos tarnyba."

Greitis? Ilgasis "Hummer H2", kaip rodo greičio matuoklis, gali važiuoti 200 km/val. greičiu.

Per kemsynus ir dumblynus

Kažkada ilguoju limuzinu keleiviai norėdavo pasipuikuoti, apsukti ratą prieš kaimynus. Dabar, įsitikinęs Gintautas, jais važinėtis didesnei kompanijai yra patogiau ir taupiau.

Prieš penkerius metus tuomet bene pirmasis Lietuvoje tokio ilgio automobilis labai traukė praeivių ir kitų vairuotojų akį.

"Daugelis, norėdami pasižiūrėti iš arčiau, automobilį aplenkdavo, todėl vairuoti būdavo sunkiau, – atviravo G.Petravičius. – Dabar žmonės tampa kultūringi, tolerantiškesni, dažnai užleidžia kelią, signalizuoja šviesomis, pamojuoja, suprasdami, kad jį vairuoti sunkiau nei tradicinį automobilį."

Ypač sunku buvo 2007–2008 m., kai į Lietuvą švęsti savo vestuvių masiškai grįždavo emigrantai iš Airijos ar Didžiosios Britanijos: dauguma jų linksmindavosi atokiose, sunkiai privažiuojamose sodybose.

"Važiuodavome per kemsynus, dumblynus ir sunkiai įveikiamais keliais, – šypsosi Gintautas. – Neretai nebūdavo vietos apsisukti, tad 2–3 kilometrus miško keliu važiuodavau atbulas."

Tradicinis pasisveikinimas

12 m ilgio limuzinas kartais nelengvai įveikia ir aukštesnius slenksčius bei geležinkelio pervažas. Kadaise, kol dar nebūdavo sutvarkyta Amalių pervaža, tekdavo ieškoti kito kelio.

"Nelengva ir privažiavus vietines geležinkelio pervažas kaimuose", – pripažino "Hummer H2" vairuotojas.

Stumti mašinos nereikėdavo, nors vestuvių fotografai neretai sugalvodavo kadrą, kai jaunieji su kompanija iš paskutiniųjų stumia ilgą mašiną.

Ar ilgųjų limuzinų vairuotojai turi išskirtinį pasisveikinimą? Ilgasis "Hummer" registruojamas kaip autobusas: "Todėl mes ir sveikinamės kaip autobusų vairuotojai – aukštyn iškeliame ranką."

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų