„Audi“ surado efektyvesnį būdą, kaip automobilį nudažyti dviem spalvomis

  • Teksto dydis:

Jūs tikriausiai pastebėjote, kad kai kurie automobiliai yra dažomi dviem spalvomis. Pavyzdžiui, „Audi A1“, „Volvo XC40“ ir „Citroen C1“ stogai su atramomis ir apatinė automobilio dalis gali būti nudažyti skirtingomis spalvomis. Toks dažymas reikalauja daug laiko, tačiau „Audi“ sugalvojo metodą, kuris leidžia automobilį vieno proceso metu be jokio maskavimo nudažyti dviem spalvomis iš karto.

Automobilių dažymas gamyklose perėjo kelias vystymosi stadijas. Tikriausiai sunku patikėti, tačiau automobilių gamybos aušroje kėbulai buvo dažomi teptukais.

Kiek vėliau darbininkai ėmė naudoti purškiamus dažus – dažai sluoksnis po sluoksnio buvo užpurškiami suslėgto oro pagalba. Dabar šį darbą itin tiksliai atlieka robotai, tačiau kartais žmonių įsikišimas vis tiek yra būtinas, ypač kai automobilis dažomas dviem spalvomis.

Purškiamų dažų srovė nėra koks tikslus lazerio spindulys – norint nudažyti iki linijos, reikia tą liniją peržengti. Aplink dažų srautą susidaro migla – mažyčiai dažų lašeliai, kurie taip pat gula ant paviršiaus.

Tai reiškia, kad norint automobilį padengti dviem spalvomis, pirmiausia robotai turi nudažyti pusę automobilio, o tada darbininkai turi užmaskuoti nudažytą dalį popieriumi ir specialia juosta, kad paviršius nebūtų paženklintas kitos spalvos dažais.

Savaime aišku, toks procesas yra brangus ir reikalaujantis daug laiko. Tiesą sakant, tiek laiko, kad kelis dešimtmečius dviejų spalvų automobiliai buvo beveik išnykę, tačiau dabar jie vėl ateina į madą.

„Audi“ išrado naują automobilių dažymo dviem spalvomis metodą, kuriam nereikia žmogaus įsikišimo ir dviejų žingsnių proceso. Visų pirma, lazeriu pažymima riba, skirsianti būsimas spalvas. Robotas atpažįsta lazerio paliktą žymę ir ją interpretuoja kaip ribą.

Tuomet itin maža dažų srove padengiamas paviršius, esantis arčiausiai  šios ribos. Šis dažų srautas yra toks plonas ir tikslus, kad jokia migla nesusidaro, o paviršius nudažomas milimetrų tikslumu.

Galiausiai, toliau nuo ribos esantys paviršiai dažomi įprastai, kai nebėra pavojaus užteršti nudažytas kėbulo vietas nenumatytos spalvos dažais.

Iš pradžių technologija bus bandoma vienoje dažymo kameroje Ingolštato gamykloje. Tačiau jau kitais metais norima šį procesą įgyvendinti visose gamyklose. Tai turės privalumų ir gamintojui, ir pirkėjams.

„Audi“ sutaupys medžiagų, nes taip dažant automobilius nereikės maskavimui skirto popieriaus ir juostos. Kartu su šiomis medžiagomis anksčiau būdavo išmetama ir šiek tiek dažų – jų dabar taip pat pavyks sutaupyti.

Kadangi nereikės žmogaus įsikišimo, automobiliai bus dažomi greičiau. Jei procesas tikrai bus toks patikimas, pirkėjai gali tikėtis sulaukti naujų dažų schemų pasiūlymų ir daugiau dvispalvių automobilių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių