- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vis dažniau žmonės tarp miestų keliauti renkasi ne viešuoju transportu, o ieško pavežėjo įvairiose programėlėse arba „Facebook“ grupėse. Sako, taip keliauti ne tik patogiau, bet ir pigiau bei linksmiau, mat kelionės metu su kitais pakeleiviais užsimezga naujos, įdomios pažintys. Vis dėlto, toks pasirinkimas gali būti labai nesaugus, o kartais ir nelegalus. Apie tai – LNK reportaže.
Kelionės su nepažįstamaisiais darosi vis populiaresnės tarp studentų. Jiems tai puiki alternatyva viešajam transportui, kai norima keliauti tarp miestų. Taip žmonės sutaupo laiko, pinigų ir turi galimybę pasiimti daugiau daiktų ar užmegzti naujų pažinčių.
Vis dėlto, toks keliavimo būdas ne pats saugiausias.
„Priekinėje sėdynėje sėdėjo ir autostradoje važiuojant pradėjo jai kojas graibyti. Tokie dalykai gal šiek tiek ir gąsdina, bet apsisaugau sėsdama į galą, – pasakojo tokiu keliavimo būdu besinaudojanti studentė. – Būna nejauku, kai matai, kad viršija greitį arba atrašinėja į žinutes, tas gal labiau gąsdina.“
„Nepažįsti žmogaus. Nežinai, ką jis tau gali padaryti. Užpulti, nežinau...“ – atsargiau į tokį keliavimo variantą žvelgė kalbintas vaikinas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Niekados negali jaustis saugiai. Iš dalies jautiesi, bet niekada negali 100 proc. teigti, kad viskas bus gerai“, – antrino ir kitas.
Nesaugu gali būti ne tik pakeleiviams, važiuojantiems su nepažįstamais pavežėjais, bet ir vairuotojams, kurie lygiai taip pat negali žinoti, kas įlips į jų automobilį.
Štai vienas vairuotojas laisvalaikiu tarp Vilniaus ir Kauno pavėžėjantis žmonės sako, kad kartą pakeleivis už kelionę norėjo atsiskaityti narkotikais.
„Žmogus norėjo atsiskaityti psichotropinėmis medžiagomis. Deja, nepaėmiau šito atsiskaitymo. Susimokėjo pinigais, nebuvo problemų“, – su šypsena istoriją prisiminė vaikinas.
Visgi žmonės, kurie renkasi keliauti su pavežėjais, turėtų būti labai atsargūs ir įvertinti, ar tikrai toks pasirinkimas nepavojingas.
„Pranešti savo artimam žmogui, kad važiuoja, kokiu maršrutu važiuoja, kokiu maždaug laiku turi būti“, – saugumo priemones vardijo policijos departamento atstovas Ramūnas Matonis.
Renkantis tokį neįprastą keliavimo būdą, reikėtų atsižvelgti ir į tai, kad pavežėjas gali vežti nelegaliai. Tiesa, ir patys pavėžėjai turėtų įsivertinti, kada keleivių pavėžėjimas – tik pomėgis, o kada jau laikomas darbu, kai reikia registruoti veiklą ir mokėti mokesčius.
„Galbūt parašau socialiniame tinke „Važiuoju“. Aš pats važiuoju, derinuosi prie savęs, bet jeigu aš jau derinuosi prie kliento, ieškau grupės ir derinu savo važiavimą prie klientų grupės poreikių, tikėtina, tai jau yra individuali veikla“, – įvardijo skiriamuosius bruožus Rasa Virvilienė, Mokesčių inspekcijos Teisės departamento direktorė.
Vežiojantys pakeleivius reguliariai, siekiantys iš to uždirbti, o ne tik kompensuoti savo kelionės išlaidas, turėtų įsigyti Individualios veiklos pažymėjimą ir leidimą vežti keleivius.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais35
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
Keliautojų maršrute – ypatingi muziejai
Pernai startavęs kasdienis geležinkelio maršrutas Vilnius–Ryga dar labiau išplėtė keliautojų galimybes, sujungdamas ne tik Baltijos šalių sostines, bet ir du unikalius transporto technikos muziejus. ...
-
Pokyčių svarstyklės – tvarumo ir elektromobilių naudai3
Visuomenė vis aktyviau renkasi draugiškesnes aplinkai transporto priemones. Daugiau elektrinių automobilių – ne tik namų ūkių garažuose, įmonės taip pat pradėjo kurti elektromobilių parkus. ...
-
Vasaros kaitra – ne tik vairuotojo, bet ir automobilio priešas2
Atslinkus vasaros kaitrai vis dažniau imame dairytis pajūrio ar paežerės pusėn. Ilgėjantys kelionių atstumai karštomis dienomis kelia papildomų apkrovų automobiliui. Kaip prižiūrėti transporto priemonę, kad išvykos nesibaigtų geroka...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas14
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...