- Tomas Jarusevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kvietimas susipažinti su naujuoju padidinto pravažumo "Audi" modeliu Q5 skambėjo intriguojamai: "Aplink Lietuvą vos per tris valandas – tik su naujuoju "Audi Q5". Čia viskas įmanoma – aplankysime visus keturis kraštus: Aukštaitiją, Suvalkiją, Dzūkiją ir Žemaitiją." Kauno "Audi" centro vadovo Vytauto Švedo sumanymas buvo iššifruotas pažvelgus į kelio knygą: siekdami pademonstruoti visas "Audi Q5" važiavimo ir valdymo galimybes, bandymams organizatoriai pasirinko Lietuvos liaudies buities muziejų Rumšiškėse.
Žvitrus bet kokiame kelyje
Jau nuvažiavus kelias dešimtis kilometrų "Audi Q5" įrodė esąs išties sportinis ir universalus automobilis, skirtas ne tik važiuoti mieste ar magistralėmis, bet ir įveikti protingumo kriterijus atitinkančią bekelę.
Nors klampiose pelkėse jo išbandyti neteko, važiavimas keliu su žvyro ar akmens skaldos danga nepaliko abejonių. Lyg tyčia per kelią perbėgęs šernų būrys dar sykį leido įsitikinti, kad sėdime prie saugaus automobilio vairo – trijų naujutėlaičių Q5 kolona apsnigtame kelyje sustojo atsipirkdama šiek tiek padidėjusiu adrenalino kiekiu vairuotojų kraujyje. ABS ir ESP sistemos vertos pagyrų.
Beje, jau bazinės komplektacijos įrangos sąraše yra ekstremalioms sąlygoms skirta nusileidimo nuokalne kontrolės sistema, puikiai deranti su nuolatine keturių ratų pavara "quattro".
Nors kelionė žvyrkeliu pateisino su "Audi Q5" sietus lūkesčius, gerosios "parketinio" visureigio savybės labiausiai atsiskleidžia asfaltuotame kelyje. Nedidelėje aikštelėje slalomo viražus automobilis įveikė idealiai klusniai, buvo manevringas. Tiesa, reikia pasirinkti tinkamą "Audi drive select" sistemos režimą iš siūlomų trijų – komfortiško, subalansuoto mišraus arba sportinio. Paspaudus vieną mygtuką elektronika sureguliuoja amortizatorių ir vairą: automobilis pasidaro minkštesnis arba kietesnis. Atitinkamai vairo sistemos ypatybės keičiamos pagal pasirinktą programą ir greitį.
"Audi" būdingas stilius
Naujojo "Audi Q5" nesumaišysi su jokiu kitu visureigiu. Nebent su vyresniuoju jo broliu Q7. Sportiška elegancija dvelkiančios išorės formos atspindi "Audi" gamintojų dizaino koncepciją. Automobilio priekyje puikuojasi išraiškingi žibintai, įrėžti abiejose naujųjų "Audi" vizitine kortele tapusių masyvių grotelių pusėse. Papildomai gali būti įrengti ksenono ir šviesos diodų (LED) dienos šviesos žibintai. Naujosios LED technologijos už papildomą kainą gali būti įmontuotos ir į galinius žibintus.
Žiūrint iš šono, dėmesį patraukia dideli ratai ir iškilios ratų arkos. Elegantiškas stogo nuolydis pabrėžia grakštų į kupė panašų stilių. Plačios užpakalinės durelės – aliumininės, kaip ir variklio gaubtas, – primena "Audi Q7".
Salono erdvė, apdailos detalių kokybė ir bendras stilius, kaip ir kituose "Audi" produktuose, tiesiog nepriekaištingi.
Pigiausias – dyzelinis modelis
"Audi Q5" komplektuojamas su vienu iš trijų variklių: benzininiu (2,0 TFSI) arba turbininiu dyzeliniu (2,0 TDI arba 3,0 TDI). Visi trys agregatai – tiesioginio įpurškimo su turbininiais kompresoriais, išsiskiriantys veržlumu ir degalų ekonomija.
Pigiausias pirkėjams siūlomas variantas – 131 tūkst. litų kainuojantis automobilis su dvilitre TDI "širdute" ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.
Kituose dviejuose modeliuose pritaikyta pažangi technologija "S tronic" – septynių pavarų dvigubos sankabos transmisija. Ji pavarą automatiškai perjungia vos per tam tikrą sekundės dalį, o vairuotojas taip pat gali pavaras reguliuoti prie vairo esančiomis svirtelėmis.
"Audi Q5 2,0 TDI quattro" vizitinė kortelė
Kėbulo tipas 5 durų visureigis
Sėdimų vietų skaičius 5
Aukštis (mm) 1653
Plotis (mm) 1880
Ilgis (mm) 4629
Važiuoklės bazė (mm) 2807
Svoris (kg) 1730–2310
Variklio darbinis tūris (cm3) 1968
Degalai dyzelinas
Cilindrų skaičius 4
Galia (kW(AG) / p/min.) 125(170)/4200
Maksimalus sukimo momentas (Nm / aps./min.) 350/1750–2500
Pavarų dėžė 6 laipsnių mechaninė
Degalų bako talpa (l) 75
Varantieji ratai visi
Pagreitėjimas (0–100 km/val., sek.) 9,5
Vidutinės degalų sąnaudos (l) 6,7
Bagažinės tūris (l) 540/1560
Kaina (Lt) nuo 131 724
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...