- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Rudeniniai rūkai net ir labiausiai patyrusį vairuotoją turėtų priversti įtempti visą dėmesį, kad kelionės tikslas būtų pasiektas saugiai. Dažnai kelius apgaubia toks tirštas rūkas, kad matomumas tesiekia 30 m ir mažiau, o kelio ženklų, atrodo, kaip nebūta, nes juos sunku įžiūrėti.
Nukentėjo ir vaikai
Tvyrant rūkui 2018 m. eismo įvykiuose, kuriuos analizuoja Lietuvos transporto saugos administracija, nukentėjo aštuoni žmonės, tarp jų ir vaikai. Vienas pėsčiasis, partrenktas sunkiasvorės transporto priemonės, žuvo.
Pasak LTSA pareigūno Vitalijaus Šufinsko, rūkas viena pavojingiausių oro sąlygų vairuotojams, keliuose sukeliantis itin daug nepatogumų.
"Vairuotojui ne tik sunku matyti kelią, bet ir laiku pamatyti posūkį arba einantį žmogų. Ypač rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa. Vadinasi, vairuotojai turi būti labai dėmesingi, nes tokiame kelyje neapgalvotas elgesys ir priimtas netinkamas sprendimas gali baigtis tragiškai", – sako LTSA ekspertas. Pasak eksperto, saugiai vairuoti, esant rūkui, gali padėti keletas paprastų, bet vairuotojų dažnai neįvertinamų ar nuvertinamų priemonių.
Ypač rūkas pavojingas važiuojantiems rudenį anksti ryte arba vakare, kai eismo sąlygas sunkina dar ir tamsa.
Rūko žibintai
Rūko žibintai automobilyje įrengti ne dėl grožio. Priekiniai turi kitokį šviesos sklidimo spindulį, todėl labai pagerina matomumą rūko sąlygomis, o galiniai kur kas geriau pastebimi atvažiuojančių vairuotojų nei gabaritiniai.
"Visgi rūko žibintus reikia naudoti laiku ir vietoje. Rekomenduojama, kad galinis rūko žibintas turėtų būti naudojamas tik esant mažesniam nei 50 m matomumui. Kitu atveju, dėl ryškios šviesos šis žibintas gali akinti iš paskos važiuojančių automobilių vairuotojus, o kai kuriais atvejais, gali būti palaikytas ir "stop" žibintu" – sako ekspertas V.Šufinskas.
Priekiniai rūko žibintai taip pat turi būti tvarkingi, tinkamai sureguliuoti. Jie paprastai būna montuojami žemiau už pagrindinius siekiant pakeisti šviesos, atsispindinčios nuo rūko lašelių, kryptį taip, kad ji neakintų vairuotojo.
Per žemai šviečiantys rūko žibintai negali maksimaliai apšviesti kelio, o per aukštai šviečiantys gali apšviesti priešais atvažiuojantį transportą, akinti vairuotoją, kadangi padidėja nuo rūko atspindimos šviesos srautas vairuotojui.
"Mažiau patyrę vairuotojai kartais daro klaidą – naudoja tolimąsias šviesas. Kadangi jų skleidžiama šviesa yra labiausiai atspindima, toks sprendimas dar labiau pablogina matomumą ir sudaromas aklinos sienos efektas" – į klaidas atkreipia dėmesį LTSA atstovas. Jei priekyje jūsų važiuojantis automobilis kelis kartus sumirksi avarine šviesos signalizacija arba įjungia ir išjungia rūko žibintą – reikėtų pagalvoti, ar šviesos neakina.
Saugus vairavimas
Tinkamas atstumas tarp automobilių yra svarbus nepriklausomai nuo oro sąlygų, tačiau esant rūkui jį patariama dar labiau padidinti. Dėl saugumo teks apsišarvuoti kantrybe – esant rūkui ir blogam matomumui didelis greitis gali būti labai pavojingas. Net ir važiuojant leistinu greičiu, esant rūkui atsiradusią kliūtį vairuotojas pastebi per vėlai ir nespėja jos išvengti. Todėl reikia įvertinti situaciją, matomo kelio atstumą ir pasirinkti tokį greitį, kad būtų įmanoma automobilį sustabdyti per mažesnį atstumą, negu galima matyti.
Važiuojant, kai tvyro rūkas, patartina nedaryti pavojingų manevrų: lenkti prieš tai neįvertinus situacijos (kai esate neužtikrinti, kad pakankamai matome) ar staigiai stabdyti. Esant itin tirštam rūkui apkritai patartina nelenkti, kadangi vairuotojas gali nematyti priešais atvažiuojančio automobilio arba jį pamatyti per vėlai. O kai staigiai stabdome – galima sulaukti smūgio į galą iš paskos važiuojančio automobilio.
Svarbu nežioplinėti
Esant rūkui, reikia vengti dėmesį blaškančios veiklos ir prietaisų, stengtis kuo labiau sutelkti dėmesį į kelią. Patartina netgi išjungti radiją, kad būtų galima girdėti, kas vyksta lauke. Tai itin padeda vairuojant pavojinguose ruožuose bei kelių susikirtimuose, geležinkelio pervažose. Šiuo atveju taip pat reikėtų stebėti ir priešais atvažiuojančius automobilius, kurie apie kliūtį priešais gali įspėti pamirksėdami šviesomis.
Reikėtų vengti sustoti šalikelėje, kai aplinkui tvyro rūkas. Didelė tikimybė, kad kažkas į jus atsitrenks. Jeigu vis dėlto prireikė sustoti, pasistenkite pasukti iš kelio (į kiemą ar siaurą šalutinį keliuką, kuriuose itin mažas eismo srautas ir judėjimo greitis) arba, jei nėra tokios galimybės, sustoti kuo labiau į dešinę nuo važiuojamosios kelio dalies. Iš paskos važiuojantys automobiliai esant blogam matomumui dažnai seka priešais važiuojančio automobilio šviesas. Todėl jeigu vis dėlto sustojote šalikelėje, būtinai įjunkite avarinę signalizaciją ir išjunkite šviesas, kad iš paskos važiuojantys vairuotojai nepasuktų jūsų kryptimi, manydami, jog ten kelias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...