Absoliuti dauguma paraiškų įvertinta teigiamai
Dauguma smulkiųjų ir vidutinių įmonių atstovų, kurie kreipėsi lengvatinės paskolos ASAP, sako jau pasinaudoję gautomis lėšomis ir gerokai sušvelninę savo verslui krizės pasekmes. Nuo balandžio 11-osios, kai paskelbtas kvietimas teikti paraiškas, iki birželio 9-osios INVEGA sulaukė 245 paraiškų. Šios savaitės duomenimis, iš jų vos viena buvo atmesta, kaip neatitinkanti pretenduoti galinčių įmonių reikalavimų, grąžinta patikslinti 20, dar vertinamos trys.
Ši skatinamoji finansinė priemonė ASAP skirta nedidelėms bendrovėms, kurios sėkmingai veikė iki karantino ir kurių klientai dėl karantino apribojimų negali apmokėti arba tik iš dalies apmokėjo sąskaitas. Siekiant, kad kuo daugiau įmonių paprasčiau galėtų pasinaudoti šia parama, buvo priimtas sprendimas nebevertinti jų kredito reitingo. Tačiau paskolos siekianti kompanija Juridinių asmenų registrui turi būti pateikusi 2018 ir 2019 metų finansines ataskaitas.
Paskola ASAP finansuojamos sąskaitos turi būti išrašytos nuo 2020 m. sausio 1 d. iki kovo 31 d. INVEGA suteikiamos paskolos ASAP gali būti nuo 500 eurų iki 500 tūkst. eurų. Paskolos ASAP suma priklauso nuo įmonės pardavimų apimties ir patvirtintų sąskaitų vertės. Paskolos suteikiamos 12 mėnesių laikotarpiui. Jos pradedamos grąžinti ir palūkanos pradedamos mokėti praėjus 6 mėnesiems po paskolos išmokėjimo dienos. ASAP priemonei skirta 15 mln. eurų valstybės lėšų.
Pagalbą gauti paprasta
Paskolų siekiančioms įmonėms pakanka INVEGA elektroninėje paraiškų teikimo sistemoje užregistruoti neapmokėtų ar tik iš dalies apmokėtų sąskaitų duomenis ir pateikti paraišką. Visa kita paraiškai nagrinėti reikalinga informacija surenkama ir tikrinama paraiškų teikimo platformoje.
Per INVEGA finansine priemone pasinaudojusios bendrovės „Lapės apskaita“, teikiančios buhalterines paslaugas, atstovė Daiva paaiškino, kad ASAP paskolą gauti buvo tikrai nesudėtinga. Pasak jos, neapmokėtų sąskaitų suma buvo gana nemaža įmonei, bet ne gyvybiškai reikšminga. Lėšos panaudotos atlyginimams išmokėti. Lengvatinė paskola prisidėjo prie veiksnių, kurie, esant šiai krizinei situacijai, palaikė ir sumažino nesaugumo jausmą.
„Įmonė buvo bepradedanti plėtrą, naujų klientų pritraukimo procesą, tačiau per karantiną visi planai sustojo, nes sumažėjo naujai besikuriančių įmonių, kurioms galėtume pasiūlyti savo paslaugas, – pasakojo bendrovės „Lapės apskaita“ atstovė. – O ir potencialūs klientai nebuvo linkę bendrauti ir sudarinėti naujų sutarčių, dėl to vadybininką (kurio pagrindinis uždavinys buvo išplėsti įmonės klientų ratą) turėjome išleisti į prastovas, o esamų klientų apskaitą tvarkantys darbuotojai liko dirbti nuotoliniu būdu.“
Bendrovė registruota Kaune, tad pagrindiniai klientai šiame mieste ir Vilniuje, nors aptarnaujamų klientų geografija apima beveik visą Lietuvą. Esami klientai kol kas neatsisakė buhalterinės apskaitos paslaugų, tačiau maždaug trečdalis iš jų paprašė nuolaidų, kadangi jų pačių veiklos apimtys buvo sumažėjusios, kai kurių klientų darbuotojai išėjo į prastovas (visiškas arba dalines). Daiva sako, nuolaidas, be abejo, suteikė. Tačiau ir dabar, sušvelninus karantino sąlygas, verslas lėtai grįžta į įprastas vėžes. Bendrovė „Lapės apskaita“ daliai klientų, kol jų pačių veikla negrįžo į įprastą ritmą, vis dar taiko nuolaidas.
Paskola – didelė paspirtis
Bendrovės „Laiko linija“, turinčios laikrodžių parduotuves Vilniuje, Klaipėdoje ir Šiauliuose, direktorė Dalia pasakojo, kad karantino metu įmonė galėjo prekiauti tik internetu. Tačiau, anot jos, prekyba internetu tik šiek tiek padėjo išgyventi, nes teko taikyti milžiniškas nuolaidas, kokių niekada nėra buvę.
„Labai reikėjo apyvartinių lėšų darbuotojų atlyginimams, kitiems būtiniems mokėjimams, – neslėpė ASAP paskola pasinaudojusios bendrovės vadovė. – Viena įmonė mums buvo delsusi apmokėti. Prašė palaukti. Seniai bendraujame su ta kompanija, o dėl karantino ir jos veikla buvo sustabdyta. Stengėmės išlaikyti ir gerus santykius su pirkėjais nedarydami spaudimo ir išspręsti problemą. Kadangi INVEGA turi finansinę priemonę dėl neapmokėtų sąskaitų, nusprendėme ja pasinaudoti. Gavome paskolą, o klientui lengviau, gali su mumis atsiskaityti dalimis.“
Anot ponios Dalios, kai prasidėjo karantinas, neapmokėta sąskaita buvo reikšminga suma bendrovei. Lengvatinė paskola buvo didelė paspirtis, iš jos apmokėjo kitas savo einamąsias sąskaitas.
Naujausi komentarai