Pagalba įmonėms dėl neapmokėtų sąskaitų Pereiti į pagrindinį turinį

Pagalba įmonėms dėl neapmokėtų sąskaitų

2020-06-11 11:00 kauno.diena.lt inf.

COVID-19 pandemijos metu sutrikus atsiskaitymams dėl klientų nemokumo nedidelės įmonės sėkmingai naudojasi nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) skatinamąja finansine priemone „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ (ASAP).

Pagalba: pasak bendrovės „Laiko linija“ vadovės, gavus lengvatinę paskolą jos lėšomis apmokėtos kitos einamosios sąskaitos.
Pagalba: pasak bendrovės „Laiko linija“ vadovės, gavus lengvatinę paskolą jos lėšomis apmokėtos kitos einamosios sąskaitos. / „Laiko linijos“ nuotr.

Absoliuti dauguma paraiškų įvertinta teigiamai

Dauguma smulkiųjų ir vidutinių įmonių atstovų, kurie kreipėsi lengvatinės paskolos ASAP, sako jau pasinaudoję gautomis lėšomis ir gerokai sušvelninę savo verslui krizės pasekmes. Nuo balandžio 11-osios, kai paskelbtas kvietimas teikti paraiškas, iki birželio 9-osios INVEGA sulaukė 245 paraiškų. Šios savaitės duomenimis, iš jų vos viena buvo atmesta, kaip neatitinkanti pretenduoti galinčių įmonių reikalavimų, grąžinta patikslinti 20, dar vertinamos trys.

Ši skatinamoji finansinė priemonė ASAP skirta nedidelėms bendrovėms, kurios sėkmingai veikė iki karantino ir kurių klientai dėl karantino apribojimų negali apmokėti arba tik iš dalies apmokėjo sąskaitas. Siekiant, kad kuo daugiau įmonių paprasčiau galėtų pasinaudoti šia parama, buvo priimtas sprendimas nebevertinti jų kredito reitingo. Tačiau paskolos siekianti kompanija Juridinių asmenų registrui turi būti pateikusi 2018 ir 2019 metų finansines ataskaitas.

Pas­ko­la ASAP fi­nan­suo­ja­mos są­skai­tos tu­ri bū­ti iš­ra­šy­tos nuo 2020 m. sau­sio 1 d. iki ko­vo 31 d. IN­VE­GA su­tei­kia­mos pa­sko­los ASAP ga­li bū­ti nuo 500 eu­rų iki 500 tūkst. eu­rų. Pas­ko­los ASAP su­ma pri­klau­so nuo įmo­nės par­da­vi­mų apim­ties ir pa­tvir­tin­tų są­skai­tų ver­tės. Pas­ko­los su­tei­kia­mos 12 mė­ne­sių lai­ko­tar­piui. Jos pra­de­da­mos grą­žin­ti ir pa­lū­ka­nos pra­de­da­mos mo­kė­ti praė­jus 6 mė­ne­siems po pa­sko­los iš­mo­kė­ji­mo die­nos. ASAP prie­mo­nei skir­ta 15 mln. eu­rų vals­ty­bės lė­šų.

Pa­gal­bą gau­ti pa­pras­ta

Pas­ko­lų sie­kian­čioms įmo­nėms pa­kan­ka IN­VE­GA elekt­ro­ni­nė­je pa­raiš­kų teikimo sis­te­mo­je už­re­gist­ruo­ti neap­mo­kė­tų ar tik iš da­lies ap­mo­kė­tų są­skai­tų duo­me­nis ir pa­teik­ti pa­raiš­ką. Vi­sa ki­ta pa­raiš­kai nag­ri­nėti rei­ka­lin­ga in­for­ma­ci­ja su­ren­ka­ma ir tik­ri­na­ma pa­raiš­kų tei­ki­mo plat­for­mo­je.

Per IN­VE­GA fi­nan­si­ne prie­mo­ne pa­si­nau­do­ju­sios bendrovės „La­pės ap­skai­ta“, tei­kian­čios bu­hal­te­ri­nes pa­slau­gas, at­sto­vė Dai­va paaiš­ki­no, kad ASAP pa­sko­lą gau­ti bu­vo tik­rai ne­su­dė­tin­ga. Pa­sak jos, neap­mo­kė­tų są­skai­tų su­ma bu­vo ga­na ne­ma­ža įmo­nei, bet ne gy­vy­biš­kai reikš­min­ga. Lė­šos pa­nau­do­tos at­ly­gi­ni­mams iš­mo­kė­ti. Leng­va­ti­nė pa­sko­la pri­si­dė­jo prie veiks­nių, ku­rie, esant šiai kri­zi­nei situa­ci­jai, pa­lai­kė ir su­ma­ži­no ne­sau­gu­mo jaus­mą.

„Įmo­nė bu­vo be­pra­de­dan­ti plėt­rą, nau­jų klien­tų pri­trau­ki­mo pro­ce­są, ta­čiau per ka­ran­ti­ną vi­si pla­nai su­sto­jo, nes su­ma­žė­jo nau­jai be­si­ku­rian­čių įmo­nių, ku­rioms ga­lė­tu­me pa­siū­ly­ti sa­vo pa­slau­gas, – pa­sa­ko­jo bendrovės „La­pės ap­skai­ta“ atsto­vė. – O ir po­ten­cia­lūs klien­tai ne­bu­vo lin­kę bend­rau­ti ir su­da­ri­nė­ti nau­jų sutar­čių, dėl to va­dy­bi­nin­ką (ku­rio pa­grin­di­nis už­da­vi­nys bu­vo iš­plės­ti įmo­nės klien­tų ra­tą) tu­rė­jo­me iš­leis­ti į pra­sto­vas, o esa­mų klien­tų ap­skai­tą tvar­kan­tys dar­buo­to­jai li­ko dirb­ti nuo­to­li­niu bū­du.“

Bend­ro­vė re­gist­ruo­ta Kau­ne, tad pa­grin­di­niai klien­tai šia­me mies­te ir Vil­niu­je, nors ap­tar­nau­ja­mų klien­tų geog­ra­fi­ja api­ma be­veik vi­są Lie­tu­vą. Esa­mi klien­tai kol kas neat­si­sa­kė bu­hal­te­ri­nės ap­skai­tos pa­slau­gų, ta­čiau maž­daug treč­da­lis iš jų pa­pra­šė nuo­lai­dų, ka­dan­gi jų pa­čių veik­los apim­tys bu­vo su­ma­žė­ju­sios, kai ku­rių klien­tų dar­buo­to­jai išė­jo į pra­sto­vas (vi­siš­kas ar­ba da­li­nes). Dai­va sa­ko, nuo­lai­das, be abe­jo, su­tei­kė. Ta­čiau ir da­bar, su­švel­ni­nus ka­ran­ti­no są­ly­gas, vers­las lė­tai grįž­ta į įpras­tas vė­žes. Bendrovė „La­pės ap­skai­ta“ da­liai klien­tų, kol jų pa­čių veik­la ne­grį­žo į įpras­tą rit­mą, vis dar tai­ko nuo­lai­das.

Pas­ko­la – di­de­lė pa­spir­tis

Bendrovės „Lai­ko li­ni­ja“, tu­rin­čios laik­ro­džių par­duo­tu­ves Vil­niu­je, Klai­pė­do­je ir Šiauliuo­se, di­rek­to­rė Da­lia pa­sa­ko­jo, kad ka­ran­ti­no me­tu įmo­nė ga­lė­jo pre­kiau­ti tik in­ter­ne­tu. Ta­čiau, anot jos, pre­ky­ba in­ter­ne­tu tik šiek tiek pa­dė­jo iš­gy­ven­ti, nes te­ko tai­ky­ti mil­ži­niš­kas nuo­lai­das, ko­kių nie­ka­da nė­ra bu­vę.

„La­bai rei­kė­jo apy­var­ti­nių lė­šų dar­buo­to­jų at­ly­gi­ni­mams, ki­tiems bū­ti­niems mokė­ji­mams, – ne­slė­pė ASAP pa­sko­la pa­si­nau­do­ju­sios bend­ro­vės va­do­vė. – Vie­na įmo­nė mums bu­vo del­su­si ap­mo­kė­ti. Pra­šė pa­lauk­ti. Se­niai bend­rau­ja­me su ta kom­pa­ni­ja, o dėl ka­ran­ti­no ir jos veik­la bu­vo su­stab­dy­ta. Sten­gė­mės išlaiky­ti ir ge­rus san­ty­kius su pir­kė­jais ne­da­ry­da­mi spau­di­mo ir iš­spręs­ti problemą. Ka­dan­gi IN­VE­GA tu­ri fi­nan­si­nę prie­mo­nę dėl neap­mo­kė­tų są­skai­tų, nu­spren­dė­me ja pa­si­nau­do­ti. Ga­vo­me pa­sko­lą, o klien­tui leng­viau, ga­li su mumis at­si­skai­tyti da­li­mis.“

Anot po­nios Da­lios, kai pra­si­dė­jo ka­ran­ti­nas, neap­mo­kė­ta są­skai­ta bu­vo reikšmin­ga su­ma bend­ro­vei. Leng­va­ti­nė pa­sko­la bu­vo di­de­lė pa­spir­tis, iš jos apmokė­jo ki­tas sa­vo ei­na­mą­sias są­skai­tas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų