Kaip skelbia įmonių grupė, pirmadienį iš Vilniaus geležinkelio stoties į Klaipėdą tvaresniu kuru varomas išvažiavo keleivinis traukinys „Pesa 730“, o į Vaidotus – manevrinis lokomotyvas TEM TMH. Po kelių mėnesių į bandymą bus įtrauktas ir magistralinis „LTG Cargo“ lokomotyvas „Siemens“.
Šiam bandymui bendrovė konkurso būdu įsigijo 1 mln. litrų hidrinto (vandeniliu apdoroto) augalinio aliejaus (angl. hydrotreated vegetable oil, HVO), kuris gaminamas iš 100 proc. tvariai gaunamų atsinaujinančių žaliavų, pavyzdžiui, panaudoto kepimo aliejaus ir gyvūninių riebalų iš maisto pramonės atliekų ir liekanų. Skaičius 100 šalia trumpinio nurodo, kad šis kuras yra visiškai grynas, jame nėra jokių iškastinio kuro priemaišų.
Vilniaus geležinkelio stoties perone, tapusiame atvira laboratorija, renginio dalyviams, tarp kurių ir susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis, buvo pademonstruota, kuo įprastas dyzelinas skiriasi nuo iš atsinaujinančių žaliavų pagaminto HVO100.
„Šis kuras – tai sinergija tarp industrijų. Turime maisto pramonę, kurioje yra labai daug įvairių atliekų, nežinoma, ką su jomis daryti, ir štai – atradimas, kaip jas paversti švaresniu dyzelinu. Vienas iš mūsų keliamų uždavinių geležinkeliams – pereiti prie tvaresnių degalų. Esant įtemptai geopolitinei situacijai, reikia turėti daugiau alternatyvų. Šis bandymas įrodo, kad galime kalbėti ne tik apie elektrą“, – pranešime cituojamas susisiekimo ministras.
LTG vykdomą parafininio kuro bandymą stebės ir analizuos Klaipėdos universiteto (KU) mokslininkų kolektyvas iš Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto Jūrų inžinerijos katedros bei Jūros tyrimų instituto, kuriems vadovaus prof. habil. dr. Sergejus Lebedevas.
Mokslininkai nuolat atliks tyrimus bei patikras ir vertins cheminę medžiagų sudėtį, geležinkelio riedmenų vidaus degimo variklio detalių, mazgų, filtrų ir kitų kuro sistemos dalių techninę būklę, ekologinius, energetinius ir kitus eksploataciniai rodiklius. Jų pateiktais rezultatais bus grindžiamas ir sprendimas, ar pratęsti ir plėsti HVO dyzelino naudojimą LTG grupės veikloje.
„HVO projektą vertiname kaip reikšmingą profesinį iššūkį jungtiniam Klaipėdos universiteto Jūros technologijų ir gamtos mokslų fakulteto ir Jūros tyrimų instituto mokslininkų kolektyvui. Nors esame sukaupę ilgalaikę patirtį atsinaujinančio, mažai anglies dioksido generuojančio kuro bei alternatyvios energetikos technologijų tyrimų srityse, šis projektas išsiskiria savo apimtimi ir svarba“, – cituojamas projekto vadovas KU profesorius S. Lebedevas.
Mokslininkų išvados taps pagrindu sprendžiant dėl HVO100 taikymo visoje LTG riedmenų sistemoje.
Europoje HVO kurą kaip alternatyvą įprastam dyzelinui naudoja ne viena geležinkelių bendrovė – šiuo kuru varomi traukiniai ir lokomotyvai važinėja Vokietijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Italijoje. Visos šios iniciatyvos rodo stiprėjantį Europos geležinkelių sektoriaus įsipareigojimą pereiti prie tvaresnių degalų.
(be temos)
(be temos)