„Lietuvos jūrų laivininkystės“ bankrotas: jūrininkai šaukia SOS

Prašo supratimo

LJL bankroto administratorius D.Volskis patvirtino, kad dalis bendrovės jūrininkų nesutinka pratęsti siūlomų sutarčių ir toliau likti laivuose, kol juos pavyks parduoti.

Paklaustas, ką ketina daryti, jei tų žmonių, kurie sutiktų pasirašyti naujas sutartis, nepakaks formuojant naujas įgulas, D.Volskis sakė, jog tai labai jautrus socialinis klausimas.

"Suprantu, kad jie visi gali norėti grįžti į Lietuvą. Tokiu atveju tai nemažai gali kainuoti ir valstybei, ir įmonei. Tačiau tie, kurie sutiks pasilikti laivuose ir sudarys naujas darbo sutartis, tikrai gaus algas. Bankroto įstatymo aš pakeisti negaliu, jo rėmai – aiškūs. Manau, kad kreditoriai skirs pinigų tiems, kurie saugos bendrovės turtą, ir jiems už tai bus sumokėta", – tikino D.Volskis.

O esą tiems, kurie nuspręs grįžti į Lietuvą, teks laukti, kol dalis algų bus sumokėta iš Garantinio fondo ar kol bus parduoti laivai ir tada sugrąžinta likusi skola. Pasak D.Volskio, "tokios žaidimo taisyklės".

"Darome viską, ką galime. Norime išsiaiškinti, kas ketina likti laivuose, suformuoti įgulas ir užtikrinti jų finansavimą. Tai – svarbiausi darbai, kuriuos dabar dirbame", – pabrėžė D.Volskis.

Liūdnoji LJL statistika

2015 m. spalio 31 d. duomenimis, LJL turtas buvo apie 31 mln. eurų, iš jų ilgalaikis – 24 mln. eurų. Tuo metu įsiskolinimai viršijo 22,5 mln. eurų, o darbuotojams skolos siekė 1,5 mln. eurų.

2015-ųjų lapkričio 27 d. LJL generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą prašydamas jo valdomai bendrovei iškelti bankroto bylą. Kompanija yra nemoki, negali vykdyti įsipareigojimų kreditoriams ir negalės jų vykdyti ateityje. Esą LJL veikla per pastaruosius trejus metus buvo nuostolinga, perspektyvų situacijai pagerėti nėra, nes patiriamos sąnaudos viršija gaunamas pajamas.

2012 m. įmonė patyrė 16,4 mln. litų nuostolių, 2013 metais – 41 mln. litų, pernai – 21,8 mln. litų nuostolį. Bendras nuostolis per trejus metus sudaro 79,38 mln. litų.

Beveik visą LJL turtą sudaro laivai, kurių vertė gali sumažėti 2–3 kartus, trys iš penkių įmonės laivų yra areštuoti, iš kurių du užsienio uostuose, todėl naudojimasis ir disponavimas jais yra apribotas.

Per vienus metus LJL gautinos pajamos sudarė 291 tūkst. eurų, todėl atsiskaityti su pagrindiniu kreditoriumi SEB banku bendrovė nepajėgi.

Visas LJL pagrindinis ūkinėje komercinėje veikloje naudojamas turtas – laivai yra įkeisti: keturi – "Voruta", "Romuva", "Deltuva", "Raguva" – įkeisti SEB banko naudai, o laivas "Venta" – bendrovių "Lietuvos geležinkeliai" ir "Smiltynės perkėla" naudai. Joms bendrai atsakovė skolinga 16 mln. eurų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Šud

Šud portretas
Štai kas I vyksta, kai valdžioje debilai,kol valdžia nekilo nosies kol vadovavo klaipėda tai ir tvarka buvo ,isikišo Vilnius ir viskas dingo taip kaip ir laisva Lietuva

Dilll

Dilll portretas
Baikit jumora....ta laivyna jau daug metu kaip maitvanagiai maitoja....,buvo garsiosios LISCO prezidentas A.Anilionis,kuris stipriame teisingame kumstyje laike ir naujino laivyna,....pavydziu karjeristu deka-teko jam uzleisti savo posta......tai tuomet ir prasidejo Ramanausko ir Anilionio laiku laivyno nykimas...,deja taip......ir kas svarbiausia-niekam is valdzios tas laivynas nerupejo....Mes dabar prarandam del kazkieno kaltes laivyna...ir kas idomiausia-NIEKAS musu issvajotoj laisvoj tevynej uz nieka neatsako....Geda ponai ir ponios del tokio musu nevalyvo dvasinio apsileidimo....,eis toliau seka,jei nebus sustabdyti lobistines juodos sielos,..o sekoe-ir zemes ir imones...,vienu zodziu musu salis liks ti rasytiniuose rastuose.....

komentarui "taip tiem"

komentarui "taip tiem" portretas
Žmogau,matyt dar nuo Naujųjų Metų šventimo neatsigavot,kad rašot tokias nesąmones.Paprastas jūreivis tik dirba darbą,o jo uždirbtus pinigus kompanijai akcininkai,vadovai vairuoja kaip jiems norisi.Pagal jūsų išsireiškimus pats esate geras "budulis",manau jei kas išvežtų į jūrą būtų pilnos kelnės iš baimės.
VISI KOMENTARAI 18

Galerijos

Daugiau straipsnių