„Lietuvos jūrų laivininkystę“ numarins tyliai

Į finansinę aklavietę patekusios įmonės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) paskutinysis dar plaukiojęs laivas "Voruta" jau prisišvartavo Ispanijos uoste ir dabar lauks savo lemties, kuri artimiausiu metu turėtų paaiškėti teismui paskelbus verdiktą dėl bankroto bylos iškėlimo.

Į finansinę aklavietę patekusios įmonės "Lietuvos jūrų laivininkystė" (LJL) paskutinysis dar plaukiojęs laivas "Voruta" jau prisišvartavo Ispanijos uoste ir dabar lauks savo lemties, kuri artimiausiu metu turėtų paaiškėti teismui paskelbus verdiktą dėl bankroto bylos iškėlimo.

Liūdnas Kalėdų laukimas

LJL darbuotojams artėjančios Kalėdos gerosios naujienos nežada.

Į finansinę duobę įkritusiai laivininkystės įmonei prisikelti vilčių beveik nebeliko. Paduotas pareiškimas teismui dėl bankroto bylos iškėlimo, nes akivaizdu, jog kitos išeities nebėra.

"Situacija įmonėje nepakitusi, laukiame teismo sprendimo. Taip, kaip ir buvo planuota, laivuose esantiems jūrininkams sumokame už vandenį, maistą, degalus. Turime penkis laivus ir nė vienas iš jų nedirba. Klaipėdos uoste stovi du laivai – "Deltuva" ir "Venta" , Graikijoje – "Romuva", Ispanijoje stovi "Raguva" ir šiandien turėtų atplaukti "Voruta"," – dienraščiui sakė LJL generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.

Klaipėdos uoste esanti "Deltuva" buvo areštuota pačių jūrininkų iniciatyva.

Jie to griebėsi baimindamiesi, kad laivas dėl įmonės įsiskolinimų nebūtų areštuotas kokiame kitame pasaulio uoste.

Tada esą taptų sunkiau išsireikalauti pradelstų atlyginimų.

Jūrininkų įgulos šiuo metu sėdi laivuose, kiekviename – iki 18 žmonių, kad palaikytų laivų gyvybingumą. Jiems algos turėtų būti sumokėtos pirmiausia. Tačiau to kol kas neįvyko.

Dauguma jūrininkų – Lietuvos piliečiai.

Skaudus smūgis – iš savų

"Deltuvos" areštas tarsi žaibas kirto naujai paskirtajam direktoriui dar pirmosiomis jo vadovavimo įmonei savaitėmis.

Tada teismo sprendimu antstoliai areštavo iš Lenkijos į Lietuvą sugrįžusį bendrovės laivą, kuris po kelių dienų turėjo išplaukti į naują reisą.

"Iki šiol keturi iš penkių įmonės laivų buvo areštuoti. Vienintelis "Deltuva" švartavosi Klaipėdoje ir praeitą sekmadienį buvo pasirengęs išvykti gabenti krovinių, pasirengęs uždirbti pinigų, kuriais mes atsiskaitytume su jūrininkais. Ir ką jūs manote? Laivą prieš savaitę areštavo", – prieš tris su puse mėnesio iškart po incidento piktinosi S.Dobilinskas.

Arešto iniciatoriai – bendrovėje dirbantys jūrininkai, o motyvas tas, kad per kelias paskutines savaites į įmonės sąskaitą "neįkrito nė vienas euras".

Taigi "Deltuva", užuot uždirbusi pinigų, liko uoste, nes derybos su antstoliais buvo bevaisės.

Jūrininkų sąjunga neatlyžta

Situacija LJL nepatenkinta Lietuvos jūrininkų sąjunga. Esą bendrovė jūrininkams nemoka algų.

Jūrininkų profesinę sąjungą kasdien pasiekia raštai iš kiekvieno bankrutuojančios kompanijos laivo.

"Darbuotojams ir "Sodrai" įmonė skolinga 1,809 mln. eurų. Štai ant stalo turiu dokumentą, su kuriuo vakar jūrininkai kreipėsi į Transporto darbuotojų federaciją, Saugios laivybos administraciją, LJL inspektorių dėl jiems nesumokėtų 900 tūkst. eurų. Jie kelia klausimą, kaip tuos pinigus susigrąžinti, ką daryti. Prieš kelias dienas gavome "Vorutos" įgulos, kuri buvo išlaisvinta iš Gvinėjos ir jau šiandien turi būti Las Palme", pareiškimą, – teigė Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža.

Jis tvirtino, kad "Romuva" net krovinio nėra nugabenusi užsakovams, nes buvo sulaikyta dėl įsiskolinimų.

"Jūrininkams turi būti sumokėti atlyginimai. Mes dėl to kelsime triukšmą ir sieksime, kad žmonės būtų pargabenti namo. Tiek kolektyvinė sutartis, kuri tebegalioja, nes bankrotas įmonei dar nepaskelbtas, tiek tarptautiniai, tiek Lietuvos teisės aktai byloja, kad ilgiau nei mėnesį nesumokėjus algos, jūrininkai turi teisę pareikalauti, kad būtų repatrijuoti namo. Tokiu atveju laivai užsienyje būtų palikti likimo valiai", – pabrėžė P.Bekėža.

Injekcijos nepakako

Esą 3 mln. eurų finansinės injekcijos, kuri LJL pasiekė dar vasarą, buvo mažai, reikėjo dar dukart tiek, galbūt tada laivai būtų galėję pradėti dirbti.

"Kai kuriems jūrininkams iki šiol nesumokėta alga už pusę metų. Tegul S.Dobilinskas ar susisiekimo ministras padirba negaudami jokio atlyginimo. Juk žmonės turi šeimas, turi vaikų. Kaip jiems gyventi?" – klausė Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas.

Pasak P.Bekėžos, juodų dalykų yra ne tik LJL, bet ir kitose laivybos bendrovėse, esą keliami tie klausimai, bet viskas juda sunkiai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

R.R.

R.R. portretas
Dirbau cia ir nebenoriu net prisiminti! Su zmonem nesiskaito, badu marina, algu nemoka ir jie dar tikisi kad zmones dirbs LJL labui! Geda Lietuvai geda lietuvos laivynui.

Nezabitauskas

Nezabitauskas portretas
Mums dar liko Jūros šventė. Na, truputį gėda ją švęsti.

pozoras

pozoras portretas
ir cia jurine valstybe? geda!
VISI KOMENTARAI 13

Galerijos

Daugiau straipsnių