- Elena Varnauskaitė/lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų“ – tokią reklamą paskelbęs plataus tinklo sporto klubas sulaukė aršios kritikos dėl seksizmo. Lietuviams šio sporto klubų tinklo reklamos užkliūva ne pirmą kartą.
Sporto klubo lankytojai pasidalijo savo nuomone apie šią reklamą.
„Aš manau, tai gali žmogų motyvuoti. Tai tikrai gali jį pastūmėti, nes, tarkim, aš asmeniškai pradėjau sportuoti labai storas, 137 kilogramai buvo, 14 metų, ir sportas gal net išgelbėjo mane, nes aš tikrai buvau ant diabeto ribos. Tai man padėjo suprasti, kad gyvenimas yra daug gražesnis, kad tikrai nereikia sėdėti namie, o kad reikia kažko siekti“, – pasakojo vyras.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Reikėtų dėl savęs sportuot, ne dėl kitų. Aš, kaip ir daugelis vyrų, prieš daug metų pradėjau sportuoti dėl moterų. Bet paskui po kiek laiko supranti, kad su moterimi ne tame esmė ir yra svarbesnių dalykų, kaip sveikata ir tiesiog senam amžiuje turėt gerą laikyseną, mažiau ligų su sąnariais, mažiau problemų ir panašiai“, – kalbėjo kitas vyras.
„Pritarčiau, kad jokiu būdu ne, tikrai ne, nes negalima žmonių diskriminuoti nei pagal lytį, nei pagal svorį, nei pagal ūgį, nei pagal rasę. Tiek metų esame Europoje, o reklama visai ne europietiška“, – piktinosi moteris.
„Gym+“ vadovas Mantas Badikonis plačiau apie reklaminę kampaniją ir jos tikslus.
– Ar tikėjotės, kad ši reklama sulauks tiek kritikos? Ar norėjote provokuoti?
– Ne, nesitikėjome ir tikrai nenorėjome provokuoti.
– Koks buvo kampanijos tikslas?
– Kampanijos tikslas buvo šmaikščiai pakviesti žmones sportuoti. Jeigu sekėte praėjusias reklamas, mes visą laiką stengiamės, tarsi savo vizitinę kortelę pateikti šmaikščias, humoristines, ryškias reklamas, kad patrauktume žmonių dėmesį.
– „Graži tik savo augintiniui? Būk graži iš tikrųjų“. Yra tokia konotacija, kad jeigu nesportuosi, būsi negražus.
– Visas ažiotažas kilo nuo būtent moters vizualizacijos, bet mes iš karto ir norėjome pabrėžti darydami tiek vyrą, tiek moterį, kad neišskiriame nei moterų, nei vyrų grožio. Ta reklama kviečiame sportuoti tiek vyrus, tiek moteris. Manome, kad sportas mus daro gražesnius ne tik išorėje, bet ir viduje, suteikia mums daugiau sveikatos, ugdo valią, gerina nuotaiką, pakelia energijos lygį, o ne tik sukuria dailias išorines kūno formas. Būtent tą stereotipą ir bandėme pašiepti. Tokia ir buvo mintis.
– O kaip be išorinio grožio? Ar nesportuojantis žmogus yra gražus?
– Visiškai taip. Ir jeigu sekėte mūsų reklamas, jose dažniausiai apeliuojama į išorinę išvaizdą, tai yra pasenusį stereotipą. Mūsų vizija yra pakviesti sportuoti visus, nesvarbu ar tu aukštas, žemas, apkūnus, lieknas, senas ar jaunas. Norime, kad pas mus ateitų visi ir grožį suprantame taip pat labai įvairialypiai, kaip aš ir minėjau. Norime, kad vienas žmogus atsipalaiduotų galbūt grupinėse treniruotėse, kitas atliktų kardio treniruotę ir grožis susideda iš įvairių sluoksnių. Skatiname, kad kiekvienas ateitų sportuoti bent po porą valandų per savaitę.
– Ar planuojate keisti reklamą?
– Tikrai ne. Kaip ir minėjau, esame patenkinti ta reklama, dirbame su profesionalia kūrybos agentūra, tikime jų darbu. Reklama yra ruošta ne tam, kad bukai pajuokauti. Mes tikrai vertiname, kas yra humoras, kas yra ribų peržengimas. Džiaugiamės rezultatu, kurį gavome ir tikime, kad humoras turi egzistuoti viešoje erdvėje.
Šią situacija pakomentavo ir Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos vadovė Mintautė Jurkutė.
Tai gali būti žalinga vėliau, kaip mes įsivaizduojame, kaip vyrai ir moterys turėtų atrodyti.
– Neturime oficialių skundų. Kol kas yra tik kreipimaisi žmonių su klausimu, ar čia galėtų būt lygių galimybių pažeidimas? Tai taip, kaip dabar lygių galimybių įstatymai apibrėžia, kas yra diskriminacija arba kas yra ne, šiuo atveju tokių įstatymo pažeidimo požymių neįžvelgiame. Ir dėl to nemanome, kad yra tikslinga atlikti tyrimą dėl lygių galimybių pažeidimo.
– Šis sporto klubas jau ne pirmą kartą patenka jūsų akiratį. Kokia buvo ankstesnė reklama? Ar jos yra panašios savo turiniu?
– Analizės neatlikome, anksčiau žmonės irgi kreipėsi dėl reklamos, kuriose buvo vaizduojami seksualizuoti kūnai: tiek vyrų, tiek moterų. Irgi buvo kreiptasi pirma dėl moters vizualo. Vėliau paaiškėjo, kad tai yra 3 reklamų ciklas. Tai buvo klausiama, ar nežemina toksai seksualizuoto kūno, kaip etalono pavyzdys? Ten buvo žinutė, kad jeigu nesportuosi, tai esi tarsi mažiau vertingas. Tai tuo atveju mes irgi pažeidimo nenustatėme, bet kontrolierė pripažino, kad apskritai kūno grožio arba jaunystės kulto eskalavimą, reikėtų daryti atsargiai, nes tokiais būdais yra formuojami stereotipai. Pavyzdžiui, kas yra gražu, kas yra negražu, kas yra siektina, kas ir ne. Tai gali būti žalinga vėliau, kaip mes įsivaizduojame, kaip vyrai ir moterys turėtų atrodyti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
L. Savickas: „Teltonikos“ atveju politikai nevykdė elementarios politinės vadybos2
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministro postą Lukas Savickas mano, kad „Teltonikos“ skandalas kilo dėl politinių vadovų nesugebėjimo užtikrinti politinės vadybos. Jo teigimu, jei „Teltonikos“ projektui būtų paskirtas ko...
-
„Foxpay“ vadovas S. Galatiltis: Lietuvos banko sprendimas nebuvo netikėtas
Teisėsaugos akiratyje atsidūrusios ir licencijos netekusios finansinių technologijų įmonės „Foxpay“ vadovas Saulius Galatiltis sako, jog Lietuvos banko (LB) sprendimas atimti įmonės licenciją nebuvo netikėtas. ...
-
Lietuvos bankas panaikino „Foxpay“ licenciją2
Lietuvos bankas (LB) už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikino teisėsaugos akiratyje atsidūrusios Ievos Trinkūnaitės valdomos finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, penktadienį paskelbė bankas. ...
-
Savivaldybė leido atnaujinti dalį gatvių šalia būsimo Vingio „Akropolio“
Šalia planuojamo naujo prekybos ir pramogų centro „Akropolis Vingis“ Vilniuje bus atnaujintos ir įrengtos naujos gatvės. ...
-
Šiandienio medicinos darbuotojo portretas: išskyrė 5 įgūdžius, reikalingus sveikatos priežiūros spec
Darbuotojams, norintiems sėkmingai įsitvirtinti darbo rinkoje, neretai tik profesinių žinių jau nepakanka. Tai rodo ir pernai Pasaulio ekonomikos forumo išskirti dešimt darbuotojams reikalingiausių įgūdžių, tarp kurių reikšming...
-
Į Sosnovecą vilioja ir architektūra, ir sportas
Dažnai Lenkija siejama daugiausia su vieta, kur vykstama apsipirkti. Tačiau šioje šalyje yra labai daug vietų, kurias verta aplankyti dėl visiškai kitų priežasčių. Vienas tokių paslėptų perlų yra Sosnovecas (Sosnowiec) – ...
-
Prestižinės UNESCO premijos „Moterims moksle“ laureatė: mokslas tuo ir žavus – jis pilnas netikėtumų4
Lapkričio 12 d. Vilniuje, Lietuvos mokslų akademijos (LMA) Didžiojoje konferencijų salėje įteikti diplomai UNESCO Baltijos šalių stipendijų konkurso „Moterims moksle“ laureatėms. ...
-
Verslo mentorystė: kaip noro tobulėti ir patirties sąjunga padeda verslams augti?1
Plėtojant verslą neišvengiamai kyla daugybė iššūkių. Juos įveikti gerokai lengviau turint patirtimi ir patarimais pasidalinti galinčius mentorius. Tai viena iš jau dešimtmetį gyvuojančios ir daugiau nei 150 mentori...
-
„Ignitis renewables“ pristatė jūrinio vėjo parko galimybes Lietuvos laivų savininkams2
Tarptautinės žaliosios energetikos bendrovės „Ignitis renewables“ vystomas jūrinio vėjo elektrinių parko projektas „Curonian Nord“ aplink save buria plačią verslų ekosistemą. Per Klaipėdoje surengtą susitikimą su laivų sav...
-
„LTG Link“ atskleidė, kada atnaujins traukinių maršrutą tarp Vilniaus ir Daugpilio1
Baigus geležinkelio remonto darbus Latvijoje kitą pavasarį gali būti atnaujintas keleivinių traukinių maršrutas tarp Vilniaus ir Daugpilio, skelbia keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“. ...