Vartojimo kredito teikėją galima keisti į palankesnį

Naujausia Lietuvos banko gyventojų apklausa, atlikta 2021 m. rudenį, siekta išsiaiškinti pasitenkinimą finansų rinkos dalyvių teikiamomis finansinėmis paslaugomis. Viena iš jų – vartojimo kreditus.

Apklausos duomenimis, net 71 proc. apklaustųjų nurodė, kad, kreipdamiesi dėl vartojimo kredito suteikimo, naudojosi bankų paslaugomis, kitų vartojimo kredito davėjų paslaugomis naudojosi 10 proc. respondentų, tarpusavio skolinimosi platformų paslaugomis – 9 proc. respondentų, 6 proc. naudojosi kredito unijų paslaugomis. Didžioji dalis apklausos respondentų nurodė, kad jiems yra suprantami vartojimo kredito produktai (išperkamoji nuoma, vartojimo paskola, kredito limitas).

Svarbiausi veiksniai, įsigyjant vartojimo kreditą, yra vartojimo kredito kaina (tai svarbu 84 proc. respondentų), aiškus produkto aprašymas suprantama kalba (85 proc. respondentų) ir greitas, paprastas įsigijimo procesas (81 proc. respondentų). Mažiausiai svarbus veiksnys įsigyjant vartojimo kreditą yra galimybė įsigyti kredito produktą nuotoliniu būdu (74 proc. respondentų).

Didesnė dalis vartojimo kreditą turinčių respondentų (56 proc.) nurodė, kad, prieš įsigydami paslaugą, palygina kelių vartojimo kredito davėjų teikiamus pasiūlymus, todėl išsirenka geresnį jų poreikius atitinkantį vartojimo kredito produktą. 14 proc. vartojimo paskolos gavėjų nurodė, kad gavo tik vieną pasiūlymą.

Vertinant skirtingų kredito produktų palyginimą, 37 proc. respondentų buvo labai paprasta palyginti vartojimo kredito pasiūlymus. Tačiau, vartotojų pasiteiravus, kokias sąlygas lengva arba sunku palyginti, iš apklausos duomenų matyti, kad vartojimo kredito gavėjams panašiai sudėtinga palyginti tiek informaciją apie palūkanas (47 proc.), tiek taikomus mokesčius (44 proc.) ir sutarties sąlygas (42 proc.).

Lietuvos bankas nuolat skatina vartotojus lyginti skirtingų vartojimo kredito davėjų pasiūlymus ir atkreipti dėmesį ne tik į taikomas palūkanas. Ir į bendrą vartojimo kredito kainą, kurią sudaro visos su vartojimo kreditu susijusios išlaidos (palūkanos ir visi su vartojimo kreditu susiję mokesčiai), t.y. pinigų suma, kurią žmogus turi sumokėti vartojimo kredito davėjui už naudojimąsi vartojimo kreditu per visą sutarties laikotarpį.

Apklausos metu net 32 proc. vartojimo kredito gavėjų nurodė, kad niekada netikrina savo turimo vartojimo kredito sutarties sąlygų. Rečiau kaip kartą per metus tai daro 17 proc. vartojimo kredito gavėjų. Atsižvelgdamas į tai, Lietuvos bankas rekomenduoja vartojimo kredito davėjams daugiau laiko skirti kredito sutarties sąlygoms ir vartojimo kredito kainai paaiškinti.

Lietuvos bankas vartojimo kredito gavėjų dėmesį atkreipia į tai, kad net ir sudarę vartojimo kredito sutartį, gyventojai turi teisę ne tik pasitikrinti, ar vartojimo kredito sąlygos atitinka asmeninius poreikius, tačiau gali pasidomėti ir galimybe pakeisti vartojimo kredito davėją, kuris galėtų kredito gavėjui pasiūlyti geresnes ir poreikius labiau atitinkančias sąlygas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių