„Kai prasidėjo karas, buvo aktyviausiai perkama atributika (...) Nepasakyčiau, kad labai reikšmingai, nes aš ir nesiorientuoju, nes ir pats pavargau nuo karo temų ir stengiuosi palaikydamas visa širdim Ukrainą, remdamas finansiškai, bet emociškai į tai neįsitraukti“, – BNS sakė Kauno drabužių parduotuvės „Tavo mada“ direktorius Mantas Mackevičius.
Rankų darbo papuošimų įmonės „Saulytės varlytės“ vadovė Simona Rainienė bei dovanų parduotuvės „Idea box“ vadovas Dmitrijus Belovas sako nebereklamuojantys, jog gamina tokią atributiką.
„Aš nereklamuoju, jei tą daryčiau, tai tikrai būtų daugiau užsakymų, bet aš bijau judinti tą temą, nes aš tada tik tą ir darau, tik Ukrainos atributiką ir ausiu“, – BNS sakė S. Rainienė.
„Pačioj pradžioj buvo (didesni pardavimai – BNS), o dabar kokius du metus nieko, ir dabar neseniai, prieš porą savaičių nupirko keletą ir tiek. Mažokai perka. (...) Manau, kad šiek tiek ta tema išsisėmusi, tų emocijų tiek buvo ir dabar taip emocionaliai nebereaguoja žmonės“, – BNS pasakojo D. Belovas.
S. Rainienė pridūrė, kad prasidėjus karas Ukrainoje jai skirtos atributikos pardavimai buvo itin aktyvūs.
„Aš karo pradžioje Ukrainos atributiką gaminau ir žmonėms ją dalinau nemokamai už paramą Ukrainai, tai buvo toks susidomėjimas, kad aš už savaitės jau supratau, kad paskęsiu toje baloje. Tikrai, kai sužinojo, kad galima už paramą gauti mano tas apyrankes, tai susidomėjimas buvo milžiniškas“, – sakė „Saulytės varlytės“ vadovė.
„Tavo mados“ direktoriaus M. Mackevičiaus teigimu, JAV prezidento Donaldo Trumpo (Trampo) pasisakymai vis dar šiek tiek lemia didesnius ar mažesnius Ukrainos atributikos pardavimus, tačiau jie toli gražu nesiekia buvusių 2022 metais.
„Kad Trumpas lemia apskritai aksesuarų rinką, tai faktas, nes yra ir su Ukrainos palaikymu, ir su Trumpo nepalaikymu užsakymų“, – BNS sakė verslininkas.
M. Mackevičius taip pat pasakojo, kad Ukrainos karo tema jį slegia, todėl stengiasi nuo jos atsiriboti.
„Tiesiog jauti pavojų ne tik savo šaliai, bet ir visam pasauliui, galvoji, kur tai nukeliaus, ar nebus taip, kad vėl galios ištroškę maniakai dalinsis pasaulį. (...) Aš jau pavargęs apskritai nuo tos temos esu ir pastebėjau, kad kuo daugiau galvoju apie tai, tuo labiau mano sveikata kenčia“, – BNS aiškino vyras.
BNS kalbinti prekybininkai kuria įvairius su Ukraina susijusius suvenyrus – jie pina apyrankes ir juostas, puoštas šalies vėliavos spalvomis bei patriotiniais užrašais, gamina marškinėlius su simboliniais motyvais, taip pat siūlo automobilių stiklus puošiančius lipdukus su palaikymą išreiškiančiomis frazėmis.