- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo 2020 metų liepos už kiekvieną aplinką teršiantį Lietuvoje įregistruojamą automobilį reikės mokėti taršos mokestį.
Jo nereikėtų mokėti tik senovinių automobilių valdytojams ir keičiantis transporto priemonės savininko pavardei ar pavadinimui.
Seimas antradienį priėmė daug diskusijų sukėlusį Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymą: už balsavo 72 Seimo nariai, prieš –53, o susilaikė keturi.
Dar prieš įstatymo priėmimą konservatoriai plenarinių posėdžių salėje ant savo darbo stalų pasikabino baltus popieriaus lapus su užrašu „nelaužykite žodžio“.
Biudžeto ir finansų komiteto narys Mykolas Majauskas teigė, kad žodžio nesulaiko Lietuvos lenkų rinkimų akcija-Krikščioniškų šeimų sąjunga. Pasak jo, su šios politinės jėgos lyderiu Valdemaru Tomaševskiu buvo sutarta, kad sąjunga tokio mokesčio nerems.
„Pažadas buvo, kad balsuosite prieš. Ir dabar sunku suprasti jūsų elgesį“, – teigė M. Majauskas.
Priimant įstatymą per balsavimą dėl vieno iš pirmųjų straipsnių Seimas dviem balsais (64 – už, 66 prieš) jam nepritarė.
Tačiau vidaus reikalų ministrei Ritai Tamašunienei pareiškus, kad ji nespėjo balsuoti, o Seimo pirmininkui Viktorui Pranckiečiui paskelbus balsavimą iš naujo, balsų pakako, o kai kurie Seimo nariai švilpė.
„Valstietis“ Arvydas Nekrošius paprašė Seimo Etikos ir procedūrų komisijos vadovo konservatoriaus Antano Matulo paprašė pakomentuoti tokį parlamentarų elgesį, tačiau šis nereagavo.
„Bronislovas Matelis švilpė labai garsiai. Mantas Adomėnas“, – vardijo A. Nekrošius.
Konservatorius Kęstutis Masiulis pastebėjo, kad Lietuvos Seime „politinė kultūra yra nuostabi“: „Dar mes nesipliekiame, kaip kituose parlamentuose“.
Jis įtarė, kad nebalsavusi R. Tamašunienė parodė, jog ji priešinasi šiam mokesčiui.
„Bet buvo perkalbėta. Matyt, čia vyksta sandėris dėl Narkevičiaus (susisiekimo ministro Jaroslavo Narkevičiaus – BNS)“, – kalbėjo K. Masiulis.
Opozicija tikina, kad naujas mokestis neskatins keisti taršių automobilių į naujesnius, taip pat neskatins važinėti mažiau, persėsti į viešąjį transportą.
Taip pat priekaištaujama, kad bus apmokestinamos ne visos transporto priemonės, mokesčio išvengs sunkiasvorių automobilių savininkai, ūkininkų technika.
Konservatorė Gintarė Skaistė tikino, kad naujas mokestis nesusijęs su tarša, o „valstietis“ Tomas Tomilinas aiškino, kad ne viena valstybė yra nustačiusi registracijos mokestį ir sieja jį su tarša.
Mokestis svyruos nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo automobilio rūšies ir nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.
Jei emisija sieks 131-140 gramų, mokestis dyzelinu varomiems automobiliams bus 30–540 eurų, benzinu – 15–270 eurų, dujomis – 13,5–243 eurai. CO2 emisijai viršijus 301 gramą, mokestis sieks atitinkamai 540 eurų (dyzelis), 270 eurų (benzinas) ir 243 eurus (dujos).
Už mažiausiai taršius automobilius reikės mokėti atitinkamai 30, 15 ir 13,5 euro.
Iki 2030 metų Lietuva nori pasiekti, kad šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisija sumažėtų 9 proc. (palyginti su 2005 metais). Tai numatyta integruotam nacionalinio energetikos ir klimato srities veiksmų plano (NEKS) 2021–2030 m. projekte.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...
-
Pramonės įmonių skaitmenizacijai – beveik 150 mln. eurų
Skatinant padėti sparčiau modernizuoti Lietuvos pramonės sektorių, „Invega“ numato 150 mln. eurų finansavimą šalies pramonės įmonėms. Beveik 50 mln. eurų ketinama skirti įmonių skaitmeninimo projektams vidurio ir vakarų Lietuvos...