- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Prezidentė Dalia Grybauskaitė vetavo ir siūlo Seimui taisyti metro įteisinantį įstatymą.
Prezidentė teigia, kad Metropoliteno įgyvendinimo įstatymas turi atitikti Europos Sąjungos (ES) ir Lietuvos teisę, neturi būti interpretavimo galimybių ir užkirstas kelias interesų grupėms juo piktnaudžiauti.
Anot prezidentės, įstatyme metro priskiriamas geležinkelio transporto rūšiai, o tai prieštarauja ES galiojančiam metro teisiniam reguliavimui.
Pasak prezidentės patarėjo Arūno Molio, geležinkelių ir bėginio transporto rūšims taikomi ne tik skirtingi saugumo, licencijavimo, sertifikavimo, bet ir finansinių įsipareigojimų reikalavimai.
„Už geležinkelius tradiciškai atsakinga valstybė, Vyriausybė, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos geležinkeliai“. Kai kalbame apie metro, kalbame apie vietinį miesto transportą, dėl to įstatyme turėtų būti aiškiai apibrėžta, kad visą finansinę atsakomybę ir sprendimus dėl šito projekto įgyvendinimo prisiima savivaldybė“,– trečiadienį žurnalistams sakė A. Molis.
Pasak prezidentės, įstatyme nėra aišku, kam – valstybei ar savivaldybei tenka atsakomybė dėl būsimų nuostolių, todėl įstatyme turi būti įvardyta konkrečiai, kad nuostolius dengia savivaldybė.
Prezidentė taip pat siūlo aiškiai apibrėžti savivaldybės atsakomybę dėl finansinių įsipareigojimų, kad ateityje būtų išvengta rizikos viešiesiems finansams, kai dėl nepamatuotų įsipareigojimų metro projekte jų našta būtų užkrauta valstybės biudžetui, apribojant jos galimybes finansuoti strateginius šalies prioritetus.
„Pagal logiką, šitas transportas yra miesto transportas, tai kam jis kelia didžiausią interesą, tas turėtų priiminėti sprendimus ir rūpintis nuostoliais arba su tuo susijusiomis finansinėmis rizikomis“,– teigė prezidentės patarėjas.
„Projektas brangus, kalbame apie šimtus milijonų eurų, tai turėtų įtakos tiek valstybės skolai, tiek deficitui, nes greičiausiai tokiam projektui reikėtų skolintis. Valstybei, tai yra visoms savivaldybėms, visiems Lietuvos žmonėms, prisiimti atsakomybe ir tokią naštą gali būti skausminga“,– pridūrė A. Molis.
Seimas spalio 9 dieną priėmė Metropoliteno įgyvendinimo įstatymą, kuriuo sudarė sąlygas privatiems investuotojams imtis metro statybų. Jame numatyta, kad savivaldybės pačios organizuos visus metro įrengti reikalingus teritorijų planavimo, sprendinių parengimo ir jų priėmimo darbus.
Metro projektus įgyvendintų tik savivaldybės, jos galėtų siekti, kad metro būtų pripažįstamas ypatingos valstybinės svarbos arba valstybei svarbiu ekonominiu projektu. Jos galėtų investuoti į metro bendrovės akcijas – iki 50 proc., o bendros investicijos į metro būtų atliktos valstybės ir ir privataus kapitalo partnerystės arba koncesijos (ilgiau kaip 25 metų) pagrindu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas po svarstymo pritarė sankcijų griežtinimui darbdaviams už nelegalų darbą3
Seimas antradienį po svarstymo pritarė Užimtumo įstatymo pataisoms, sugriežtinančioms sankcijas darbdaviams už nelegaliai dirbančius darbuotojus, taip pat, skatinančias nelegaliai dirbusius žmones pranešti apie nelegalaus darbo faktą. ...
-
Prasideda pavasarinė laukinių gyvūnų vakcinacija nuo pasiutligės: bus išmėtyta per 500 tūkst. jaukų
Antradienį prasideda pavasarinė laukinių gyvūnų vakcinacija nuo pasiutligės, kurios metu iš orlaivių yra mėtomi jaukai, kurių viduje yra vakcina, praneša Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT). ...
-
A. Armonaitė su Kosta Rikos užsienio prekybos ministru aptarė ekonominį bendradarbiavimą11
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė su Kosta Rikos užsienio prekybos ministru Manueliu Tovaru Rivera antradienį aptarė dvišalių santykių plėtrą bei ekonominį bendradarbiavimą. ...
-
Seime pateiktos pataisos, kuriomis siekiama vienodinti šalpos pensijų skyrimų sąlygas neįgaliems asmenims
Antradienį Seimas po pateikimo pritarė Šalpos pensijų įstatymo pataisoms, kuriomis siūloma suvienodinti tam tikras šalpos pensijų skyrimo sąlygas ir sumažinti išmokos dydžių skirtumą. ...
-
Seimui pateikta ratifikuoti vadinamoji Keiptauno konvencija
Seimui pateikta ratifikuoti vadinamoji Keiptauno konvencija, turinti palengvinti aviacijos verslo sąlygas bei į šalį pritraukti orlaivių valdymo ir lizingo bendrovių, antradienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Seimas linkęs patvirtinti valstybės ir pramonės bendradarbiavimo gynyboje sąlygas
Seimas po svarstymo pritarė Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo projektui, kuriuo siekiama nuo liepos į valstybės vykdomus karinės technikos įsigijimus įtraukti Lietuvos įmones ir netaikyti viešųjų pirkimų reikalavimų. ...
-
Seimas linkęs šalies kurortuose ir didmiesčiuose uždrausti deginti anglį bei durpes5
Seimas linkęs nuo 2026 metų gegužės uždrausti deginti akmens anglį, lignitą, koksą, durpes tik keturiuose šalies kurortuose bei šešiuose didmiesčiuose, kuriuose gyvena virš 50 tūkst. gyventojų. Tuo metu miesteliuose ir ka...
-
Seimas linkęs pripažinti elektros tinklų Panevėžys–Darbėnai sujungimą svarbiu projektu1
Seime skinasi kelią pataisos, kuriomis siūloma ypatingos valstybinės svarbos projektu pripažinti elektros tinklų nuo Panevėžio iki Darbėnų sujungimą. ...
-
G. Nausėdai raginant keisti pavadinimą, Taivaniečių atstovybė siūlo „žvelgti į priekį“4
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant keisti Taivaniečių atstovybės pavadinimą, pastaroji ragina Lietuvą tarpusavio santykiuose „žvelgti į priekį“. ...
-
Seimas nepritarė siūlymui dėl krovininio transporto kelių rinkliavos mokesčio
Seimas nepritarė siūlymui krovininėms transporto priemonėms taikyti palankesnę kelių rinkliavos mokesčio skaičiavimo tvarką. ...