- Jolita Mažeikienė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jau kelerius metus prekybos tinklai pardavimą didina parduodami ne prekes, o kainas. Nuolaidų jūroje skęsta ne tik prekių ženklai, bet ir vartotojai.
Nuolaidos kiekvienoje lentynoje
Akylas pirkėjas pastebi, kad kiekvienoje didžiųjų prekybos tinklų lentynoje galima rasti prekių su nuolaida, t. y. tos pačios rūšies prekę už mažesnę kainą. Nesvarbu, pirktum duoną, ledus ar tualetinį popierių, visuomet bent vieną konkrečios rūšies prekę siūloma įsigyti pigiau. Prekybininkai neslepia, kad jau ne vienus metus pagrindinis pardavimo variklis – nuolaidos, kurias taikant galima parduoti bet kokią prekę.
„Po krizės žmonės įprato ne tik griebti prekę su nuolaida, bet ir lyginti, kiek tokia pati ar panaši prekė kainuoja kituose prekybos tinkluose. Tokių pirkėjų, vadinamųjų akcijų medžiotojų, skaičius yra stabilus. Akivaizdu, kad lojalumas prekės ženklui sumažėjęs, kai kurie pirkėjai perka tik prekes su nuolaida, kurių gali rasti visose prekių kategorijose“, – sakė Raminta Stanaitytė-Česnulienė, bendrovės „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė. Pasak jos, siūlydami nuolaidų pardavėjai pritraukia klientų ir suaktyvina pardavimo srautus, nes atėję įsigyti reklamuojamos pigesnės prekės neretai pirkėjai įsigyja ir kitų prekių be nuolaidų.
Pasak prekybos tinklo „Maxima“ atstovės ryšiams su visuomene Olgos Malaškevičienės, nuolaidomis naudojamasi labai aktyviai. „Kas ketvirta penkta prekė krepšelyje yra su nuolaida. Mūsų parduotuvėse kiekvienoje prekių kategorijoje galima rasti ir pasirinkti prekę, kuriai šiandien taikoma akcija“, – sakė ji. Teigiama, kad taikant nuolaidas greičiau atkreipiamas pirkėjų dėmesys į naujus produktus.
Pirkėjai nori akcijų
Prekybininkai jau net juokauja, kad veikiausiai įžeistų klientus, jei vieną dieną atėję į parduotuvę jie nerastų nė vienos prekės, parduodamos su nuolaida.
„Be kasdienių aktualių akcijų mūsų klientai apsipirkimo greičiausiai jau neįsivaizduoja. 10 proc. nuolaida kliento irgi nebenustebinsi, jie jau įpratę, kad patrauklios akcijos, kai siūloma įsigyti prekę, kainuojančią ketvirtadaliu ar trečdaliu pigiau“, – teigė O.Malaškevičienė.
Pasak jos, jau net yra susiformavusios akcijų tradicijos ir pirkėjai žino, kad, pvz., prieš Kalėdas ir vasaros pabaigoje bus taikoma daug nuolaidų.
„Taip pat pastebime, kad tos prekės, kurios gali ilgiau pastovėti namuose, irgi sulaukia didesnio pirkėjo dėmesio, kai skelbiamos akcijos. Tarkim, popierinių servetėlių ar tualetinio popieriaus net iki 60 proc. parduodame su nuolaida“, – sakė ji.
Pasak Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininko Simono Bartkaus, ne iš gero gyvenimo prekybininkai ir gamintojai buvo priversti mažinti prekių kainas ir taip pirkėjus pripratino pirkti ne prekę, o kainą. „Dabar pirkėjui svarbu konkurencinga kaina, o ne konkrečios prekės ypatybės“, – sakė S.Bartkus.
Krinta lojalumas prekių ženklams
Pasak pašnekovo, didžiausia prekių konkurencija vyksta lentynoje, o nuolaidų jūroje prekių ženklams išsiskirti tampa vis sunkiau. „Prekių ženklams tokia situacija nenaudinga – vartotojų lojalumas krinta, nes ieškant akcijos vartotojų prieraišumas mažėja“, – pabrėžė S.Bartkus.
Apsipirkti per akcijas pirkėjus pripratino ne tik prekybininkai, bet ir patys gamintojai, prekių ženklų savininkai, kaip teigė Justas Gavėnas, bendrovės „Konsultacijos ir tyrimai“ sertifikuotas vadybos konsultantas.
„Dažniausiai akcentuojama nuolaida, o ne prekės ženklo vertė. Lietuvoje užėjus į parduotuvę pasakyti, kad išsiskiria prekių ženklai, nelabai galima, labiau išsiskiria nuolaidos. Tačiau pasaulyje garsūs prekių ženklai labai saugo savo žinomumą ir įvaizdį, todėl sutartyse su prekybininkais net riboja galimybes savo produkciją pardavinėti pigiau. Prekių ženklo savininkai paprastai turi taisykles, kad nekristų jų prekių ženklo vertė. Prekių ženklo žinomumą stengiasi apsaugoti netaikydami nuolaidų“, – teigė J.Gavėnas.
Be vertės ir skonio
Pašnekovo vertinimu, daugeliu atvejų Lietuvoje daroma klaida, kai rinkoje pristatant naują produktą iškart siūloma jį įsigyti su nuolaida. „Daugelis tyrimų rodo, kad ypač įeinant į rinką nereikėtų taikyti ypač didelių nuolaidų, nes tai mažina prekės ženklo vertę. Žmogus, mintyse užfiksavęs tam tikrą kainų lygį, paskui įsivaizduoja, kad daugiau už tą prekę mokėti neverta, todėl pasibaigus nuolaidoms eina ieškoti kitų alternatyvų“, – dėstė pašnekovas.
Pasak J.Gavėno, prie nuolaidų pripratę pirkėjai net praranda skonį, t. y. jiems kavos ar alaus skonis jau tampa vienodas. „Nematau akivaizdžių požymių, kad akcijų bumas slūgtų ir kurie nors prekių ženklų savininkai pradėtų atsitraukti nuo nuolaidų taikymo“, – teigė pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Alytuje įjungtas antrasis iš trijų sinchroninių kompensatorių
Alytaus rajone ketvirtadienį įjungtas antrasis iš trijų elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ sinchroninių kompensatorių, kurie būtini Lietuvai vasarį planuojant atsijungti nuo rusiškų elektros tinklų ir sinchroni...
-
„Elektrum Lietuva“: gruodį didmeninė elektros kaina Lietuvoje augo vos 1 proc.1
Gruodžio mėnesį Lietuvoje didmeninė elektros kaina vidutiniškai buvo 1 proc. didesnė nei lapkritį ir siekė 89,69 EUR/MWh, Latvijoje ir Estijoje augo 2 proc. iki atitinkamai 90,51 EUR/MWh ir 84,28 EUR/MWh, praneša „Elektrum Lietuva&ld...
-
LEA: šešiose ES šalyse benzinas pigesnis nei Lietuvoje3
Šiuo metu pigiau nei Lietuvoje benzinas kainuoja šešiose Europos Sąjungos (ES) šalyse, o dyzelino vidutinė kaina šiuo metu yra mažesnė devyniose ES valstybėse, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Energetikos ministerija planuoja naują kvietimą norintiems gauti kompensaciją1
Šių metų pirmąjį ketvirtį planuojamas naujas 15 mln. eurų vertės kvietimas norintiems gauti kompensaciją, įsirengus elektros energijos kaupimo įrenginius namuose, skelbia Energetikos ministerija. ...
-
JAV ambasadorė: nemanau, kad ši taisyklė turės kokią nors įtaką Lietuvai
JAV ketinant riboti dirbtinio intelekto (DI) lustų eksportą į daugelį šalių, įskaitant Lietuvą, JAV ambasadorė Lietuvoje Kara McDonald (Kara Makdonald) sako, kad Lietuva išlieka patikima partnere ir pavyzdine sąjungininke, o šis r...
-
Žiniasklaida: atleistas patarėjas Hofmaną kaltina korupcija, kreipėsi į prokuratūrą1
Dešimt dienų po paskyrimo atleistas žemės ūkio ministro Igno Hofmano patarėjas antikorupcijos klausimais Irmantas Baltūsis savo buvusį vadovą kaltina korupcija, teigia užfiksavęs kyšį bei medžiagą perdavęs prokuratūrai. ...
-
Svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra1
Vyriausybė svarstys, ar nušalinti žemės ūkio ministrą Igną Hofmaną nuo reikalų, susijusių su Nacionaline mokėjimo agentūra, iš kurios pajamų gauna jis ir jam artimi asmenys. ...
-
Sabutis: ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui3
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mano, jog realu, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ iki 2030 metų bus nutiestas tarp Lietuvos ir Lenkijos, nes ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui...
-
Gyventojai susigrąžino milijonus eurų: priežastis – aiški3
Darbo ginčų komisija pernai darbuotojams padėjo susigrąžinti beveik 15 mln. eurų. Dažniausiai tai darbdavių jiems neišmokėti atlyginimai. Skundų skaičius išaugęs kone trečdaliu, tačiau problematiškiausių darbdavių daugiausi...
-
Susisiekimo ministras: nuo 2026 m. jau galėsime rinkti kelių mokesčius1
Elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) sistemos startavimas daugiau nebus atidedamas, ji pradės veikti 2026 m., tvirtina susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. Anot politiko, siekiant išvengti teisminių procesų, kurie s...