- LRT radijo laida "Ryto garsai", LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet baigiantis žiemai miestuose vairuotojai priversti būti atidesni. Po žiemos gatvėse randasi vis daugiau duobių, kurių komunalinės tarnybos neskuba remontuoti. Šįmet itin duobėtos gatvės Kaune ir Panevėžyje, geresnė padėtis Klaipėdoje ir Vilniuje. Čia miesto centro gatvių duobes planuojama užlopyti iki pirmininkavimo Europos Sąjungai pradžios.
Į duobes „pasodino“ gėlių
Kauno gyventojai, matydami valdžios pasyvumą, iniciavo jau net keletą pilietinių akcijų, kuriomis stengėsi atkreipti valdžios dėmesį į duobių gausą gatvėse. Miestiečiai savo nepasitenkinimą išreiškė duobėse „pasodindami“ pavasarinių gėlių vazonų.
LRT radijo bendradarbė Kaune Agnė Kairiūnaitė sako, kad duobių gatvėse būna kiekvieną pavasarį, tačiau šįmet esą žmonių reakcija tikrai aštresnė nei ankstesniais metais. Anot jos, galima tik svarstyti, kodėl kauniečiai šį pavasarį į duobes reaguoja taip emocingai – dėl to, kad nebeturi kantrybės, ar todėl, kad duobių gatvėse iš tiesų daugiau.
„Aš pati, kaip vairuojanti automobilį, pastebiu, kad gatvių būklė tikrai prastesnė nei anksčiau“, – sako A. Kairiūnaitė, pridurdama, kad pagrindinėse gatvėse padėtis nėra labai bloga. Tačiau, anot pašnekovės, išsukus į atokesnes gatveles „tenka susidurti su žiauria, duobėta Kauno realybe“.
Įkurs specialų centrą
Tikimasi, kad greitu metu padėtis Kaune pasikeis. Artimiausiame savivaldybės tarybos posėdyje bus siūloma avarinių duobių tvarkymą perduoti savivaldybės įmonei „Kauno švara“. Iki šiol šiuos darbus atlikdavo konkursus laimėję skirtingi rangovai.
Kaip teigia miesto tvarkymo skyriaus vedėjas, žinodami, jog dirba vos kelis mėnesius, šie rangovai nebuvo suinteresuoti kokybe. „Tikimasi, kad atidavus tuos darbus į vienas rankas, bus vykdomi kokybiškesni darbai“, – teigia A. Kairiūnaitė.
Dar viena iniciatyva, kurios imamasi Kaune, – kurti visą parą dirbantį pranešimų priėmimo centrą, kad gyventojai arba savivaldybių atstovai galėtų operatyviai informuoti apie gatvėse atsivėrusias duobes.
„Miesto tvarkymo savivaldybės vadovas pasakojo, kad budėtų ir naktinė brigada, kuri, gavusi žinią, operatyviai vyktų šalinti nelaimės, – sako A. Kairiūnaitė. – Žinoma, šis centras būtų skirtas ne tik pranešti apie duobes, bet taip pat ir įtrūkusius vamzdžius ar kitokias buitines problemas.“
Gali važiuoti tik 20 km/val. greičiu
Anot LRT radijo bendradarbės Panevėžyje Irenos Dervinienės, šio miesto gatvėse kosmetiniai kelių tvarkymo darbai negali prasidėti dėl užtrukusios žiemos. Pašnekovė tikina, kad šis, kasmetinis kosmetinis remontas nėra labai efektyvus – duobės dengiamos šaltu asfaltu ir po keleto mėnesių jau būna ištrupėję.
„Šis pavasaris galbūt atvėrė akis ir savivaldybei, ir visiems kitiems. Gatvės tikrai baisios ir, [...] įvažiuojant į Panevėžį, tik prasidėjus Panevėžio miestui, Janonio, Tinklų, Ramygalos, Vytauto, Daukanto ir kitose gatvėse kai kuriose vietose apskritai neįmanoma važiuoti didesniu nei 20 km/val. greičiu“, – tvirtina I. Dervinienė. Žurnalistės kalbinti panevėžiečiai vairuotojai skundėsi, kad dėl duobių yra sugadinę padangas, buvo nutraukę duslintuvą – situacija esą yra tikrai bloga.
Tuo metu Panevėžio miesto valdžia sako, kad ir jiems dėl gatvių „skauda galvą“. „Jau pernai pradėjo ruošti investicinį projektą, kuris netrukus bus teikiamas tarybai [...]. Padaryti paskaičiavimai, [savivaldybė] ieško būdų, galbūt reikės iš kieno nors pasiskolinti pinigų“, – sako I. Dervinienė.
Jos kalbintos savivaldybės administracijos direktorės Kristinos Vareikienės duomenimis, šiai problemai spręsti reikėtų 4–5 mln. Tokią sumą investavus į miesto kelius, per 3–4 metus jie neva būtų tikrai gero stovio.
Padėtis Klaipėdoje nėra tragiška
LRT radijo bendradarbė Klaipėdoje Asta Kažukauskienė sako, jog, klaipėdiečių teigimu, duobės pavasarį miesto gatvėse dygsta kaip grybai po lietaus. „Tačiau turėčiau pasakyti, kad bent jau tose gatvėse, kuriose aš važinėju (tai nėra pagrindinės gatvės), mano akimis, situacija nėra tragiška“, – tvirtina A. Kažukauskienė.
Anot Klaipėdos miesto savivaldybės Ūkio departamento direktoriaus Liudviko Dūdos, jau pora žiemų avarinės duobės yra taisomos ir šaltuoju metų laiku – šalto asfalto būdu. Žiemos mėnesiais duobėms taisyti savivaldybė išleidžia maždaug po 35 tūkst. Lt. Per metus tam vidutiniškai Klaipėdoje skiriama apie 1,5 mln. Lt. Panašiai tiek planuojama skirti ir šiemet.
Tam tikruose ruožuose ruošiamasi tiesti ištisines asfalto dangas. Vienas iš tokių ruožų – Taikos prospekto atkarpa nuo Jūrininkų prospekto iki Kairių gatvės.
„Jeigu pavyktų sutaupyti pinigų ir duobėms išleisti mažiau nei numatyta, dar žadama tiesti ištisinę dangą Šilutės plente nuo Statybininkų prospekto iki Debreceno gatvės“, – teigia A. Kažukauskienė.
Jos nuomone, gatvių, kurios turėtų būti rekonstruojamos iš esmės, Klaipėdoje yra daug, tačiau viskas esą atsiremia į pinigus.
Vilniaus gatvėms skiriama daugiau lėšų
Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Statinių skyriaus vedėjas Arūnas Visockas teigia, kad Vilniaus miesto gatvių padėtis šįmet niekuo nesiskiria nuo praeitų metų.
„Ypač šiuo permainingu oru iš tikrųjų atsiranda duobių, bet jos likviduojamos, kai tik gaunama informacija. Iš tikrųjų padėtis kontroliuojama“, – tikina A. Visockas. Daugiausiai duobių Vilniuje, pasak specialisto, atsiveria tuose rajonuose, kur yra senos kelio dangos.
A. Visockas pripažįsta, kad pavienės duobės iš tiesų užlopomos laikinai – tik metams ar dvejiems. „O ten, kur dedami ištisiniai sluoksniai, tokių problemų nėra. Iš tiesų viskas atsiremia į finansavimą. Jeigu būtų dedamos ištisinės, tokių problemų nekiltų“, – įsitikinęs A. Visockas.
Šįmet Lietuvos pirmininkavimo ES proga keliams Vilniuje sutvarkyti skiriama daugiau lėšų nei įprastai. Daugiausiai dėmesio atiteks centrinei miesto daliai: bus tvarkomos duobės, šaligatviai, užliejama didesnė dalis ištisinio asfalto.
Bus tvarkoma gatvė, vedanti nuo Vilniaus oro uosto iki miesto centro, jau pradėti darbai Šventaragio gatvėje. Pasak A. Visockio, iki pirmininkavimo ES pradžios numatyta sutvarkyti visas Vilniaus centro gatvių duobes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VST pradeda saugoti „LitPol Link“ objektus – skirstyklą ir transformatorių pastotę
Viešojo saugumo tarnyba (VST) trečiadienį pradeda saugoti elektros jungties su Lenkija „LitPol Link“, per kurią Baltijos šalys vasarį sinchronizuosis su kontinentine Europa, objektus – skirstyklą ir transformatorių pastot...
-
LEA: Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc.1
2024 m. gruodį fiksuotas mažesnis gamtinių dujų vartojimas ir Klaipėdos SGD terminalo darbas lėmė, kad Inčukalnio gamtinių dujų saugykla sausio 1 d. buvo užpildyta beveik 65 proc. – tai artimas lygis aukščiausiam daugiamečiam užpildy...
-
„Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje2
Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ nuo birželio skraidins iš Kauno į Peskarą Italijoje. ...
-
LEA: Lietuvoje elektros didmeninė kaina mažesnė nei Latvijoje bei Estijoje
Pirmąją sausio pusę vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje, „Nord Pool“ biržoje, siekė 0,086 Eur/kWh be PVM ir buvo 6 proc. mažesnė už vidutinę kainą Latvijoje ir Estijoje, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
Seimas: nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų
Nuo šių metų balandžio startuoliai turės atitikti naują kriterijų – turėti didelį inovacijomis grįstą verslo plėtros potencialą. Valstybė labiau skatins būtent tokias įmones. ...
-
Maitinimo sektoriui sužibo viltis: Paluckas žada diskutuoti apie PVM lengvatą2
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pridėtinės vertės mokesčio (PVM) lengvatos maisto produktams ir viešojo maitinimo įstaigoms klausimą Seimas nagrinės pavasario sesijoje. Nors Vyriausybės vadovas neatsako, ar tokią atsakomybę palaikytų, ...
-
Užfiksuotas metų rekordas: šis butas – brangiausias per visą Lietuvos istoriją5
2024 metų brangiausiai Vilniuje parduotų butų sąrašas stebina savo solidumu ir įspūdingomis sumomis. ...
-
Pakelis sviesto – 4 eurai: ar galime tikėtis tokio „siurprizo“?
Praėjusiais metais Lietuvoje pieno kaina augo bene labiausiai ES – 11 proc. Praėjusių metų rudenį įsibėgėjo pieno produktų kainų augimas. 2024 m. lapkritį, palyginti su ankstesnių metų lapkričiu, šviežias nenugriebtas pienas pabrang...
-
Skrendantiems į Jungtinę Karalystę – naujovė: palies absoliučiai visus
Jau nuo balandžio vykstantys į Jungtinę Karalystę privalės gauti kelionės leidimą. Visi keliautojai, kad gautų leidimą atvykti į šalį, turės registruotis internetu ir sumokėti 12 eurų. Tai galios net ir skrendantiems jungiamaisiais skryd...
-
Seimas padidino rajono kelių finansavimą: ar to užteks?
Seimas dešimtadaliu padidino finansavimą rajoniniams keliams, lėšas paskirstant pagal gyventojų skaičių ir kelių ilgį juos valdančiose savivaldybėse, taip pat leido pačioms savivaldybėms apsispręsti, kokio lygio kelio remonto nori. ...