Lietuvių sukurti šviesos pasirodymai akina užsienį Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvių sukurti šviesos pasirodymai akina užsienį

2012-08-05 12:36
Lietuvių sukurti šviesos pasirodymai akina užsienį
Lietuvių sukurti šviesos pasirodymai akina užsienį / Gedimino Bartuškos nuotr.

Jaunas verslininkas Adomas Bulavas drąsiai, bet užtikrintai planuoja, kad per ateinančių olimpinių žaidynių atidarymo ceremoniją Brazilijoje lietuvių sukurtas šviesos instaliacijas pamatys visas pasaulis.

Šviesos instaliacijas patalpose ir ant pastatų kuriančios bendrovės „PM Screen Group“ įkūrėjas ir vadovas sako, kad vietos rinka – per ankšta. Trejus metus veiklą vykdanti įmonė jau dairosi į turtingiausias užsienio šalis, nes mano, kad tik jos gali padėti realizuoti jaunos ir veržlios komandos ambicijas.

– Papasakokite, kaip kilo verslo idėja?

– Dar studijuodamas architektūrą nuolat stebėdavau technologijų naujoves įvairiose pramonės srityse, o prieš 4–5 metus atsitiktinai internete pamačiau klipą apie tokio tipo projekcijas Vokietijoje. Iškart supratau, kad tai gali būti rimtas meno ir verslo mišinys, kuris Lietuvoje dar nebuvo žinomas.

Kadangi niekada visko vienu metu nepadarysi, sustabdžiau studijas ir pradėjau eksperimentuoti – iš pradžių kūriau vos batų dydžio ploto instaliacijas. Tuo metu informacijos apie šias šviesos technologijas trūko, reikėjo viską išmokti pačiam. Kadangi mėgstu komandinį darbą, pasikviečiau prisijungti keletą draugų. Sudėtingas mokymosi etapas truko vienus ar dvejus metus, kol galiausiai sulaukėme pirmo pasiūlymo daryti instaliaciją naktiniame klube. Po to viskas pradėjo labai greitai judėti pirmyn.

– Kaip vertinate pirmąjį savo pasirodymą?

– Įdėjome daug darbo, tačiau pirmasis darbas nebuvo įspūdingas. Jis mums buvo svarbesnis dėl kontaktų: susipažinome su didžėjais, klubo savininkais, kurie pamatė instaliacijų principą ir kaip galima jas išplėtoti iki didesnio mastelio.

– Ar užmezgus pažinčių reikalai pajudėjo sparčiau?

– Taip. Bendravimas yra esminis dalykas vystant idėją, ypač pramogų versle. Todėl ten visuomet turi būti „karštas“: visur dalyvauti, turėti didžiulį pažįstamų būrį. Kadangi man pačiam bendrauti su žmonėmis yra malonu, sunkumų dėl to niekada neturėjau ir per kelis mėnesius susipažinau su svarbiausiais žmonėmis šiame versle. Juo labiau kad meną vertina daugelis, o jo pramoginiuose renginiuose labai trūksta. Į verslą įvilkta kūryba daug kam patiko.

Įdomu, kad pačioje veiklos pradžioje Naujųjų metų išvakarėse leidome dangaus žibintus, ant jų užrašę savo norus. Tąkart panorėjau, kad ateinančiais metais mūsų projektus pamatytų 5 tūkst. žmonių. Sunku patikėti, bet juos tais metais pamatė apie 150 tūkst. žmonių. Taigi viskas vystėsi labai greitai, galbūt kai kurie etapai atėjo net greičiau, nei mes jiems subrendome.

– Kokiuose renginiuose lietuviai galėjo susipažinti su jūsų kuriamais šviesos pasirodymais?

– Jau trečią projektą vykdėme atlikėjo Davido Guettos koncerte – tai buvo organizatorių pasitikėjimo mumis ženklas, nes jie mus pasikvietė patys. Tuomet pasipylė ir kiti projektai: organizavome kelias instaliacijas ant Trakų pilies, o vienas didžiausių projektų vyko bendradarbiaujant su „Eurobasket 2011“ komanda, kai per tiesiogines transliacijas darėme šou ant Kauno rotušės ir prisidėjome prie „Eurobasket 2011“ burtų traukimo ceremonijos. Ją matė visas pasaulis.

– Ar tai buvo didžiausias ir įspūdingiausias jūsų pasirodymas per visus veiklos metus?

– Ne, vienas didžiausio masto pasirodymų viešojoje erdvėje buvo 2011 m. Gruzijoje, Tbilisyje, maždaug po metų veiklos. Organizavome Kalėdų eglutės įžiebimo ceremonijos šou. Jame dalyvavo tiek žmonių, kiek nebuvau matęs net Vingio parke. Mes su komanda jutome labai malonų, žodžiais nenusakomą jausmą.

– Turite patirties ir Lietuvos, ir užsienio rinkose. Kuri rinka jums atrodo perspektyviausia?

– Orientuojamės į užsienio rinkas, nes supratome, kad mūsų paslaugos Lietuvos rinkai neįkandamos. Didžiuosius čia vykstančius renginius galima suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, tokius renginius galinčias sau leisti bendroves – taip pat. Aišku, dirbame ir su mažesniais projektais, pavyzdžiui, dalyvaujame privačiuose vakarėliuose, ruošiame projekcijas produktų pristatymams.

Tiesa, po to, kai buvome pripažinti projekte „Verslauk“, užmezgėme labai gerus santykius su miestų savivaldybėmis. Su Vilniaus savivaldybe jau ruošiame labai dideles staigmenas sostinės gyventojams ir svečiams. Išduoti galiu tik tiek, kad bus daug šviesų ir daug garso.

– Tad į kokias užsienio rinkas siekiate įsilieti?

– Žvalgomės į turtingas šalis, kuriose ši sritis turi perspektyvų. Kaip minėjau, jau organizavome šviesos instaliacijas Gruzijoje, Danijoje, Estijoje, sulaukėme Skandinavijos, Kaukazo, Afrikos, Vidurio Europos šalių, net tolimosios Brazilijos susidomėjimo. Vadovaujuosi tokiu principu: nereikia daug partnerių – reikia turėti keletą jų, bet galinčių padėti maksimaliai išnaudoti galimybes.

– Lietuvoje konkurentų šioje srityje nedaug, o užsienyje jų netrūksta. Ar tvirtai įsilieti į užsienio rinkas yra realu?

– Technologiniu atžvilgiu turime partnerių visoje Europoje, kurie mus aprūpina reikiama įranga, reikalui esant. O kūrybinio potencialo netrūksta, kaip ir didelio noro parodyti, kur yra visiems nežinoma Lietuvėlė.

Atsižvelgdami į tai ir nė kiek nejuokaudami svarstome apie dalyvavimą 2016-aisiais olimpinių žaidynių atidarymo ceremonijoje Brazilijoje.

– Ar iki tol dar žadate dar kaip nors nustebinti žmones?

– Iš pradžių projekcijoje naudojome 3D animacijas, bet atsižvelgdami į naujausias technologijas ir pamatę klientų poreikį ateinančiuose projektuose pristatysime technologijas, kai pati projekcija bendrauja su žiūrovais. Gali būti, kad ir Lietuvoje padarysime tokio lygio projektą. Palaikykime tai paslaptyje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų