Krovos rekordas – visų uostininkų pasiekimas Pereiti į pagrindinį turinį

Krovos rekordas – visų uostininkų pasiekimas

2015-12-14 12:42

Kaip tik šiomis dienomis Klaipėdos uoste turėtų būti peržengtas visų laikų Klaipėdos uosto krovos rekordas.

Birių krovinių terminalas.
Birių krovinių terminalas. / Vidmanto Matučio nuotr.

Kaip tik šiomis dienomis Klaipėdos uoste turėtų būti peržengtas visų laikų Klaipėdos uosto krovos rekordas.

Vidurkis – per 3 mln. tonų

Iki šiol daugiausiai Klaipėdos uostas krovė 2011 metais – 36,59 mln. tonų. Pernai krova buvo 36,41 mln. tonų.

Apie rekordą šiais metais Uosto direkcijoje jau kalbama maždaug nuo rugsėjo. Planuota net iki 38,5 mln. tonų metinė krova.

Rekordo leido tikėtis kiekvieną mėnesį didesnė nei 3 mln. tonų krova. Vidutinė mėnesinė šių metų krova siekė 3,19 mln. tonų.

Galbūt rekordas jau būtų pasiektas. Bet netikėtai maža buvo lapkričio krova – 2,84 mln. tonų. Išskyrus lapkritį, šiemet nebuvo nė vieno mėnesio, kur krova būtų kritusi žemiau trijų milijonų tonų.

„Nėra jokių abejonių, kad šiemet bus pasiektas Klaipėdos uosto visų laikų krovos rekordas. Mažesnės nei įprastai lapkričio krovos priežastys mums žinomos. Įvyko avarija vienoje iš gamyklų, kuri per Klaipėdos uostą krauna masinius krovinius. Veikė ir blogi orai, ypač trikdę trąšų ir grūdų krovą. Prie kai kurių krantinių krovą ribojo ir infrastruktūros gerinimo darbai“, - aiškino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Pažadai dėl konteinerių

A.Vaitkaus duomenimis, per 11 mėnesių Klaipėdos uoste krauta 35,14 mln. tonų krovinių. Tai 1,71 mln. tonų arba 5,1 proc. daugiau nei pernai.

Gruodžio 1 dieną iki rekordo trūko 1,45 mln. tonų. Netgi vertinant pagal mažiausią šių metų lapkričio krovos tempą rekordas turėtų būti kaip tik šiandien arba rytoj, blogiausiu atveju šios savaitės pabaigoje.

„Šiemet mus itin džiugino naftos produktų krova. Susigrąžintos prieš 3-4 metus buvusios apimtys. Klaipėdoje daugėjo ne tik kraunamų „Orlen Lietuva“ naftos produktų, bet ir produkcijos iš Baltarusijos gamyklų“, - akcentavo A.Vaitkus. Jis teigė, kad „Klaipėdos naftos“ krova ateityje dar gerės, nes Uosto direkcija tvarkys jos naudojamas 1 ir 2 krantines. Ir pati „Klaipėdos nafta“ turi planus plėtoti savo krovos bazę.

Šiemet džiugina ir birių krovinių – trąšų, grūdų krova. Liūdniau dėl gerokai – net 16,5 proc. sumažėjusios konteinerių krovos vertinant pagal TEU.

A.Vaitkus prisiminė, kad buvo susitikęs su „Klaipėdos Smeltės“ ir ją valdančios „Terminal Investment Limited“ (TIL) atstovais ir gavo pažadą, kad kitais metais šios kompanijos konteinerių krova iš esmės keisis.

„Esame optimistai ir siekiame, kad „Klaipėdos Smeltės“ sukurtas potencialas, kuris yra milžiniškas, pradėtų veikti. Klaipėdos uostas tapo konteineriniu HUB-u. Jis turėtų gauti didžiuosius konteinerinius laivus. Kalba su šio terminalo savininkais ir buvo apie tai, kad jie pagaliau įjungtų vadinamosios „transchipment“ schemos „tumblerį“, - tikino A.Vaitkus.

Jei „Klaipėdos Smeltės“ šiemetinis maždaug 16,9 proc. krovos kritimas nesuprantamas, tai „Klaipėdos konteinerių terminalo“ 17,3 proc. konteinerių krovos kritimas bent jau pateisinamas. MSC ir „Maersk Line“ sukūrus konsorciumą „2M“ dalis konteinerių iš „Klaipėdos konteinerių terminalo“ persikėlė į „Klaipėdos Smeltę“. Toks pasikeitimas Klaipėdos uostui papildomų pajamų neatnešė.

Uosto kompanijų indėlis

Pagal krovą uosto kompanijos šiemet rikiuojasi taip – Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO), po jos „Birių krovinių terminalas“, „Klaipėdos nafta“, „Klaipėdos konteinerių terminalas“, „Bega“, „Klaipėdos Smeltė“. Toliau kita – mažesniųjų uosto kompanijų kaip „Malkų įlankos terminalas“, „Krovinių terminalas“. „Vakarų krova“, „Kamineros krovinių terminalas“, „Centrinis Klaipėdos terminalas“ grupė.

A.Vaitkus akcentavo, kad uosto krovos rekordas nebūtų pasiektas be uosto operatorių didžiulio indėlio. Kas galėjo dar prieš kokius 2-3 metus pagalvoti, kad „Birių krovinių terminalas“ uoste aplenks tokias bendroves kaip „Klaipėdos nafta“, „Bega“, „Klaipėdos konteinerių terminalas“ ir išeis į antrąją poziciją.

A.Vaitkus pripažino, kad jį ypač nudžiugino „Kamineros krovinių terminalas“. Apleistoje buvusioje „Klaipėdos hidrotechnikos“ teritorijoje ji išvystė krovą, priartėjo prie pusės milijono tonų, krova augo net 59 proc. Įspūdingas – net 49 proc. ir „Krovinių terminalo“ krovos augimas. 29 proc. naftos produktų krovos augimą šiemet parodė ir „Klaipėdos nafta“.

A.Vaitkus teigė, kad jį džiugina ir kitos, net tik krovą vykdančios uosto kompanijos. Gerėja „Vakarų Baltijos laivų statyklos“, „Vakarų laivų gamyklos“ veikla, jos atranda naujus klientus ir vykdo įdomius projektus. 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų