- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sako, kad Baltarusijai sustabdžius naftos ir trąšų vežimą traukiniais iš Lietuvos, Lenkijos kryptis nuo pirmadienio dar neatsidarys. Dar neaišku, ar apskritai pavyks suderėti su klientais („Orlen Lietuva“, „Achema“) dėl galimo jų produkcijos vežimo brangimo. Kaip ir nėra aiškumo, ar techniškai apsimokėtų prisitaikyti prie siauresnės Lenkijos vėžės, praneša LNK.
– Jūs, kaip paslaugos teikėjas, jau radote išeitį? Nes nuo pirmadienio situacija keičiasi kardinaliai.
– Tokio greito sprendimo per vieną dieną mes nesame suradę. Iš tiesų, dar reikės šiek tiek laiko tam, kad galėtume vienokį ar kitokį sprendimą priimti.
– Nuo pirmadienio nebebus vežamos nei trąšos, nei naftos produktai. Ar ne?
– Per Baltarusiją, remiantis šiandien turima informacija, šie produktai negalės būti vežami.
– Bet ne per Baltarusiją, o kita kryptimi – per Lenkiją?
– Per kitas šalis nėra jokių apribojimų vežti. Išskyrus tai, kad per Lenkiją vežant reikėtų keisti vėžę. Bet techniškai tai yra įmanoma.
– Kiek galėtų kainuoti vėžės modifikavimas arba pritaikymas „Lietuvos geležinkeliams“? Ar būtų bendradarbiaujama su Lenkija? Ar jiems irgi tai būtų naudinga?
– Lenkijoje yra vadinamoji siauresnė arba europinė vėžė. Pas mus didžiojoje šalies dalyje yra vadinamoji plačioji vėžė. Pačios vėžės nereikia modifikuoti. Atvykus į terminalą reikėtų pakeisti traukinį į tokį, kuris pritaikytas siauresnei vėžei.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Niekaip nepatikėsiu, kad įmonė nebuvo pasiruošusi tokiam scenarijui, koks dabar yra. Tikriausiai buvo aptarta užsidarius Baltarusijos pusei, kiek laiko galėsime dirbti savo darbą ir vežti klientų trąšas ar naftą per kitą pusę. Per kiek laiko galėsite pradėti tai daryti? Ir ar tikrai nebuvo tam pasiruošta?
– Techniškai tai galima padaryti nors ir rytoj. Tam, kad tai būtų galima įgyvendinti, reikia abiejų pusių susitarimo.
– Skaičiavote milžiniškus nuostolius, kuriuos sukėlė „Belaruskalij“ skandalas, o kokį minusą „Lietuvos geležinkeliams“ atneš ši situacija, kai reikės aplenkinėti Baltarusijos bėgius?
– Mes skaičiavome, kad praėjusiais metais gabenome apie milijoną tonų naftos produktų per Baltarusiją ir iki pusės milijono tonų trąšų iš Lietuvos. Galima sakyti, kad šie apribojimai palies iki 1,4 milijono tonų produkcijos. Jeigu nepavyktų rasti jokio sprendimo ir tas apribojimas galiotų visus metus, tai maždaug lemtų apie 17 milijonų eurų pajamų praradimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Grigeo“ laukia valdžios atsakymų dėl Grigiškių tvenkinio likimo
Teismui galutinai nurodžius, kad medžio plaušo plokščių, kartono bei higieninio popieriaus gamybos grupės „Grigeo“ pagrindinė bendrovė „Grigeo“ privalo parengti Grigiškių tvenkinio valymo planą, „Grig...
-
Nuo gruodžio 3 dienos Migracijos departamento klientai nebegalės atsiskaityti grynaisiais2
Nuo gruodžio 3 dienos Migracijos departamento klientų aptarnavimo skyriuose atsiskaityti bus galima tik banko kortelėmis, antradienį pranešė departamentas. ...
-
VMI: šiemet gyventojai paramai skyrė 15 proc. daugiau nei pernai
Šiemet gyventojai paramai skyrė 33,9 mln. eurų pajamų mokesčio (GPM) – 15 proc. daugiau nei pernai, kai skirta 29,4 mln. eurų, skelbia Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI). ...
-
LAT: valstybės ginčas su „Veolia“ turi būti nagrinėjamas nelaukiant arbitražo sprendimo
Energetikos ministerijos ieškinys Prancūzijos energetikos grupei „Veolia“ ir jos valdomoms įmonėms „Vilniaus energija“, „Litesko“ ir „Icor“ bei su jomis susijusiems asmenims dėl 240,7 mln. eurų žalos...
-
„Kesko Senukai“ įvertinti tarptautiniu mastu – naudą pajus visi Baltijos šalių klientai
Lyderiaujantis statybos, remonto ir buities prekių parduotuvių tinklas „Kesko Senukai“ visose trijose Baltijos šalyse sertifikuotas už pasaulinio lygio standartus atitinkančias kokybės ir aplinkosaugos vadybos sistemas. ...
-
G. Nausėda: „Teltonikos“ istorija gali atgrasyti verslininkus remti kandidatus rinkimuose4
Aukštųjų technologijų bendrovės „Teltonika“ įstrigusių gamyklų Vilniuje statybų istorija gali atgrasyti verslininkus nuo nepriklausomų kandidatų rinkimuose rėmimo, o tai pakenktų Lietuvos demokratijai, sako prezidentas Gitanas Na...
-
Skaitmeninė reklama: pagrindiniai privalumai ir iššūkiai verslui
Šiuolaikinė skaitmeninė reklama tapo esminiu verslo augimo ir konkurencingumo elementu. Nors ši reklamos forma suteikia daugybę privalumų, ji taip pat kelia tam tikrus iššūkius, kurie gali paveikti kampanijų efektyvumą. Netru...
-
„Tele2“ pristato kalėdinę reklamą: kaip žodžiai tampa stebuklinga dovana?1
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ pristato savo kalėdinę reklamą, kurios pagrindinė žinutė – jūsų žodžiai daro stebuklus. Mylimas reklamų serijos „La Familia“ herojus Tonis rašo palinkėjimus ir skęsta ...
-
Prezidento patarėjas: „Teltonikos“ projektui reikia šeimininko Vyriausybėje6
Norint išvengti biurokratinių ir kitų problemų aukštųjų technologijų bendrovei „Teltonika“ vystant milijardinės vertės parko „Teltonika High-Tech Hill“ projektą Vilniuje, Vyriausybėje turėtų būti paskirtas &sc...
-
VERT: „Litgrid“ turės tobulinti pralaidumų skirstymo tvarką
Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ turės tobulinti perdavimo tinklo pralaidumų skirstymo tvarką, pirmadienį pranešė Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), atlikusi neplaninį patikrinimą. ...