- Paulius Viluckas, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie galimybę europinės vėžės geležinkelį „Rail Baltica“ Lietuvai statyti savarankiškai, be Estijos ir Latvijos, prabilęs susisiekimo ministras pareiškė, kad bendras projekto valdymo modelis jau kelia grėsmę jo tęstinumui.
„Yra laikotarpis, kada galime tobulinti organizacinius, vadybinius suverenumus, tačiau kai tas vadinimas tobulinimas sudaro grėsmę projekto tęsimui, reikia aiškiai apsibrėžti, ar toliau reikia eiti tuo keliu“, – spaudos konferencijoje Vilniuje ketvirtadienį sakė Jaroslavas Narkevičius.
Anot jo, Lietuva jau kurį laiką analizuoja, ar Lietuvai savarankiškai tiesiant „Rail Baltica“ procesas būtų racionalesnis.
„Su visa atsakomybe sakau, kad kurį laiką analizuojame, skaičiuojame, ar savarankiškas tiesimas Lietuvos teritorijoje, prisilaikant visų įsipareigojimų, nebūtų racionalesnis, greitesnis, operatyvesnis ir užtikrinantis, kad galime iki 2026 metų realizuoti tą projektą“, – sakė J. Narkevičius.
Jis tikino, kad toks sprendimas nepaveiktų trijų Baltijos šalių įgyvendinamo projekto technologinio vientisumo.
„Jeigu būtų būtinumas, kraštutinis būtinumas realizuoti šitą projektą savarankiškai, tai technologiškų, vientisų sprendimų nepaveiktų“, – virtino J. Narkevičius.
Jis teigė, kad spręsdama dėl tolesnio „Rail Baltica“ įgyvendinimo, Lietuva neperžengs raudonųjų linijų – neleis statybos ir jau pastatytos infrastruktūros valdyti ne Lietuvos valstybės įmonei.
„Jeigu yra problemos organizacinio pobūdžio, tai mes jas sprendžiame ir išsprendžiame. Jeigu yra kiti siekiai, tai mes aiškiai sakome, kad mes neperžengsime raudonos linijos Lietuvos interesų pažeidimo“, – tvirtino J. Narkevičius.
Jo teigimu, Lietuva nenori, kad infrastruktūrą jos teritorijoje statytų kitų valstybių įmonės – tai turi daryti „Lietuvos geležinkeliai“.
Tačiau ministras nekonkretizavo, ar šalis svarstytų galimybę pasitraukti iš bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail“.
J. Narkevičius trečiadienį Kaune sakė, kad dėl „Rail Balticos“ mato grėsmę, jog šis projektas gali „jei ne žlugti, tai susistabdyti“.
Latvija ir Estija norėtų, kad „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas būtų labiau integruotas, tuo metu Lietuva tam priešinasi ir nori projektą toliau vystyti pati, o pastatytos infrastruktūros priežiūrą palikti „Lietuvos geležinkeliams“.
Dėl „Rail Baltica“ įgyvendinimo modelio Baltijos šalys nesutaria jau kurį laiką. Apie interesų konfliktus projekte yra kalbėjusi prieš porą metų iš „RB Rail“ vadovės pareigų pasitraukusi Baiba Rubesa.
Pagal dabartinį „Rail Baltica“ valdymo modelį, projektas yra centralizuotas tik iš dalies – „RB Rail“ koordinuoja projekto įgyvendinimą, studijas ir kaštų naudos analizę – tai, kas aktualu visoms Baltijos šalims, taip pat ji atsakinga už vienodą standartą, elektrifikavimą, eismo valdymų sistemų diegimą.
Visa „Rail Baltica“ vertė Baltijos šalyse siekia apie 5,8 mlrd. eurų, jos ilgis – 870 kilometrų, o vien Lietuvoje – 392 km, kur trasa eina nuo Lenkijos ir Lietuvos sienos per Kauną ir Panevėžį, Latvijoje kirs Rygą, Estijoje – Pernu ir Taliną.
Geležinkelį planuojama nutiesti iki 2026 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleista, kiek per metus papilnėjo turtuolių piniginė: sąraše – ir V. Germanas8
Lietuvoje – šeši milijardieriai. Žurnalas „Top“ paskelbė 500 turtingiausių Lietuvos žmonių sąrašą. O šiųmečio reitingo netikėtumas – už finansinius nusikaltimus teistas ir dabar už grotų dėl &bd...
-
R. Pocius: dujų kainos kitą pusmetį turėtų išlikti stabilios
Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (VERT) vadovas sako, kad dujų kainos kitų metų sausį–birželį turėtų išlikti stabilios, o priešingą tendenciją lemtų geopolitiniai veiksniai. ...
-
Lietuva neįgyvendina elektronikos atliekų tvarkymo tikslų: tai lemia ne tik sąmoningumo trūkumas?
Lietuvoje elektros ir elektronikos įrangos atliekų surenkama per mažai, sako elektronikos atliekų tvarkymo ekspertai ir pažymi, kad tokią situaciją iš esmės lemia dvi priežastys – gyventojų sąmoningumo trūkumas ir nelegali tokių atlie...
-
Verslo bendruomenė steigia komisiją prieš biurokratizmą2
Šalies verslui kalbant apie biurokratines kliūtis įvairiems projektams Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) iniciatyva steigiama visuomeninė Efektyvios valstybės komisija. Jos iniciatoriai, be to, kviečia naują Vyriausybę steigti Dvišalę ...
-
Maisto produktų importui augant, pirkėjas renkasi lietuvišką kokybę1
Periodiškai atliekamos apklausos rodo, kad šalies pirkėjai pirmenybę teikia lietuviškiems populiariausiems maisto produktams ir vertina jų kokybę. Tačiau statistiniai duomenys byloja, kad daugelio panašių gaminių vis daugiau ...
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas3
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas4
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...