- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netrukus prasidės Malkų įlankos pertvarkymas, apie 2018 metus tikimasi užbaigti ją gilinti. Ketinama suformuoti gana galingą uosto dalį, kuri duos apčiuopiamą naudą.
Pertvarkys krantines
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus minėjo, kad pagal Malkų įlankos kompanijų vystymo planus prie dabar esančių 5,5 mln. tonų per metus pajėgumo tikimasi pridėti dar kokius 10-15 mln. tonų.
Į Malkų įlankos vystymo projektus artimiausiais metais numatyta investuoti apie 150-180 mln. eurų.
Bus pertvarkomos visos Malkų įlankos krantinės. Dalis jų bus kapitališkai pertvarkytos, kitas numatoma pritaikyti didesniam gyliui.
Jau netrukus paaiškės, kas tvarkys 139 ir 140 krantines. Prie jų „Vakarų laivų gamykla“ suformuos naują krovos teritoriją. Perspektyvoje krovos teritoriją galėtų plėsti net iki 40 hektarų.
Iš esmės numatoma pertvarkyti - gerokai praplatinti „Klaipėdos konteinerių terminalo“ naudojamą pirsą prie 127-128 krantinių. Naujam gyliui bus pritaikytos „Malkų įlankos terminalo naudojamos krantinės 141 ir 142, „Klaipėdos konteinerių terminalo“ krantinės 143 ir 143A, Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinė Nr. 144.
Sukurs vienodas sąlygas
Malkų įlankos pertvarkymas turėtų startuoto jau netrukus.
Šios įlankos apsauginę sienelę pagal Smeltės pusiasalį ir 143 krantinės dalies rekonstrukciją už 11,73 mln. eurų atliks Latvijos kompanija „Latvijas tilti“ pagal jungtinės veiklos sutartį veikianti su Klaipėdos kompanija „Borta“.
Tai paaiškėjo atlikus viešojo pirkimo konkurso procedūras. Kaip subrangovai prie šio projekto taip pat dirbs „Sweco Lietuva“, „Eurovia Lietuva“ ir „Voltas“.
Iki kitų metų įrengus apsauginę sienutę Malkų įlanką nuo 11 metrų bus galima gilinti iki 14,5 metrų. Bus įrengtas naujas laivų apsisukimo ratas. Planuojama, kad reikės iškasti iki 2,5 mln. kubinių metrų grunto.
Taip pat bus praplatintas ir pats įplaukimas į šią įlanką. Į ją galės įplaukti „Panamax“ tipo laivai su 13,8 metrų grimzle.
Išgilinus Malkų įlanką ir pertvarkius krantines bus sukurtos vienodos konkurencinės sąlygos visoms uosto kompanijoms.
Investicijos – geriausiais garantas
„Klaipėdos uostas yra skolingas Malkų įlankos bendrovėms. Apie šios įlankos pertvarkymą buvo kalbama berods nuo 2003 metų. Ir nieko nedaroma. Mums abejonių nekyla. Šią įlanką reikia pertvarkyti. Bus nauji pajėgumai, bus ir krovinių“, - kalbėjo A.Vaitkus.
Visos Malkų įlankos kompanijos, kurios bus rekonstruojamos krantinės yra pateikusios savo planus su ekonominiu pagrindimu. A.Vaitkus teigė neabejojantis, kad pažadai krauti gerokai daugiau krovinių bus įvykdyti.
„Klaipėdos uostas yra pats geriausias pavyzdys Lietuvoje, kaip tarp verslo ir valstybės interesų galima rasti naudingų sąlyčio taškų. Uosto kompanijų investicijos yra vidutiniškai du kartus didesnės nei Uosto direkcijos. Ir tai yra geriausia garantija uostui, kad jų įdėtos investicijos į suprastruktūrą ir mūsų investicijos į infrastruktūrą atveš naudos valstybei“, - svarstė A.Vaitkus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Skvernelis: JAV sprendimas – praeitos Vyriausybės nesėkmės ženklas4
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus apie dirbtinio intelekto lustų eksporto ribojimą, kuris taikomas ir Lietuvai, Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis tokį sprendimą vertino kaip praeitos Vyriausybės vykdytos užsienio politikos ...
-
VMI priminimo žinutę gaus 180 tūkst. klientų: ką svarbu žinoti
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuos 180 tūkst. savo klientų apie Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK) veiklos kodų pasikeitimus. ...
-
Ekonomistas: to niekas negalėjo paaiškinti3
Vyriausybė steigia Maisto tarybą. Nauja institucija stebės būtiniausių maisto produktų kainas. Jei kils įtarimų, kad brangsta nepagrįstai – įsikiš. Ekonomistams teigiant, kad maisto kainų augimas jau išsikvėpė, premjeras Gintau...
-
Suskaičiavo, kiek II pakopoje iš tiesų prikaupia Lietuvos gyventojai: rekordininką rado tik vieną4
Kai didelė dalis šalies gyventojų piktinasi, kad pensijų fonduose senatvei pavyksta sukaupti nedaug, šimtai lietuvių gali pasigirti įspūdingomis sumomis. O vienas iš šalies komercinių bankų tikina ir netgi pateikė pavyzdį,...
-
Seimo Energetikos komisija irgi išsakė savo nuomonę dėl antrojo jūros vėjo parko konkurso1
Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija, kaip ir Audito komitetas, paragino Energetikos ministeriją laikinai sustabdyti vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje vystytojo konkursą. ...
-
Svarbi žinia iš „Sodros“: pranešimus gaus beveik 236 tūkst. žmonių3
„Sodra“ skelbia, kad pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą antrojoje pakopoje arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo beveik 236 tūkst. žmonių. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstyb...
-
Savickas ketina aiškintis dėl JAV ribojimų4
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus, kad ribos lustų eksportą į visas šalis, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietuvos nėra, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas tvirtina – situa...
-
Valstybės kontrolė pateikė šokiruojančius duomenis apie Lietuvos kelius
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?4
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina1
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...