Dėl šikšniuko nykštuko – nemalonumai „Bitei“?

Mobiliojo ryšio operatorės "Bitė Lietuva" reklaminis pokštas, kad straipsnis apie kainų skirtumą iš tiesų įtrauktas į Raudonąją knygą, gali skaudžiai kirsti – knygos leidėjai bei autoriai pasipiktino, nes sutikimo leidinį naudoti reklamai jie nėra gavę. Situaciją aiškinasi ir Aplinkos ministerija.

Mobiliojo ryšio operatorės "Bitė Lietuva" reklaminis pokštas, kad straipsnis apie kainų skirtumą iš tiesų įtrauktas į Raudonąją knygą, gali skaudžiai kirsti – knygos leidėjai bei autoriai pasipiktino, nes sutikimo leidinį naudoti reklamai jie nėra gavę. Situaciją aiškinasi ir Aplinkos ministerija.

Pokštą realizavo

"Neribotų pokalbių ir SMS kainų skirtumas tapo toks nykstančiai mažas, kad mokslininkai nusprendė jį įrašyti į Raudonąją knygą šalia šikšniuko nykštuko." Šis "Bitės Lietuvos" reklaminis šūkis tapo kūnu: "Bitės" reklaminę kampaniją vykdanti viešųjų ryšių agentūra "Integrity" iš tiesų pasistengė, kad straipsnis "Kainų skirtumas" būtų įtrauktas į Raudonąją knygą šalia minėto šikšniuko nykštuko. Jei tiksliau – į knygą vietoj 254 p. esančio straipsnio apie nykstantį šikšnosparnį – Natererio pelėausį – tiesiog įklijuotas naujas straipsnis "Kainų skirtumas (Pretium Differentia)". Čia rašoma, jog "kainų skirtumas į Lietuvos raudonąją knygą kaip nykstanti rūšis įrašyta nuo 2013 m lapkričio 5 d.".

Imituojant tą patį mokslinį stilių, aprašyta ir tai, kad "kainų skirtumo paplitimas tęsiasi visoje Eurazijoje, Pietų ir Šiaurės Amerikose, Antarktidoje...", o "kainų skirtumo populiacijos arealai labiausiai sumažėjo, kai "Bitė" pirmoji šalyje pristatė neribotų pokalbių ir SMS planą "Laisvė". Taip pat įdėtas reljefinis Lietuvos žemėlapis, neva rodantis kainų skirtumo arealo paplitimą.
Šiame "moksliniame" straipsnyje tęsiamas įsisenėjęs karas su "Tele2" – konkurentams skirta pastraipėlė "Populiacijų gausumas".

"Kartais pastebimas tarp skirtingus planus turinčių "Tele2" klientų. Tarp skirtingų operatorių paslaugų kainų skirtumas yra beveik visiškai nunykęs ir retai kada aptinkamas."

Papiktino mokslininkus

Nurodyta, kad už knygos rengimą atsakingos Aplinkos ministerija, Botanikos institutas ir Vilniaus universiteto Ekologijos institutas. Raudonosios knygos vyriausiasis redaktorius ir Botanikos instituto mokslininkas dr. Valerijus Rašomavičius teigia nesuvokiantis, kaip mokslinį leidinį be niekieno žinios galima paversti reklaminiu bukletu.

"Man tokie dalykai nesuprantami. Jei moksliniame pasaulyje įvyktų toks dalykas, tai būtų skandalas. Taip paprasčiausiai niekas nedarytų. Juolab, neduok Dieve, jei tokia knyga būtų išplatinta, kas nors ją pasiimtų, skaitytų. Kita vertus, žinau, kad ministerija savo leidimą lyg ir baigė dalyti, tai tarsi gali pagalvoti, kad naujai išleista papildomų knygos egzempliorių. Tai yra nepagarbus požiūris į mokslinį leidinį, jo devalvacija", – piktinosi mokslininkas.

Jis sakė, jog dėl to, ar yra pagrindas skųstis dėl autoriaus teisių pažeidimų, turėtų spręsti Aplinkos ministerijos teisininkai. Tačiau pripažino, kad jį papiktino originalaus stiliaus ir maketo nukopijavimas.

"Mes juk ir pačią struktūrą sugalvojome, ir žemėlapiai mūsų, būtent tokie, o ne kitokie. O dabar jie ant žemėlapio paėmė ir susidėjo kažkokius savo taškus. Jie nukopijavo nuo mūsų. Tai nebuvo malonu, vaizdas šiek tiek nupurtė", – sakė mokslininkas.

Leidykla leidimo nedavė

Leidyklos "Lututė" direktorius Romas Barauskas tvirtino tą patį – jokių mobiliojo ryšio operatoriaus prašymų naudoti knygą reklamai leidykla negavo.

"Man tai tikrai naujiena, apie tai nežinojau. Ta knyga leista Aplinkos ministerijos užsakymu – tam tikra tiražo dalis jau išplatinta, turėjome teisę spausdinti antrąją dalį tiražo, kuri dabar jau baigiasi. Bet nieko nesu girdėjęs apie prašymą naudoti reklamai. Na, jei tai suderinta su Aplinkos ministerija, nemanyčiau ir nereikščiau pretenzijų, kad mus kas nors skriaudžia. Bet jei to nėra... Jie tikrai turėjo gauti sutikimą", – piktinosi jis.

R.Barauskas sakė negirdėjęs, kad "Bitė" būtų pirkusi didesnį skaičių knygų tiesiai iš leidyklos, – esą, visas tiražas jau beveik parduotas. Jis kol kas dar negalėjo pasakyti, ar bus reiškiamos pretenzijos "Bitei Lietuvai", bet tokios galimybės neatmetė.

Teisinasi ruošę tik dovaną

"Bitės Lietuvos" atstovė ryšiams su visuomene Rūta Latinytė tvirtino: "Mes siuntėme tą knygą kaip dovaną – kokio nors oficialaus dalyko iš to nedarėme, čia kaip dovana, pranešimas žurnalistams. Tai nebuvo naudojama tiesioginiais reklamos ar kitais tikslais. Tiesiog norėjome parodyti, kad toks gyvūnas kaip šikšniukas nykštukas iš tikrųjų egzistuoja. Nesitikėjome, kad šmaikščiai parašys žurnalistai, nes tai nebuvo skirta publikuoti. Tų redakcijų juk nėra daug, tad ir išsiųstų knygų nebuvo daug."

Ji tvirtino, kad reklamoje, kuri transliuojama per televiziją, ši knyga nerodoma, tad šio leidinio esą ir negalima vertinti kaip naudojamo reklamai. "Bitės" atstovė taip pat tvirtino kol kas negavusi jokių oficialių Aplinkos ministerijos priekaištų.

Aplinkos ministerija vakar patvirtino, jog teisininkai aiškinasi knygos panaudojimo aplinkybes, ir detalesnę informaciją žadėjo pateikti šiandien.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nesamone2

nesamone2 portretas
Pas mus tas pats. Jau kelinta diena ateina sms kad uzsisakeme standartini plana interneto. Skambini i ju info jiems viskas vienodai rodo. Tipo pats kaltas. Apie pinigu grazinima ne kalbos. Telefonas isjungtas gulejo apie 2-3 dienas. Paskui pakroveme ijungeme i gauname sms kad diena pries uzsisakeme standartini interneto plana. Tai kur ta reklamos teisybe kad sutaupom. Jokios teisybes. Kaip tik daugiau isleidziame. Beje tas musu nr yra 863609862 Jeigu idomu kazkam

nesamone

nesamone portretas
gal pasakysit,kaip aš puse dviejų nakties galiu gauti nesamoninga žinute; LABAS,Įjungei standartinį LABAS tarifą Internetas DIENA už 1,00 Lt.Suteikus 10 MBgali išnaudoti iki 2014.02.13 01:17. bla bla,normalūs žmonės tokiu laiku miega,o LABAS pinigus išmušinėja,gal prieš įjungdami kokį planą pirmiausia teikitės pranešti,ar mums jūsų klientams jo reikia,ir dar puse dviejų nakties

realybe

realybe portretas
Uzejus i viena mobiliu paslaugu salona Lietuvos centre,galima pasijausti kaip 92-uju Lietuvoj,kai bukasnukiai vaiksciojo iseiginiais treningais,dabar ten sulinde su blizganciais kostiumais,bet tie patys banditiski snukeliai,kurie greiciausiai ir vadovauja "naujiesiems vadybininkams",kurie kuria tokia reklama,taigi,turime tai,ka turime.
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių