Dauguma Lietuvos kelių – nekokybiški

Lietuvos kelių kokybė yra prastesnė nei tikėtasi, teigia susisiekimo ministras Rokas Masiulis, pristatydamas pirmojo kelių audito rezultatus.

Pasak jo, tyrimas parodė, kad 9 iš 10-ties kelių yra nekokybiški, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų.

„Turime pirmojo etapo kelių kokybės duomenis. Antros dalies lauksime birželį ir priklausomai nuo rezultatų tyrimas gali būti plečiamas ir tęsiams. Pirmasis tyrimas parodė, kad 9 iš 10 tirtų kelių yra nekokybiški. Tikėjomės, kad kokybė bus geresnė. Labai svarbu, kokie rezultatai bus iš antrojo etapo, kai bus ištirti likę 23 keliai“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė R. Masiulis.

Anot jo, tirtų 10 kelių rekonstrukcijai buvo skirta 22 mln. eurų, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų.

„Prasta kokybė trumpina ir kelio aptarnavimo laiką. Kelias turi tarnauti 20 metų, o vidutiniškai matome, kad jis tarnaus 5 metais trumpiau, o paskui tuos pačius pinigus reikės investuoti anksčiau“, – kalbėjo susisiekimo ministras.

Ištyrę nustatėme, kad buvo paklota 3,6 tūkst. tonų mažiau asfalto, galimai grobstomos valstybės lėšos, ploninami keliai, bet visa tai buvo legalu, nes buvo daroma pagal tuo metu galiojusius normatyvus.

Jo teigimu, iki vasaros ištirti keliai bus dar kartą peržiūrėti ir bus rengiami teisiniai argumentai, siekiant reikalauti atsakomybės.

„Dabar nustatomi faktai, kad teisiškai galėtume pareikalauti atsakomybės, turime surinkti argumentus ir faktus. Birželį žiūrėsime, kai tyrimas bus išsamus, bus nustatyta ne tik rangovų atsakomybė, bet ir nustatyta, kurie asmenys tą padarė iš valstybinių institucijų. Taip pat turime pakeisti teisės aktus, kad užkirstume kelią, jog tokia situaciją nepasikartotų“, – sakė R. Masiulis.

Laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Vitalijus Andrejevas teigė, kad darbus 10-yje kelių atliko bendrovės „Alkesta“, „Panevėžio keliai“, „Kauno keliai“, „Parama“, „Kamesta“ ir „Kauno tiltai“.

„Ištyrę nustatėme, kad buvo paklota 3,6 tūkst. tonų mažiau asfalto, galimai grobstomos valstybės lėšos, ploninami keliai, bet visa tai buvo legalu, nes buvo daroma pagal tuo metu galiojusius normatyvus. (...) Dažniausiai pasitaikę pažeidimai yra per plonas kelio sluoksnis, naudotos prastesnės kokybės medžiagos, darbai atlikti nesilaikant technologinių reikalavimų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo V. Andrejevas.

Anot jo, dėl nekokybiškų darbų keliuose formuojasi duobės, provėžos, įtrūkimai, kaupiasi drėgmė ir trumpėja kelio tarnavimo laikas.

„Rangovai privalės ištaisyti 9 iš 10-ies kelių, įrengti naują dangos konstrukciją ir taip kompensuoti trūkumus“, – sakė V. Andrejevas.

Susisiekimo ministerija kartu su Kelių direkcija šalies kelių auditą pradėjo praėjusių metų vasaros pabaigoje, viso ketinama ištirti 33 atsitiktinai pasirinktus kelių ruožus.

Atleistas Kelių ir transporto tyrimo instituto vadovas

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis ketvirtadienį atleido Kelių ir transporto tyrimo instituto vadovą Šarūną Baublį už tai, kad kelių kokybės priežiūra vykdyta netinkamai.

Ministro atstovė Vytautė Šmaižytė Eltai teigė, kad Š. Baublys atleistas ketvirtadienį, tačiau šiuo metu jis turi nedarbingumą, tad atleistas bus nuo tada, kai grįš į darbą.

„Institutas buvo atsakingas už kelių priežiūrą ir akivaizdu, kad tai nebuvo daroma“, - Eltai Š. Baublio atleidimo priežastį nurodė V. Šmaižytė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Alis Petkus...

Alis Petkus... portretas
aišku, kad nekokybiški... jau po kelių metų vėl reikia lopyti... kloja nevienalytį asfaltą... gal receptūra bloga?... gal meistrų kvalifikacija nepakankama...

vaziuokit

vaziuokit portretas
i baltarusija pasimokyti kaip tiesti kelius

nuokrypiai

nuokrypiai portretas
patys priestarauja sau, sako kad viskas nuokrypių ribose, bet tuo pačiu tvirtina kad išgrobstytos medžiagos.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių