- LNK.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Didžioji dauguma gyventojų parduotuvėse dairosi nuolaidų ir tikisi, kad taip sutaupys. Vis dėlto kainų analitikai ir psichologai tikina, kad dažnai nuolaidos tėra žaidimas pirkėjų emocijomis. Apie tai plačiau pasakota LNK reportaže.
Nepamatyti nuolaidų parduotuvėse – kone neįmanoma, skaičiai ir pasitinka vos įėjus, tad dažnas neatsispiria.
„Visada žiūriu į nuolaidas ir akcijas“, „Nebūna man kada ieškoti, ateinu, ką randu, tą perku“, „Nors nesu vargšė, pensija mano gera, bet kažkaip taip lyg ir priklauso mums pensininkams akcijos“, – nuomonėmis dalijosi pakalbinti pirkėjai.
Prekybininkai tikina, kad klientai šluoja viską, kas tik pažymėta mažesne kaina. „Kai ne maisto prekės yra su 50 proc. nuolaida, parduotuvėse galite matyti nutįsusias eiles, vežimai yra pilni tiek, kad net nesimato žmogaus, kuris tą vežimą veža“, – sakė „Maximos“ atstovė Raminta Gecevičiūtė.
„Pirkėjų poreikiai yra skirtingi, dėl to skirtingi ir pirkėjų krepšeliai. Vieniems aktualu nuolaidos vaisiams ir daržovėms, kitiems – bakalėjos prekėms, dar kitiems – šviežios mėsos gaminiams, pagamintai produkcijai“, – vardijo „Iki“ atstovė Gintarė Kitovė.
Kai ne maisto prekės yra su 50 proc. nuolaida, parduotuvėse galite matyti nutįsusias eiles, vežimai yra pilni tiek, kad net nesimato žmogaus, kuris tą vežimą veža.
Ekonomistai pastebi, kad gyventojų perkamoji galia jau atsigavo. Tad atrodytų, jie gali įpirkti ir brangesnius produktus, tačiau pirmenybė vis tiek teikiama nukainotoms prekėms. Pirkėjai tiki, kad per mėnesį taip sutaupo iki 100 eurų.
„Nueiname į parduotuvę ir mums reikia nusipirkti rankšluostį. Mes renkamės tarp dviejų skirtingų rankšluosčių ir abu kainuoja 10 eurų, bet vienam yra pritaikyta 20 proc. nuolaida. Absoliuti dauguma gyventojų rinksis būtent tą rankšluostį, kuriam yra pritaikyta nuolaida“, – pirkėjų mąstymo pavyzdį pateikė „Swedbank“ ekonomistė Greta Ilekytė.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Psichoterapeutas Dainius Jakučionis įsitikinęs, kad akcijų paslaptis – emocijos: „Kyla toks džiaugsmas ir pasitenkinimas, kad aš kažką išlošiau ir kad aš esu nugalėtojas.“
Kyla toks džiaugsmas ir pasitenkinimas, kad aš kažką išlošiau ir kad aš esu nugalėtojas.
Tačiau kainų analitikai pastebi, kad nuolaidų vaikytis nebėra būtina, mat bent pigiausių prekių krepšelis išties pinga ir artėja link iki karo buvusių kainų. Deja, to paties apie maisto produktus, pažymėtus prekių ženklais, pasakyti negalima.
„Prekių ženklų krepšelis, atvirkščiai, stabilizavosi gana aukštame lygyje ir iš to lygio jis nenori trauktis, nebent su akcijomis pavieniai produktai, atrodo, pamasina vartotoją“, – teigė Pricer.lt vadovas Arūnas Vizickas.
Tiesa, dažnas pirkėjas tikina, kad ištikimybės prekių ženklams nejaučia ir perka tai, kas su nuolaida. Kai kurie net ir po skirtingas parduotuves ieškodami nuolaidų pasivaikšto. „Nesu ištikima vienam prekybos centrui, einu į kokius tris aplink namus, o ženklui irgi ne, be abejo, žiūri, kam nuolaidos, kas skanu“, – teigė pakalbinta pirkėja.
Tačiau bankininkai įsitikinę, kad prekybininkų skelbiamos akcijos – pinklės vartotojams. „Dažnai yra nurodytas terminas, kada ta nuolaida baigsis. Taip sukuriamas skubos jausmas, kad jausimės pralošę, jei tos prekės nepirksime šiandien, kadangi kitą savaitę jai nuolaidos gali jau nebebūti“, – sakė ekonomistė.
Vis dėlto, prekybininkų žabangai, anot psichoterapeuto, kenksmingi tik tiems, kurie biudžeto susiplanuoti nemoka ir vadovaujasi emocija. „Kai kurie pirkėjai yra labai emocionalūs, impulsyvūs. Pamatę, kad mažesnė kaina, iškart pradeda jausti pasitenkinimo jausmą ir perka, nors to daikto nereikia“, – impulsyvių pirkėjų tipą apibūdino jis.
Tiesa, bent trumpam, Velykų laikotarpiu, kainos išties krito ir daugumai sutaupyti pavyko, mat didieji Lietuvos prekybininkai stojo į kainų kovą. „Ši konkurencija parodė, kiek daug naudos vartotojams galėtų atnešti reali konkurencija tarp prekybininkų“, – įsitikinęs A. Vizickas.
„Swedbank“ surinktais duomenimis, įsigydami trumpo galiojimo kasdienes prekes į nuolaidas atsižvelgia 78 proc. gyventojų. Kai perka ilgo galiojimo maisto produktus, į nuolaidas atsižvelgia daugiau nei 80 proc. apklaustųjų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pastatui senamiestyje Kaunas numato per 17 mln. eurų, archeologinių radinių nesitiki6
Kauno miesto savivaldybės skaičiavimu, senamiestyje prie pilies planuojamas statyti miesto administracijos pastatas su projektavimu galėtų kainuoti per 17 mln. eurų. ...
-
Lietuvą pirmiausia pasieks nešiojamos raketinės sistemos7
Lietuvą pirmiausia pasieks nešiojamos oro gynybos sistemos, kurios vėliau bus integruotos į trumpojo nuotolio oro gynybos sistemas RBS70 NG (MSHORAD), teigia „Saab“ atstovas Lietuvoje Svajūnas Bandzevičius. ...
-
Ekspertai: šaltuoju sezonu reikėtų rinktis fiksuotų tarifų elektros tiekimo planus3
Artėjant žiemos sezonui ir siekiant stabilizuoti gaunamas sąskaita už elektros energiją, ekspertai pataria rinktis fiksuotų tarifų elektros tiekimo planus. ...
-
Šiauliai skelbia šildymo sezono pradžią
Šiauliai antradienį paskelbė šildymo sezono pradžią. Gyventojus šiluma turėtų pasiekti ne vėliau nei penktadienį, skelbiama savivaldybės interneto puslapyje. ...
-
Išeivius įdarbinti norinčioms įmonėms – specialus ženklelis
Lietuvių išeivius norinčios įdarbinti šalies įmonės gaus specialų ženklelį, rodantį jų vertybinę poziciją – atvirumą, tarptautiškumą bei siunčiantį žinią potencialiems darbuotojams, sako ekonomikos ir inovacijų min...
-
Ekonomistai: infliacija rugsėjį mažesnė nei tikėtasi, vėliau kainos kils labiau
Rugsėjį metinei infliacijai siekiant 0,5 proc., o mėnesio – 0,3 proc., ekonomistai sako, jog nedidelės mėnesio infliacijos ir buvo galima tikėtis, tačiau vėlesniais mėnesiais kainos didės. Analitikai mano, kad vidutinė metinė infliacija &scar...
-
ECB kitą savaitę veikiausiai vėl mažins bazines palūkanas
Europos Centrinio Banko (ECB) valdančioji taryba per spalio 17-ąją numatytą pinigų politikos svarstymą veikiausiai vėl sumažins bazines palūkanas, pareiškė jos narys, Prancūzijos centrinio banko vadovas Francois Villeroy de Galhau. ...
-
Kaune suvienodinamos verslo liudijimų kainos: lieka tik viena lengvata9
Kauno miesto taryba patvirtino, kiek kitais metais kainuos įsigyti verslo liudijimą. Kaina didinama visoms verslo liudijimų rūšims, išskyrus gyvenamųjų patalpų nuomos. Šis verslo liudijimas šiemet mieste buvo populiariausias....
-
Bankas įspėja apie naują sukčiavimo būdą: apsimeta senu pažįstamu
„Citadele“ bankas įspėja, kad pastaruoju metu gyventojai sulaukia SMS žinučių nuo neva seno pažįstamo, pasikeitusio telefono numerį. Vis dėlto, bendrauti apsišaukėlis siūlo spaudžiant ant kenksmingos nuorodos. ...
-
E. pinigų ir mokėjimo įstaigų pajamos šiemet augo 22 proc. iki 275 mln. eurų
Lietuvoje veikiančios elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigos pirmąjį šių metų pusmetį gavo 275,1 mln. eurų pajamų – 22 proc. daugiau nei pernai tuo pat metu, antradienį pranešė Lietuvos bankas (LB). ...