Plačiau apie tai papasakojo Ryšių reguliavimo tarybos ekspertė Ugnė Ramaneckienė.
– Ką daryti su sugadintu siuntiniu? Ar daug tokių atvejų užfiksuojate?
– Nesame pastebėję kažkokio padaugėjimo. Aktyvesnis periodas būna šventiniu laikotarpiu. Tada iškyla daugiau nusiskundimų dėl ilgiau keliaujančių siuntų. Apgadinimai pasitaiko visais metų laikais. Pasitaikius tokiam atvejui, rekomenduojame operatyviai reaguoti. Jei jums kyla kažkokių įtarimų dėl siuntos pakuotės, jei matosi kažkokie akivaizdūs pažeidimai, reikia reaguoti iš karto ir informuoti pašto paslaugos tiekėją bei siuntėją.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kada jau reaguoti tinkamai – tik gavus siuntinį ir paėmus iš paštomato, ar reikia jį ir atplėšti?
– Jei iš karto matome, kad kažkas su pakuote blogai, kad ji sugadinta, reikia nufotografuoti. Taip turėsime įrodymą. Kad nesušaltume prie paštomato, grįžus namo reikėtų parašyti pretenziją pašto paslaugų tiekėjui, informuoti siuntėją. Tada galime atsiplėšti pačią siuntą ir pasižiūrėti, kaip turinys. Gali būti, kad pažeista buvo tik pakuotė.
– Ką kaltinti šiuo atveju: pašto darbuotojus ar patį siuntėją? Kieno tai atsakomybė?
– Gali būti keli atsakymai. Ginčo nagrinėjimas gali duoti atsakymą. Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kas yra sutartinių santykių šalis. Kodėl svarbu informuoti siuntėją? Būtent siuntėjas užsako vienokią ar kitokią pašto paslaugą. Neaišku, ar siuntėjas įdėjo ne tokią prekę, ar netinkamai supakavo. Šioje vietoje reikalingas tyrimas. Siuntėjui svarbu žinoti, kad pašto paslaugos tiekėjas dažniausiai nurodo tam tikrus reikalavimus, kaip siunta turėtų būti supakuojama, kad būtų išvengta nesklandumų transportuojant. Pakuotės pažeidimų gali atsirasti transportavimo metu. Svarbu, kad pats turinys būtų apsaugotas. Reikia pasirūpinti tvirta, vidine pakavimo medžiaga. Dažnu atveju pašto paslaugos tiekėjai nurodo, kad gamyklinė pakuotė nėra tinkama. Reikia atitinkamai pakuoti trapias, dužias siuntas, kad turinys būtų kuo labiau apsaugotas. Jei siuntėjas gavo gavėjo informaciją, kad kažkas negerai su siunta, turėtų įvertinti situaciją. Jei siuntėjas mano, kad padarė viską tvarkingai, tada gali teikti pretenziją pašto paslaugos tiekėjui. Jei situacija neišsisprendžia taikiai, siuntėjas turi galimybę kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.
Jei situacija neišsisprendžia taikiai, siuntėjas turi galimybę kreiptis į Ryšių reguliavimo tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo.
– Kur ieškoti siuntinio, jei šis pasimetė?
– Pažymėčiau, kad siuntėjas yra sutarties šalis su pašto paslaugos tiekėju. Siuntėjas turėtų atitinkamai aiškintis santykius su pašto paslaugos tiekėju. Gavėjas, negavęs kažkokios prekės iš elektroninės parduotuvės, turėtų reikalauti pinigų gražinimo iš pardavėjo.
– Dabar prasideda pats intensyviausias metas: daug kas užsakinėjame prekes internetu, siunčiamės iš artimesnių, tolimesnių šalių, siunčiame savo dovanas į užsienį. Ką patartumėte siuntėjams?
– Atidžiai susipažinti su pakavimui keliamais reikalavimais, siekiant išvengti nesklandumų dėl siuntų sugadinimo. Reikia kantrybės, nes padidėjo siuntų srautas. Reikia komunikuoti su paslaugų tiekėju, tartis ir apsišarvuoti kantrybe.
Naujausi komentarai