- Autobild.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Triukšmas susargdina – tai įrodyta. Pakanka 65 decibelų (dB), kad ilgainiui žmogus patirtų širdies infarktą. Mūsų automobiliai triukšmauja tiesiogine šio žodžio reikšme.
Pavyzdžiui, naujoji Dacia Duster, važiuojant autostrada, griaudėja 75 dB triukšmu. Tuo metu Audi A8 triukšmo lygis siekia tik 66 dB. Tai parodo matavimo prietaisai, nes žmogui atrodo, kad realiai Audi A8 triukšmauja net perpus mažiau nei Dacia Duster.
Atkreipkite dėmesį ir tai, kad daugiau triukšmo tenka gale, o ne priekyje sėdintiems žmonėms. Taip pat derėtų nepamiršti ir to fakto, kad prietaisai gali rodyti vienokį triukšmo lygį, o realiai automobilyje sėdintys žmonės gali jausti visiškai kitokį triukšmo stiprumą.
Be to svarbu atskirti ir keliamo triukšmo šaltinį. Juk švilpiantys vėjo srautai ar ratų ūžesys gali kur kas labiau erzinti, nei realiai rodo matavimo prietaisai. Čia puikus pavyzdys galėtų būti Audi A8.
Prietaisas fiksuoja žemiausią triukšmo lygį salone, tačiau ratų keliamas ūžesys akivaizdžiai girdimas. Jis netrukdo, tačiau yra girdimas. Padangų keliamo garso S klasės Mercedes keleiviai tikrai negirdės, tačiau matuoklis fiksuoja didesnį triukšmą nei Audi A8 atveju.
Prietaisai taip pat parodė, kad daugiau garso į vairuotojo ir keleivių ausis keliauja sėdint BMW X5, o ne BMW 525d automobilyje.Įdomu ir tai, kad bavarų automobiliai kėlė tiek žemo dažnio garsus, tiek aukštų tonų švilpesius, tačiau prietaisai juos fiksavo ne taip jautriai, kaip girdėjo žmogaus ausis. Tokiu atveju nederėtų pamiršti vieno dalyko. Keliamas triukšmas buvo matuojamas važiuojant pastoviu greičiu – 50, 100 ir 160 km/h.
Kitais žodžiais tariant, prietaisai nefiksavo pagreitėjimo. Pavyzdžiui, šiek tiek stipriau numynus Citroen C5 greičio pedalą ramybė akivaizdžiai baigiasi. Varikliui pasiekus didesnius sūkius, jis taip garsiai griaudėja, kad net akyse raibsta. Panašią triukšmo simfoniją sėdintys Citroen C5 gale girdi nuolatos.
Žinoma, kad C5 prosenelis DS 20 dar labiau apkrauna matavimo prietaisą, neturėtų stebinti. Įdomu tik tai, kad prietaisai fiksuoja daug didesnį triukšmo lygį nei girdi žmogus.
Labiausiai triukšmauja Dacia Duster. Spaudžiant greičio pedalą, priekyje triukšmauja keturių cilindrų variklis, o važiuojant prastais keliais, gale bilda ašis. VW Golf stengiasi tausoti klausą.
Atlikus matavimus, paaiškėjo, kad priekyje jis vargu ar triukšmingesnis nei BMW X5, tiesa, sėdintieji gale patiria didesnį triukšmą. Tačiau malonus – tik Golfo 1.4 TSI benzininis variklis.
Dyzelinį kurą vartojantis VW Sharan šiuo požiūriu negali lygiuotis. Vienatūrio salone girdimas vėjo ūžimas.
Ošimas geriau negu dundėjimas
Triukšmas triukšmui nelygus. Automobilio salone sėdinčių žmonių ausys kur kas mieliau klausosi vėjo ošimo nei įkyraus dundėjimo.
Tiesa, įkyrus švilpimas kai kuriuos žmones greitai gali išvesti iš pusiausvyros. Ką reiškia tyla salone demonstruoja Audi ir Mercedes. Pigesni automobiliai stipriai atsilieka.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...