- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarptautinėje Hanoverio komercinių automobilių parodoje „Renault“ bendrovė pirmą kartą pristato „Kangoo Express Z.E.“ (Zero Emission – „nulinė emisija“) modelį – pirmąjį elektra varomą kroviniams gabenti skirtą automobilį, sukurtą ir pagamintą paties automobilių gamintojo.
Nuo 1998 metų „Renault“ bendrovė užima lyderio pozicijas Vakarų Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkoje.
Nuo 2009 metų rugpjūčio „Renault“ rinkos dalis paaugo 1,3 procentiniais punktais ir dabar sudaro 15,72 proc.
Norėdama įtvirtinti savo, kaip rinkos lyderio, poziciją, 2010 metais „Renault“ pristatė tris naujus modelius: „Kangoo Express Maxi“, „New Trafic“ ir „New Master“.
Elektra varomas lengvasis komercinis automobilis „Kangoo Express Z.E.“ rinkai bus pateiktas 2011 metų viduryje. Šis automobilis, pristatytas Hanoverio tarptautinėje komercinių automobilių parodoje, priklausomai nuo šalies, kainuos nuo 15 tūkst. eurų be PVM (atskaičiavus 5 tūkst. eurų dydžio subsidiją) iki 20 tūkst. eurų be PVM (neatskaičiavus mokesčių lengvatų).
Nuo pat 1901 metų ir nuo vienacilindrio komercinio automobilio pristatymo, „Renault“ buvo lengvųjų komercinių automobilių rinkos lyderė. Per paskutinius 12 metų „Renault“ Vakarų Europos lengvųjų komercinių automobilių rinkoje užėmė didžiausią rinkos dalį, kuri nuo 2009 rugpjūčio iki 2010 metų to paties mėnesio padidėjo nuo 14,4 proc. iki 15,7 proc. Per tą patį laikotarpį, 10 proc. paaugusioje rinkoje „Renault“ pardavimų apimtis padidėjo 20 proc..
Šį padidėjimą pirmiausia lėmė šių metų pradžioje įvykęs trijų naujų modelių pristatymas: „New Master“, „New Trafic“ ir „Kangoo Express Maxi“. Šiuo metu „Renault“ siūlo nuo 2 iki 22 kubinių metrų krovinių talpos modelius. Toks platus modelių asortimentas padeda patenkinti visus verslo klientų poreikius.
„Kangoo Express Z.E.“ modelis Europoje kainuos 20 tūkst. eurų be PVM, neatskaičius galimų mokesčių lengvatų ir subsidijų. Pavyzdžiui, Prancūzijoje valstybinė 5 tūkst. eurų dydžio subsidija sumažins „Renault Kangoo Express Z.E.“ kainą iki 15 tūkst. eurų be PVM – tiek pat kainuoja vienodos galios „Kangoo Express“ su dyzeliniu varikliu.
„Renault“ pasiūlė keletą novatoriškų elektromobilio įsigijimo idėjų. Automobilis bus įsigyjamas atskirai nuo automobilio baterijos. Klientai galės pirkti arba nuomotis šį automobilį ir išsiimti abonementą baterijai, kuris mėnesiui kainuos nuo 72 eurų be PVM.
„Kangoo Express Z.E.“ automobilio įkrovimas (160 km atstumui) kainuos nuo vieno iki dviejų eurų, priklausomai nuo vietinių elektros kainų (kWh). Šios sąnaudos bus žymiai mažesnės nei vidaus degimo varikliu varomo mažo furgono. Pirmasis „Renault“ elektromobilis bus pardavinėjamas už prieinama kainą, o jo eksploatacijos kaštai bus išties nedideli. Štai kodėl šis modelis bus ypač patrauklus smulkiems verslininkams ir autoparkų valdytojams.
Leistina apkrova – kaip ir vidaus degimo varikliu varomo modelio
Šis elektrinis komercinis automobilis, paremtas „Renault Kangoo Express“ koncepcija – tai puiki ekologiška transporto priemonė verslo klientams, besirūpinantiems aplinkos tausojimu. Išskirtinis šio automobilio patvarumas ir patikimumas užkelia aukštą kartelę kitiems automobilių gamintojams.
„Renault Kangoo Express Z.E.“ automobilio ilgis yra 4,21 m. Automobilio krovinių talpa – nuo 3 iki 3,5 kubinių metrų. Kraunamosios dalies ilgis – 2,50 m, o leistina apkrova siekia 650 kg. Baterijos yra įmontuotos po automobilio dugnu, pačiame centre, todėl maksimalus automobilio apkrovimas gali būti toks pat kaip ir vidaus degimo variklio varomo „Kangoo Express“ modelio. Asimetriškos užpakalinės durys ir slankiojančios durelės leidžia lengvai pasiekti krovinių skyrių, kuris yra pakankamai didelis sutalpinti euro padėklą.
Klientai taip pat galės naudotis tokia pat profesionalia įranga, kuri būdinga ir „Kangoo Express“ modeliui: ištisine arba pasukama pertvara, sulankstoma keleivio sėdyne, atidaromu galiniu stogu, rankiniu arba automatiniu kondicionavimo valdymu ir garso įranga su Bluetooth ryšiu.
„Renault Kangoo Express Z.E.“ automobilio išvaizda yra labai panaši į vidaus degimo varikliu varomo modelio dizainą. Automobilio gale esantis chromuotas „Z.E.“ ženklas žymi, kad tai yra elektrinis automobilis. Įkrovimo sklendė yra automobilio priekyje, greta dešinio priekinio žibinto. Standartinis įkrovimas naudojant buitinį maitinimo lizdą (16A 220V) trunka nuo šešių iki aštuonių valandų, kai automobilis paliekamas nakčiai krautis arba atliekant įkrovimą darbo valandomis.
Įkrautas „Kangoo Express Z.E.“ automobilis gali nuvažiuoti 160 km, skaičiuojant pagal NEDC sistemą. Įkrovos stebėjimas yra vienas svarbiausių elektromobilių valdymo aspektų, todėl „Renault“ pasistengė, kad naujajame modelyje šie veiksmai būtų atliekami paprastai ir veiksmingai. Bendrovė sukūrė specialų MMI („man machine interface“ – angl. „sąsaja tarp žmogaus ir mašinos“) ekraną, kuris vairuotoją informuos apie baterijos įkrovos lygį ir išnaudotą automobilio energiją:
- matuoklis prie spidometro rodo, kokia yra likusi akumuliatoriaus įkrova;
- „ekono“-matuoklis informuoja vairuotoją apie energijos sąnaudas realiu laiku;
- „ekono“-matuoklis naudoja naują spalvų sistemą: tamsiai mėlyna spalva žymi įprastą naudojimą, šviesiai mėlyna nurodo optimalų energijos sunaudojimą, o raudona parodo vairuotojams, kad jie sunaudoja per daug energijos ir tai gali sutrumpinti automobilio veikimo trukmę;
- automobilio salone įmontuotas kompiuteris yra pritaikytas prie elektromobilio savybių. Jis rodo likusį energijos kiekį ir kWh skaičių, o taip pat realaus laiko ir vidutinį energijos sunaudojimą.
Taip pat automobilyje yra įdiegta naujų funkcijų, pvz., išankstinis salono šildymas ir vėsinimas, atliekamas įkrovimo metu, kuris leis prailginti automobilio važiavimo trukmę.
Elektrinis galios agregatas – vairavimo malonumui
Elektrinis komercinis automobilis užtikrina sklandų ir puikiai subalansuotą važiavimą, o jo dinaminės savybės (riedėjimo kampai, vairavimas ir t. t.) yra identiškos modeliui, turinčiam vidaus degimo variklį. „Kangoo Express Z.E.“ leis dar labiau mėgautis važiavimu, nes šis automobilis pasižymi tyliu veikimu, greitai reaguoja ir nereikalauja pavarų perjunginėjimo.
Pagreitėjimas iš važiavimo nedideliu greičiu yra ypač spartus. Variklis akimirksniu gali pasiekti maksimalų sukimo momentą, lygų 226 Nm, vairuotojui pajudėjus iš vietos.
Elektrinis variklis gali išvystyti 44 kW galią (60 AG), o maksimalus apsisukimų per minutę skaičius siekia 10,500 rpm. Energijos efektyvumas padidintas iki 90 procentų – šis skaičius žymiai didesnis nei 25 procentai, priskiriami vidaus degimo varikliams. Riedėjimo trintį sumažinančios padangos dar labiau padeda taupyti energiją.
Kai vairuotojas spaudžia akseleratoriaus pedalą, 22 kWh ličio-jonų akumuliatorius perduoda energiją į elektros variklį. Pastarasis paverčia šią gautą energiją į mechaninį judėjimą, kuris atitinkamai siunčiamas į varančiuosius ratus. Akumuliatorius įsikrauna sumažėjus automobilio greičiui, kai vairuotojas pakelia savo pėdą nuo greičio pedalo. Automobilio variklis sugrąžina automobilio kinetinę energiją ir paverčia ją elektros srove. Sukurta elektros srovė pakrauna akumuliatorių.
„Renault Kangoo Express Z.E.“ automobilio kėbulai bus sodrios arba metalo spalvos, kurią bus galima rinktis iš devynių variantų. Verslo klientai galės užsisakyti automobilius pagal jų įmonių logotipuose vyraujančią spalvą.
Elektrinis furgonas bus gaminamas Prancūzijoje, Mobežo mieste esančioje „Renault“ M.C.A (Maubeuge Carrosserie Automobile) gamykloje. Šis naujasis modelis bus gaminamas ta pačia gamybos linija, kuria gaminami ir modeliai su vidaus degimo varikliu, pasitelkus „Renault“ sukauptą ilgametę patirtį furgonų gamyboje ir patikrintą patikimų tiekėjų ir logistikos tinklą. Šios sąlygos užtikrins greitą gamybą, o taip pat garantuos aukščiausius gamybos standartus.
Naujajame elektriniame furgone bus įmontuotas unikalus įrangos rinkinys. Automobilius galima iš anksto užsisakyti jau dabar apsilankius interneto svetainėje renault-ze.com. Išankstinio užsakymo paslauga suteikia klientams pirmenybę įsigyjant automobilį, kai tik šis bus pateiktas rinkai.
Pagrindinė standartinė įranga
„Kangoo Express“ modelyje įmontuota:
- 15’’ ratlankiai su keturiais diskiniais stabdžiais
- Galinės dvivėrės asimetriškos užpakalinės durys
- ABS, avarinė stabdžių sistema
- Nuotoliniu būdu valdomas centrinis užraktas
- Vairo stiprintuvas
- Vairuotojo oro pagalvė
- Du apsauginiai vamzdžiai už vairuotojo (priklausomai nuo rinkos)
- Salono grindų danga
- Automobilio kelioninis kompiuteris
- Elektriniu būdu valdomi šoniniai veidrodėliai su temperatūros indikatoriais
- Leistina apkrova 650 kg
- šešios grindyse įtaisytos tvirtinamosios kabės
- Krovinių skyriaus apšvietimas
- Reguliuojamo aukščio saugos diržai
- Reguliuojamo aukščio vairaratis
- Garso signalas ir lemputė, įspėjantys apie neprisisegtus saugos diržus
Z.E. modelio specifinė įranga:
- Specialus automobilio kelioninis kompiuteris
- Specialus Z.E. prietaisų skydelis
- Išankstinis salono atvėsinimas arba pašildymas akumuliatoriaus krovimo metu
- Standartinis 10/16A lizdas ir kabelis
Techninės „Kangoo Express Z.E.“ charakteristikos
Matmenys
Bendras ilgis (mm) 4213
Plotis be/su šoniniais veidrodėliais (mm) 1829 / 2133
Nepakrauto automobilio aukštis (mm) 1818
Tarpuratis (mm) 2697
Atstumas tarp priekinių ratų (mm) 1522
Atstumas tarp galinių ratų (mm) 1536
Nepakrauto/pakrauto automobilio prošvaisa (mm) 186/143 mm
Svoris (kg) 1410
Bagažinės talpa 3 – 3.5 m3
Didžiausia leistina apkrova 650 kg
Vietų skaičius 2
Techniniai duomenys
Variklis Sinchroninis elektros variklis su rotoriaus rite
Galingumas (kW) 44
Maksimalus greitis (sūk./min.) 10 500
Sukimo momentas 226 Nm
Transmisija Tiesioginė pavarų dėžė su reduktoriumi
Baterijos Ličio-jonų
Baterijų galingumas 22 kWh
Eksploatacinės savybės
Atstumas, kurį automobilis gali nuvažiuoti vienu įkrovimu 160 km pagal NEDC sistemą
Didžiausias greitis (elektroniniu būdu ribojamas) (kph) 130
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...