- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Austrijos kelių policija neslepia, kad kelių erelių jie neįveikia. Kelių chuliganams skrieti didesniu nei 200 km/val. greičiu – vos ne kasdienybė. Būtent už tokius pažeidimus vietos valdžia nori bausti griežčiau. Tokie kelio skrajūnai nebeteks transporto priemonės, pasakojama LNK reportaže.
„Jei nebeturite automobilio, nebegalite viršyti greičio. Štai kodėl ši priemonės yra tokia sėkminga kitose šalyse. Nes ji nukreipta į ten, kur skauda ir taip apsaugoma visuomenė“, – sakė Susisiekimo ministrė Leonore Gewessler.
Jeigu austrai gyvenvietėse važiuos 110 km/val. greičiu, t. y. 60 km/val. greičiau nei leistina, o užmiesčio keliuose ar greitkeliuose greitį viršys 70 km/val., automobilis bus atimtas vietoje ir areštuotas dviem savaitėms. Pakartotinio pažeidimo atveju atimta transporto priemonė jau bus parduodama aukcione. Važiuojantys 80 km/val. greičiau nei leidžiama gyvenvietėse ir 90 km/val. ne gyvenvietėse gali prarasti automobilį netgi po pirmojo pažeidimo.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
„Transporto priemonė yra šventovė daugumai austrų. Bet labiausiai – šiems greičio viršytojams. Tad transporto priemonės atėmimas, manome, turės labai didelį prevencinį poveikį“, – teigė Zalcburgo regiono Transporto tarybos narys Stefan Schnoll.
Pakartotinio pažeidimo atveju atimta transporto priemonė jau bus parduodama aukcione.
Skaičiuojama, kad Austrijos keliuose kasmet sugaunama apie 450 ekstremalių greičio viršytojų. Naujomis bausmėmis taip pat siekiama kovoti su nelegaliomis automobilių lenktynėmis. Tačiau kai kas įžvelgia įstatymo spragų.
„Pagal dabartinį projektą iš žmogaus atimamas automobilis ir tiek. Taip pat uždraudžiama vairuoti. Bet kas sukontroliuos, ar aš turiu teisę vairuoti. Galiu pasiskolinti automobilį iš kito žmogaus ir toliau žaisti žaidimą“, – savo nuomonę dėstė eismo teisininkas Martinas Hofferis.
Pardavus konfiskuotus automobilius aukcione, 70 proc. pajamų atiteks Saugaus eismo fondui, o 30 proc. – vietos valdžiai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams9
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...
-
Žalieji tikslai – iššūkis įpročiams
„Nuo arklio pereiti prie ratų buvo lengva, o dabar keistis žmonės nenori, nes retas keliavimo būdas yra patogesnis nei savo automobiliu“, – tvirtina ekologas Liutauras Stoškus. ...