Milano „La Scala“ – vėl atviras

Atsidarytoje Milano legendinių operos rūmų "La Scala" salėje vėl griaudėja audringi plojimai: po šešių mėnesių dėl koronaviruso pandemijos trukusios tylos pirmadienį čia vėl pradėti rodyti spektakliai.

500 išrinktųjų

Operos rūmai atidaryti dieną prieš minint 1946 m. istorinio pirmojo koncerto per karą sugriautoje ir per trejus metus atstatytoje "La Scala" salėje 75-ąsias metines.

Muzikantus ir atlikėjus garsiais plojimais ir ovacijomis sveikino 500 laimingų į renginį patekusių klasikinės muzikos gerbėjų.

"Galimybė vėl mėgautis atmosfera, kurią mums gali sukurti tik publika, kelia didelį jaudulį, – plačiai šypsodamasi sakė pirmasis smuikas Laura Marzadori. – Tikiuosi, kad tai nauja pradžia ir kad mes vėl nesiliausime groję po visų tų liūdnų mėnesių tylos."

Siekiant išlaikyti fizinį atstumą tarp žmonių, visas parteris buvo atiduotas muzikantams, o žiūrovai perkelti į balkonus.

Bosiniu klarnetu grojantis Stefano Cardo šią akimirką pavadino antruoju atgimimu, nes dirigentas Arturo Toscani atidarė "La Scala" po karo, o dabar "mes bandome ją atgaivinti po pandemijos".

Italijoje, kur teatrai ir kino teatrai duris atvėrė nuo balandžio 26 d., per COVID-19 pandemiją mirė daugiau nei 122 tūkst. žmonių.

Italijos finansų sostinėje esantys operos rūmai taip pat neišvengė viruso. Iš viso teatre buvo registruoti 144 koronavirusinės infekcijos atvejai, iš jų 64 – chore, nurodė teatro administracija.

Techniniai darbuotojai įdėjo daug pastangų, kad savo išskirtine akustika ir raudonu aksomu muštomis ložėmis garsėjantį teatrą paruoštų atidarymui.

Siekiant išlaikyti fizinį atstumą tarp žmonių, visas parteris buvo atiduotas muzikantams, o žiūrovai perkelti į balkonus.

Kol kas į kiekvieną renginį leidžiama tik po 500 žiūrovų, nors paprastai teatras jų talpina po 2 000.

Pandemijos šešėlis

"Tai buvo stebuklinga, sugrįžimas prie didžiųjų premjeros vakarų", – sakė viena aistringų operos mylėtojų Pia Matteoni. Į pensiją išėjusi mokytoja, apsirengusi juoda vakarine suknele ir pasipuošusi dideliu perlų vėriniu, neklausė per karantiną internetu transliuotų koncertų ir laukė didžiojo atidarymo.

Tačiau, renginiams vykstant be pertraukų ir neveikiant teatre esantiems barams, pirmadienį įprastai šventinei atmosferai truko tik vieno – šampano taurių skambėjimo.

Vietoje šampano svečiams buvo pasiūlytas rankų dezinfekcinis gelis, kaukės, buvo matuojama jų temperatūra.

S.Cardo pripažino, kad truputį nervinosi prieš pirmadienio koncertą, prasidėjusį didinga choro arija "Patria Opressa" iš Giuseppe's Verdi operos "Makbet".

"La Scala" chorui dirigavo muzikinis vadovas Ricardo Chailly.

"Įrašėme daug koncertų srautiniam transliavimui, bet tai buvo virtualu, o čia viskas kitaip. Drauge su publika išgyvename stiprių emocijų akimirką, baigiamuosius plojimus, kurių pasiilgome", – sakė S.Cardo.

Džiaugsmo ašaros

Emocijos tikrai plūdo per kraštus. "Mes visi klausėmės įrašytų koncertų, sėdėdami savo krėsluose, bet tai neturi nieko bendra su gyvai atliekamos muzikos sukeliama emocija, natūralaus garso kokybe ir grožiu", – sakė nuo 2020 m. "La Scala" vadovaujantis Dominique'as Meyeris.

"Esu įsitikinęs, kad, žiūrovams sugrįžus į "La Scala", pasirodys džiaugsmo ašaros", – sakė prancūzas, anksčiau dešimtmetį vadovavęs Vienos operai.

Pirmadienį teatre "La Scala" debiutavęs 34 metų norvegų sopranas Lise Davidsen atliko jaudinančias arijų interpretacijas iš Richardo Wagnerio operos "Tanhauzeris", Richardo Strausso vieno veiksmo operos "Ariadnė Nakse" ir Fiodoro Čaikovskio "Pikų karalienės".

Koncertą baigė garsusis vergų choras "Va, pensiero" iš G.Verdi operos "Nabukas" – vadinamoji odė laisvei, skambėjusi ir per A.Toscanini diriguotą koncertą 1946-aisiais.

Atgimimo signalas

Prieš "La Scala" atidarymą sekmadienį italų dirigentas Riccardo Muti pirmą kartą po penkių mėnesių pertraukos dirigavo Vienos filharmonijos orkestrui Italijos šiaurėje esančiame Ravenos mieste. Tačiau antradienį teatro atidarymo 75-ųjų metinių koncertui R.Muti sugrįžo į "La Scala".

"La Scala" visada buvo Milano ir Italijos simbolis, tai antras itališkas prekės ženklas pagal reputaciją po "Ferrari", – sakė ekonomisto išsilavinimą turintis D.Meyeris.

"Paradoksalu, kad "La Scala" duoda signalą visos šalies atgimimui, nors sveikatos krizės pradžioje buvo sakoma, kad kultūrinė veikla nesvarbi", pridūrė jis.

Nors muzikantai ir solistai rengė virtualiuosius koncertus, tačiau jie negalėjo pakeisti jaudinamo susitikimo su publika.

"Buvo labai liūdna būti taip ilgai uždarytiems. Stigo aistros, – sakė orkestro 54 metų smuikininkas Damiano Cottalasso. – Kai grojame sau, esame tarsi vystantys augalai."



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių