EP pritarė Mobilumo paketui

Ketvirtadienį Europos Parlamentas (EP) patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų.

Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai balsavo už palankesnes vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat veiksmingesnę vairuotojų kontrolę, sakoma EP pranešime.

Siūlymui dėl vairuotojų poilsio laiko pritarė 394 EP nariai, nepritarė 236, o susilaikė 5. Siūlymams dėl vairuotojų komandiravimo pritarė 317 EP narių, nepritarė 302, o susilaikė 14. Kabotažinių pervežimų pataisoms pritarė 371 EP narys, nepritarė 251, o susilaikė 13. Patvirtinęs savo poziciją, EP toliau derėsis su ES Taryba dėl galutinės šių teisės aktų versijos.

Kabotažiniai pervežimai - tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.

Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.

Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.

Europarlamentarai siekia, kad ES darbuotojų komandiravimo taisyklės, numatančios deramus atlyginimus ir socialines garantijas, būtų taikomos kabotažo ir tarpvalstybinėms transporto operacijoms, išskyrus tranzitą, dvišales operacijas, taip pat vieną papildomą pakrovimą arba iškrovimą kiekviena kryptimi (arba dviem papildomoms operacijoms grįžimo metu, jei važiuojant pirmyn papildomo pakrovimo ar iškrovimo nebuvo).

Siekiant palengvinti vairuotojų darbą ir sumažinti tikrinimo laiką, siūloma pasitelkti daugiau skaitmeninių technologijų. EP taip pat siekia įpareigoti valstybių kontrolės institucijas daugiau dėmesio sutelkti į reikalavimų nesilaikančias įmones, o kartu sumažinti atsitiktines geros reputacijos įmonių patikras.

Siekdamos užtikrinti geresnes vairuotojų poilsio sąlygas, įmonės turėtų organizuoti savo tvarkaraščius taip, kad vairuotojai galėtų reguliariai grįžti namo (bent kas 4 savaites). Be to, privalomas poilsio laikotarpis po savaitės darbo neturėtų būti praleidžiamas sunkvežimio kabinoje, įsitikinę europarlamentarai.

ELTA primena, kad Lietuva ir kitos Rytų Europos šalys baiminasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į EP dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai esą ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Kita pozicija, reformomis siekiama pagerinti kelių transporto taisyklių įgyvendinimą, kad būtų veiksmingiau kovojama su neteisėta praktika, pavyzdžiui, kai steigiamos fiktyvios bendrovės kitose ES šalyse arba nesilaikoma veiklos užsienyje apribojimų. Pasiūlymuose taip pat nurodyta, kurioms transporto operacijoms taikytinos darbuotojų komandiravimo taisyklės, pavyzdžiui, dėl minimalaus darbo užmokesčio, ir kiek laiko turėtų ilsėtis vairuotojai.

EP rinkimai vyks gegužės pabaigoje.

Sukels didelių rūpesčių verslui?

Ketvirtadienį Europos Parlamentas (EP) patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų. Susisiekimo viceministras Rimantas Degutis sako, kad dabartinis Mobilumo paketo variantas sukeltų didelių rūpesčių verslui.

„Manau, kad kai kurie Mobilumo paketo aspektai, jeigu jie liks paskutiniame galutiniame variante, be abejo, sukels mūsų verslui labai rimtų problemų“, - teigė viceministras.

Pasak jo, kone svarbiausias Mobilumo paketo klausimas, sukelsiantis Lietuvai daugiausiai problemų, - privalomas vilkiko grąžinimas kas 4 savaites į kompanijos registravimo šalį.

„Labai nesuprantamas šis reikalavimas. Mes ne tik jį vertiname kaip rinkos apribojimą, ypač periferinėms šalims, bet taip pat tai visiškai nesutampa su ES aplinkosaugos politika. Mes norime mažinti CO2 išmetimą“, - sakė R. Degutis.

Pasak jo, reikalavimas drausti vairuotojams nakvoti vilkiko kabinoje taip pat sunkiai suprantamas, nes vairuotojams neužtenka saugių vietų nakvynei.

„Reikalavimas uždrausti nakvynę kabinoje taip pat kelia didelių klausimų, nes puikiai žinome, kad mes ES turime tik 7 tūkst. saugių stovėjimo vietų, kur vairuotojai galėtų palikti saugiai vilkiką su kroviniu ir nueiti kažkur nakvoti. Kol 400 tūkst. vilkikų, kurie važinėja visą laiką ES, neturės kur pasistatyti savo transporto priemones, tai irgi tas klausimas bus sunkiai išsprendžiamas“, - teigė R. Degutis.

Pasak viceministro, Mobilumo paketu svarbiausia suvienodinti socialines sąlygas vairuotojams, tačiau neapriboti jų veiklos.

„Pirmiausia turime sukurti vienodas socialines sąlygas vairuotojams. Vairuotojai dirba skirtingomis sąlygomis, ir tai yra nesąžininga. Jei sukuriame panašias sąlygas visiems, tai yra didelis žingsnis sąžiningos konkurencijos link. Bet ką mes matome su tais klausimais (Mobilumo paketo rinkinio. - ELTA), mūsų supratimu, tai yra ne sąžininga konkurencija, o veiklos apribojimas“, - sakė R. Degutis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Sumazes

Sumazes portretas
Sumazes vargsu vairuotoju cigoniskas gyvenimas istisom savaitem gyvenimas kabinoje
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių