EP iki 2050 m. siūlo visiškai netoleruoti vairavimo išgėrus

Siekiant visiškai saugaus eismo iki 2050 m., europarlamentarai siūlo gyvenamosiose vietose riboti leistiną automobilių greitį iki 30 km/h ir visiškai netoleruoti vairavimo išgėrus.

Trečiadienį Europos Parlamento (EP)priimtoje rezoliucijoje dėl kelių eismo saugumo, kuriai pritarė 615 EP narių, 24 nepritarė, o 48 susilaikė, pažymima, kad kiekvienais metais ES keliuose žūsta maždaug 22 tūkstančiai žmonių, o apytiksliai 120 tūkst. patiria sunkius sužalojimus. Naujausiais duomenimis, iš milijono gyventojų ES kasmet keliuose žūva apie 42 asmenys. Saugiausi ES – Švedijos keliai (18 žūčių milijonui gyventojų), o daugiausia tragiškų nelaimių keliuose įvyksta Rumunijoje (85 žūtys milijonui gyventojų). Lietuvoje 2020 m. eismo nelaimės nusinešė 63 žmonių gyvybes milijonui gyventojų, o tai 41 proc. mažiau nei prieš dešimtmetį.

EP nariai apgailestauja, kad pastaraisiais metais pažanga didinant saugumą keliuose sustojo, todėl tikslas nuo 2010 iki 2020 m. perpus sumažinti žūčių keliuose skaičių nebuvo pasiektas (šis rodiklis per šį laikotarpį sumažėjo 36 proc.).

Rezoliucijoje europarlamentarai akcentuoja, kad greičio viršijimas yra pagrindinis veiksnys, dėl kurio įvyksta maždaug 30 proc. mirtinų avarijų keliuose, todėl jie ragina nustatyti 30 km/val. leistino automobilių greičio ribą gyvenamuosiuose rajonuose. Savo ruožtu alkoholis yra susijęs su ketvirtadaliu visų žūčių keliuose, todėl EP nariai ragina Komisiją atnaujinti ES rekomendaciją dėl leistino vairuotojų alkoholio kiekio kraujyje, siūlant nustatyti nulinę ribą.

Rezoliucijoje taip pat siūloma apsvarstyti galimybę nustatyti reikalavimą vairuotojų mobiliuosiuose ir elektroniniuose prietaisuose įdiegti „saugaus vairavimo režimą“ ir kitas priemones, kurios padėtų išvengti dėmesio blaškymo vairuojant. Be to, ES valstybės turėtų taikyti mokesčių lengvatas, o privatūs draudikai siūlyti patrauklias draudimo sistemas, kai įsigyjamos ir naudojamos aukščiausius saugos standartus atitinkančios transporto priemonės, teigia europarlamentarai.

Jie ragina Komisiją didinti ES investicijas į kelių eismo saugumą, o ES valstybes – sukurti nacionalinius saugaus kelių eismo fondus, kurie perskirstytų už kelių eismo taisyklių pažeidimus surinktas lėšas kelių eismo saugumui didinti. EP nariai taip pat pasisako už Europos kelių transporto agentūros, kuri remtų tvarų, saugų ir pažangų kelių transportą, steigimą, rašoma EP biuro Lietuvoje pranešime.



NAUJAUSI KOMENTARAI

si

si portretas
istatyma reikia ivest nedelsiant pra vazinejau 53m praktiskai be rimtu avariju nes niekados nesedau uz vairo isgeres ir linkiu to visiems ===

gerai

gerai portretas
kad ne iki 2300 m....

o as siulau

o as siulau portretas
visiskai netoleruoti durniu bezdanciu ep
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių