Brazilijos San Paulo mieste nesėkmingai nutūpęs lėktuvas rėžėsi į šalia esantį pastatą ir užsidegė. Mažiausiai 200 žmonių žuvo.
Vilčių rasti gyvus nėra
Po antradienio vakarą įvykusios katastrofos gelbėjimo tarnybos ieškojo likusių gyvųjų, tačiau pranešė, kad vilčių, jog kas nors iš 176 Airbus A320 keleivių išgyveno, beveik nėra.
Kiek vėliau patvirtinta apie dar 25 žmonių, buvusių ne lėktuve, žūtį. Jie buvo katastrofą patyrusio lėktuvo kelyje. Pranešama, kad gaisro metu jo epicentre temperatūra siekė 1 tūkst. laipsnių pagal Celsijų.
Nuslydo nuo tako
Didžiausios Brazilijos oro bendrovės TAM lėktuvas į San Paulą atskrido iš šalies pietuose esančio Porto Alegrės miesto.
Lėktuve be 170 keleivių buvo ir 6 įgulos nariai. Vienas keleivių buvo įtakingas Brazilijos politikos veikėjas.
Pranešama, kad avarija įvyko lėktuvui dėl smarkaus lietaus nuslydus nuo tūpimo tako. Lėktuvas rėžėsi į vieną angarų, kuriame tuo metu dirbo žmonės.
Brazilijoje tai antra lėktuvo katastrofa per pastaruosius dvylika mėnesių. Rugsėjį Boeing 737 susidūrė su privačiu lėktuvu virš Amazonės džiunglių. Tuo metu žuvo 154 keleiviai.
Liudininkai buvo sukrėsti
Katastrofą matę liudininkai tvirtino buvę sukrėsti to, ką išvydo.
Lėktuvas atskrido sukdamasis ir praskrido virš mūsų galvų gatvės žibintų aukštyje. Girdėjome, kaip variklių triukšmas stiprėjo, o lėktuvas prieš mus didėjo. Kai trenkėsi į žemę, jis sprogo, visur išlakstė nuolaužos, pasakojo incidentą matęs Luisas Santosas.
Orlaivis pasiekęs tūpimo tako pabaigą ėmė didinti greitį ir bandė vėl pakilti, kad išvengtų gatvės, bet įsirėžė į pastatą ir sprogo, sakė avariją stebėjęs pardavėjas Junioras Matosas.
Aplink lėktuvą mačiau maždaug 25 apdegusius kūnus ir žuvusią porą viename automobilyje. Tai buvo siaubinga, tvirtino gydytojas Douglasas Ferrari. Jis pridūrė, kad daugelis neaukštame pastate buvusių žmonių iššoko pro langus.
Nelaimės versijos
Ieškodami nelaimės priežasčių ekspertai kelia mažiausiai tris aviakatastrofos versijas. Be jau minėtos oficialios oro uosto administracijos versijos, kad lėktuvas dėl smarkaus lietaus galėjo nuslysti nuo tako, pateikiamos dar dvi.
Kai kurie aviacijos specialistai tvirtina, kad nelaimės buvo galima išvengti, jei oro uosto administracija būtų tinkamai prižiūrėjusi pakilimo takus. Kiti analitikai mano, kad pakilimo takas niekuo dėtas, esą pagrindinė nelaimės priežastis prasti lėktuvai.
Viduryje San Paulo, didžiausio Brazilijos miesto, įsikūręs Congonhaso oro uostas jau seniai kritikuojamas dėl neva per trumpų lėktuvų kilimo ir tūpimo takų. Taip pat teigiama, kad takų nusausinimo sistemos įrengtos labai prastai.
Pagrindo tam teikia prieš 11 metų šiame oro uoste panašiomis aplinkybėmis įvykusi kita didelė aviakatastrofa. Tada nuo pakilimo tako nuslydęs tos pačios bendrovės TAM lėktuvas rėžėsi į namus tankiai apgyvendintame miesto rajone. Per incidentą žuvo visi 96 lėktuvo keleiviai ir 8 vietiniai gyventojai.
Kiti analitikai tvirtina, kad dėl nelaimės kaltas prastas lėktuvas. Esą kai kurie serijos A-310 ir A-320 lėktuvai turi problemų kildami ir leisdamiesi.
Specialistai primena panašaus modelio lėktuvo katastrofą, įvykusią Rusijoje praėjusių metų liepą. Tada leisdamasis Irkutsko oro uoste bendrovės Sibir lėktuvas A-310 nesugebėjo sulėtinti greičio ir pramušęs betoninius aptvarus rėžėsi į garažus, esančius prie oro uosto. Per šią katastrofą žuvo 124 lėktuvu skridę žmonės.
Aviacijos istorikai tikina, kad lėktuvo katastrofos Pietų Amerikos šalyse gana dažnas reiškinys. Pateikiame daugiausia aukų šiame regione nusinešusias orlaivių katastrofas per pastaruosius keturiolika metų.
Data |
Aplinkybės |
Aukos |
|
1995 09 12 |
Gvatemalos aviakompanijai Aviateca priklausantis Boeing 737 trenkėsi į Chichontepeco ugnikalnį Salvadore ir užsidegė. |
Visi 165 lėktuvo keleiviai. |
|
1995 12 20 |
JAV American Airlines keleivinis lėktuvas sudužo atsitrenkęs į kalną pietvakarių Kolumbijoje. |
163 žmonės žuvo, 4 pavyko išgyventi. |
|
1996 02 07 |
Dominikos nacionalinės aviakompanijos orlaivis Boeing 757 nukrito į vandenį. |
Visi 189 lėktuvo keleiviai |
|
1996 02 29 |
Peru aviakompanijos Faucett orlaivis sudužo Andų kalnuose. |
Visi 123 lėktuvo keleiviai. |
|
1996 10 31 |
Brazilijos aviakompanijos TAM lėktuvas Fokker-100 rėžėsi į namus tankiai apgyvendintame San Paulo rajone. |
Visi 96 lėktuvo keleiviai, 8 gyventojai buvę ant žemės. |
|
1998 08 29 |
Ekvadore bandydamas pakilti sudužo kompanijos Cubana de Aviacion lėktuvas. |
70 lėktuvo keleivių, 10 ant žemės buvusių žmonių. |
|
1999 08 31 |
Argentinoje bandydamas pakilti sudužo kompanijos Boeing 737 lėktuvas. |
Iš 101 keleivio 71 žuvo. Dar 10 žmonių žuvo į juos įsirėžus lėktuvui. |
|
2002 01 29 |
Ekvadoro aviakompanijos TAME lėktuvas Boeing 727 sudužo įsirėžęs į snieguotą Cumbalo ugnikalnio viršūnę Kolumbijoje. |
Visi 92 lėktuvo keleiviai. |
|
2006 09 29 |
Brazilijos lėktuvas Boeing 737 virš Amazonės džiunglių susidūrė su privačiu orlaiviu. Boeing trenkėsi į žemę, o privačiam orlaiviui pavyko sėkmingai nusileisti. |
Visi 154 Boeing lėktuvo keleiviai. |
|
Reuters, BBC, Newsru.com, lrt.lt, KD inf.
Naujausi komentarai