Šį savaitgalį Jurbarke baigiasi literatūros forumas „Šiaurės vasara", turbūt svarbiausias ir įdomiausias prozos renginys Lietuvoje. Ir visas atvežtinis, iš didmiesčių, ir įdomu, kodėl tokius dalykus sugeba importuoti Jurbarkas, o ne Kaunas. Kas? Gamta? Nemunas? Dvaras, kuriame viskas vyksta? Viso to ir pas mus per akis. Bet Kaune kaip nebuvo rimto literatūros festivalio, taip ir nėra. Tiesa, buvo - „Poezijos pavasaris". Toks, koks jis prasidėjo Lakštingalų slėny. Nuo to laiko sėkmingai virto kažkokia vaškine lėle, sėdinčia P.Palilionio glėby. Gerai, kad nors tokį turim, tačiau štai Jurbarkas turi daugiau. Dar turim Pažaislio festivalį, vienoj žavioj daržinėj blykstelėjusį Ch.Chaplino ūsiukais, turim džiazo festivalį, kultūros ministro gimtadienio proga pristačiusį filmą apie tai, kaip ten kas festivalyje grojo. Dar turėjom Dainų šventę, iš kurios pusė publikos grįžo žaliai dryžuotais užpakaliais (vėl per vėlai susizgribta dažyti, savivaldybės strategai daugiau kaip trijų dienų į priekį numatyti neįstengia). Bet tai ne literatūra, rimto literatūros renginio tenka ieškoti Alytuje ar Jurbarke.
Tačiau pas mus štai atvažiuoja karalienė iš pačios Olandijos ir būtent tą dieną, kai olandų futbolininkai veikiausiai grumsis pusfinaly. Visgi mūsų laikraščiai pirmuosiuose puslapiuose aprašo ne futbolą, o valgius, stirnieną vyšnių padaže. Tą iš laikraščių ir sužinome, o ko ta karalienė atvažiuoja - galim tik spėlioti. Gerai, kad atvažiuoja ne traukiniu. Išlipus stotelėje „Kaunas-1", ilgai nerastų savo stirnienos. Neparašyta kur. Nei olandiškai, nei dar kaip nors. Tai kol nebus parašyta, gal toje stotelėje galėtų stovėti miesto meras su miesto raktais ir pasitikti užsieniečius? Juk Kaunas skelbiasi esąs toks patrauklus turizmui, net Turizmo informacijos biuro funkcionierių baliai bei kabinetai teįmanomi įsivaizduoti Kauno pilyje. Tiesa, kempingas šalia Eigulių kapinių vis dar tuščias, bet juk galima pastatyti ten Potiomkino kaimelį - atvilkti kelis savus kemperius, gal užsieniečiai užsikabins.
O laikas tiksi, o kiti miestai skuba pirmyn, net kultūros sostinė Zarasai, nekalbant apie Klaipėdą (Jurbarką jau minėjau). Nejaugi Kaune praeinantį laiką simbolizuoja tik nuolat daužomos „Ženevos" laikrodžių salono vitrinos? Yra teigiamų ženklų, tarkim, kvartalo šalia Prisikėlimo bažnyčios architektūrinis konkursas, bet ir neigiamų dar pernelyg daug. Belieka pasijuokti. Kai savivaldybės aukcione už dvidešimt keturis litus nuperkama pati savivaldybės iškaba, o aukciono vedėjas paskelbia, jog ji tiks antkapiui, tai skamba labai simboliškai.
Naujausi komentarai