- skaitykit.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vienas iš web-projekto sėkmės faktorių yra tai, kaip aukštai jo puslapiai yra rodomi paieškos sistemų rezultatų lentelėse. “Google” nuolatos tobulina savo paieškos algoritmus ir stengiasi pasiūlyti internautams kiek įmanoma labiau kokybiškus rezultatus. Būtent toks vienas iš evoliucijos etapų buvo pavadintas “Panda” ir pasirodė 2011 metų pradžioje. Apie jį ir papasakosiu.
Atsiradimo priežastys: SEO prieš ir po “Panda”
“Panda” nebūtų pasirodęs, jeigu nebūtų konkrečios problemos. O ji atsirado ir gana didelė – 2010 metais SEO specialistai ir tinklalapių kūrėjai pradėjo vis garsiau kaltinti “Google” tuo, kad pirmuose paieškos rezultatų puslapiuose vis dažniau pasirodo reklaminio pobūdžio ir panašios nesąmoningos svetainės, kurios iškyla tik dėl protingo raktažodžių naudojimo. Kitaip tariant, vartotojams įvedus į “Google” paiešką norimą raktažodį, kartais jau galima buvo iš karto žiūrėti į pirmo puslapio apačią arba net eiti į antrą puslapį. Su tuo internautai taikstytis nenorėjo, o ir paieškos algoritmas buvo pradėtas tobulinti.
Kaip SEO principai veikė anksčiau ilgus metus? Labai paprastai – turėk į savo svetainę daug nuorodų, teisingai sudėliok raktažodžius pas save, ir gali tikėtis vietos pirmame “Google” paieškos rezultatų puslapyje. Su laiku algoritmas darėsi sudėtingesnis ir faktorių skaičius didėjo, tačiau nesikeitė esminis dalykas – buvo analizuojamas svetainių turinys programine prasme, bet ne jo kokybė. O su naujuoju “Panda” buvo įvesti papildomi nauji faktoriai, kurių tikslas buvo nustumti žemiau paieškos rezultatuose “prastos kokybės” svetaines – tas, kurios kopijuoja ar dubliuoja turinį, kurios atlieka tik nuorodų kolekcijų funkcijas ir t.t. Ir tuo pačiu geresnės pozicijos būtų užleistos kokybiškiems tinklalapiams – būtų patenkinti tiek jų savininkai, tiek interneto vartotojai.
Kaip tai veikia?
Iš karto dar pasakysiu, kad “Panda” nėra naujas algoritmas, tai tiesiog papildomų svarbių faktorių rinkinys, nusakantis web-projekto turinio kokybę. Dar labai svarbu tai, kad “Panda” reitingas priskiriamas ne atskiriems puslapiams, o visam tinklalapiui bendrai. Analizuojamas kiekvienas atskiras jo puslapis, ir jeigu pastebima, kad daug būna “nekokybiško” turinio, tada visa svetainė gauna žemesnį reitingą. Panašiu principu veikia ir senas geras “PageRank”, bet į jį “Google” algoritmas šiuo metu atsižvelgia daug mažiau.
Taigi, “Google” analizuoja tai, ar turinys yra kokybiškas. Kyla klausimas, kaip tai padaryti, jeigu tą spręsti turėtų žmonės, o ne kompiuterinės programos? Atsakymas paprastas – leidžiama spręsti patiems žmonėms. Juk kai ekrane pasirodo paieškos rezultatų puslapis ir vartotojas paspaudžia iš jo kurią nors nuorodą, tada galima analizuoti, kiek laiko jis išbus toje svetainėje, kol sugrįš atgal į paiešką, o gal ir visai nesugrįš. Arba galima kitaip tirti vartotojo paspaudimus – sekti, kiek nuorodų jis paspaudžia paieškos rezultatų puslapyje, kokia tvarka ir kuriame pagal numerį puslapį jos yra. Vienu žodžiu, visiška laisvė elgesio analizei – būtent tai “Google” ir daro. O po to skirsto mažus “Panda” reitingus svetainėms, iš kurių vartotojai išeina, ilgai neužsibuvę.
Tarp kitko, galima labai nesunkiai patikrinti, kaip sekasi jūsų tinklalapiams šiuo atžvilgiu. Yra toks įdomus rodiklis “Bounce Rate”, kuris nusako, kiek procentų lankytojų išeina iš jūsų svetainės, nepaspaudę daugiau nei vienos nuorodos. Jei tas procentas yra didelis – verta susirūpinti. Plačiau apie “Bounce Rate” jau esu rašęs.
Dar, be abejo, analizuojamas pasikartojantis arba nukopijuotas iš kitos svetainės turinys. Šis faktorius lėmė rezultatus ir anksčiau, bet nuo “Panda” atsiradimo jis tapo vienu iš pagrindinių rodiklių, už kuriuos gali būti nubausta jūsų svetainė.
Tikslas: tinklalapiai žmonėms, o ne mašinoms
Šis naujasis algoritmo patobulinimas turi aiškius tikslus – ne tik grąžinti tinkamus ir kokybiškus paieškos rezultatus, bet ir pakeisti tinklalapių kūrėjų mąstyseną. Jeigu anksčiau gana dažnas atvejis būdavo, kad kuriamos svetainės siekdavo užkariauti pirmuosius puslapius “Google” vien dėl raktažodžių, o po to parodyti kuo daugiau reklamos ir šlamšto, tai dabar turėtų būti kitaip: reikia kurti web-projektus žmonėms, ir kuo įdomesni jūs būsite žmonėms, tuo geriau jūsų kūrybą indeksuos ir “Google” paieškos variklis. Kiek toks procesas veikia praktikoje – nuomonių yra įvairių.
Nuo pirmojo “Panda” paleidimo 2011 metų balandžio mėnesį, įvairiuose šaltiniuose galima pamatyti skirtingų nuomonių. Nemažai yra ir skundų, kad dėl algoritmo atnaujinimo nukentėjo visai nekalti web-projektai, o kai kurie “nuorodų kalnai” ir toliau karaliauja viršūnėje. Tačiau bendrai paėmus, eiliniam paieškos lankytojui rezultatai per pusmetį tikrai pagerėjo, pastebėjau tai ir pats asmeniškai besinaudodamas “Google” paieška.
Kaip apsisaugoti nuo baudos?
Kaip jau supratote iš auksčiau išdėstytos informacijos, “Panda” faktoriai gali nusmukdyti jūsų svetainę. Bet nėra ko labai bijoti – su sąlyga, kad jūsų tinklalapis tikrai kokybiškas ir mėgstamas lankytojų. Šioks toks paradoksas – tiems, kurie jau turėjo lankytojų dėl savo kokybiškų paslaugų, dovanojama dar daugiau lankytojų, o tie, kurie bandė jų prisivilioti švariais ir ne visai švariais būdais, gaus baudą iš “Google”.
Kaip teigia patys algoritmo patobulinimų autoriai iš “Google”, viskas susiveda į “high-quality sites”. Bet sakykime, kad esate parašę straipsnį ir patalpinote internete. Kaip galima apibrėžti tą aukštą kokybę? Atsakykite sau į šiuos klausimus:
- Ar pasitikėtumėte informacija iš šio straipsnio?
- Ar straipsnis parašytas savo srities eksperto, kuris išmano tą sritį, ar tiesiog pilstymas iš tuščio į kiaurą?
- Ar tas pats tinklalapis turi dar panašių straipsnių ta pačia tema, tik su kiek kitokiu raktažodžių parinkimu?
- Ar pasitikėtumėte šiuo tinklalapiu tiek, kad duotumėte jo autoriams savo banko kortelės duomenis?
- Ar straipsnis turi gramatinių, stilistinių ar faktinių klaidų?
- Kaip jums atrodo – ar straipsnis neša naudą tinklalapio lankytojams, ar daugiau taikosi į tai, kas populiaru paieškos sistemoms?
- Ar straipsnis pateikia originalią informaciją, originalią ataskaitą, tyrimą ar analizę?
Daugiau tokių klausimų galite paskaityti „Google Webmaster Central“ straipsnyje. Bet viskas susiveda į tai, kad reikia kurti kokybišką, unikalų ir profesionalų turinį. Tada jums nebaisi jokia “Panda” ar kiti gyvūnai, kurie gali pasirodyti ateities algoritmo patobulinimuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
JAV vyriausybė sieks, kad „Google“ parduotų naršyklę „Chrome“
JAV vyriausybė teisėjo paprašė nurodyti suskaidyti interneto milžinę „Google“ parduodant jos plačiai naudojamą naršyklę „Chrome“. ...
-
Bažnyčioje – naujovė: žmonės išpažintį gali atlikti pačiam Jėzui10
Naujųjų technologijų pažanga nenustoja stebinti. Vienos bažnyčios lankytojai gali tiesiogiai pasikalbėti su Jėzumi arba tiksliau – jo dirbtinio intelekto (DI) versija. ...
-
„SpaceX“ nepavyko „pagauti“ savo raketos greitintuvo
„SpaceX“ antradienį surengė dar vieną savo raketos „Starship“ bandomąjį skrydį, o stebėti pakilimą prie Elono Musko prisijungė išrinktasis JAV prezidentas Donaldas Trumpas, kas iliustruoja vis stiprėjantį jųdviejų be...
-
Paviešino, kaip atrodė sukčių ataka: užkibo ir savo duomenis išsiuntė daugiau nei pusė žmonių9
„Vilnius Tech“ mokslininkai atliko labai įdomų eksperimentą. Beveik 900-imtams ugdymo įstaigų išsiuntė specialiai sukurtą, įtarimų turintį sukelti elektroninį laišką su nuoroda ir suskaičiavo, kiek gavėjų jį atidarė. ...
-
Aukcione už 4,7 mln. eurų parduoti dinozauro griaučiai
Paryžiuje aukcione už 4,7 mln. eurų sumą parduoti 20,5 metro ilgio apatozauro vardu Vulkanas griaučiai – tai viena iš didžiausių už išnykusio roplio skeletą Prancūzijoje sumokėta suma, pranešė aukcionai „Collin du B...
-
„Meta“ skyrė 798 mln. eurų baudą už antimonopolinių taisyklių pažeidimą
Europos Komisija (EK) interneto milžinei „Meta“ ketvirtadienį skyrė 798 mln. eurų baudą už tai, kad ji pažeidė antimonopolines taisykles, suteikdama „Facebook“ naudotojams automatinę prieigą prie socialinio tinklo klasifikuot...
-
Ambicingas Graikijos „išmanusis miestas“ prie jūros įgauna pavidalą3
Virš raibuliuojančios Atėnų pakrantės juda statybiniai kranai: jie stato 50 aukštų prabangų dangoraižį, kuris taps būsimo Graikijos „išmaniojo miesto“ puošmena, iš aukštumų apžvelgiančia Sarono ...
-
Prancūzų žiniasklaidos priemonės kelia bylą socialiniam tinklui „X“
Keli įtakingi prancūzų laikraščiai antradienį paskelbė keliantys bylą socialiniam tinklui „X“ dėl jų turinio skelbimo už jį nemokant. ...
-
Kada smalsumas tampa per didelis?
Sunku būtų sutikti žmogų, kuris niekada nesidomėjo buvusio bendraklasio ar naujos simpatijos profiliu socialiniuose tinkluose. Jei pateikta informacija yra viešai prieinama, rodos, nieko blogo trumpam įsijausti į detektyvo vaidmenį. Tik ar karta...
-
Australija uždraus vaikams iki 16 metų naudotis socialiniais tinklais
Australijos ministras pirmininkas Anthony Albanese'is ketvirtadienį pareiškė, kad bus priimti nauji įstatymai, draudžiantys jaunesniems nei 16 metų vaikams naudotis socialiniais tinklais. ...