Ką daryti, jei nepatiko dovana?

Ką daryti, jei per Kalėdas gautą dovaną norisi grąžinti arba pakeisti? Anot vartotojų teisių gynėjų, pakeisti ar grąžinti dovaną turėtų būti nesudėtinga, jei tik turite prekės pirkimo kvitą. Prekybininkai šiuo klausimu taip pat teigia esą nusiteikę geranoriškai ir pasirengę atsižvelgti į kliento prašymą.

Dovanos kvitą privalu turėti

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Viešųjų ryšių skyriaus vedėjas Vitas Ūsas sako, kad dovanas, kaip ir visas kitas prekes, pakeisti ar grąžinti galima, tačiau būtina turėti kasos aparato kvitą.

„Vieninteliu dokumentu, patvirtinančiu pirkimo-pardavimo sutartį, tampa kasos aparato kvitas", - tvirtina V.Ūsas.

Jam pritaria Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas Paulius Mereckas, pridūręs, kad reikia nepamiršti daiktų grąžinimo-keitimo taisyklių.

„Taisyklėse numatyta, kad beveik visas kokybiškas prekes, taip pat dovanas, galima grąžinti ar pakeisti per 14 dienų. Galima grąžinti dovaną jei nepatiko spalva ar dizainas", - pabrėžia P.Mereckas.

Pasak pašnekovo, verta nepamiršti kokybiškų prekių sąrašo, kurių per 14 dienų grąžinti negalima.

„Grąžinti negalima parfumerijos, kosmetikos, apatinio trikotažo, spausdintų knygų, laikrodžių", - vardija P.Mereckas, pasak kurio, visas negrąžintinų prekių sąrašas yra nurodytas Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėse.

V.Ūsas akcentuoja, kad jei dovanos gavėjas nepateikia kasos aparato kvito, dovana keičiama tik par­da­vė­jui sutikus.

„Tai yra savanoriškas ir geranoriškas pardavėjo gestas", - sako specialistas.

P.Mereckas dar priduria, kad kitokios taisyklės egzistuoja su dovanų čekiais.

„Šios srities nereglamentuoja jokie įstatymai, taisykles nustato pati įmonė. Jei asmuo nespėjo laiku įsigyti dovanos, jam pinigai nėra grąžinami", - sakė Vartotojų teisių gynimo centro pirmininkas.

Jo teigimu, jei parduotuvėje atsisakoma pakeisti ar grąžinti kokybišką dovaną, reikėtų kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą.

Prekybininkai nusiteikę geranoriškai

Anot „Salamander" parduotuvių tinklo pardavimų vadovės Rasuolės Vaitulionienės, jei žmogus gavo dovanų batus ir nori juos pakeisti, jam neturėtų kilti jokių problemų.

„Pakeičiame visada, jei tik jie yra nenešioti ir dovanos gavėjas turi kvitą", - sako vadovė.

Anot pašnekovės, dažniausiai batai keičiami dėl netinkamo dydžio, modelio ar spalvos.

„Jei netinka dovanoti batai, siūlome kitą variantą", - teigė R.Vaitulionienė.

Akropolio „Maxima" apskaitininkės Jolantos Zabulionienės teigimu, žmonės dažniausiai ateina keisti sugadintos dovanos į gerą.

„Mes pakeičiame pagal žmogaus pageidavimą", - tikina ji ir priduria, kad svarbiausia turėti kvitą.

Moteris pastebi, kad dažniausiai keičiamos tos prekės, kurioms buvo pritaikytos nuolaidos.


Šiame straipsnyje: dovanoskalėdos 2008

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių