- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiemet sukanka 20 metų, kai vienas geriausiai parduodamų modelių „Volvo 240“ buvo nuimtas nuo gamybos.
Per 19 metų laikotarpį parduota beveik 2,9 mln. automobilių, kurie iš pradžių buvo kritikuojami už nuobodų dizainą. Tačiau pasiekti tarptautiniai saugumo ir ekologiniai standartai, pergalės Europos kėbulinių automobilių čempionate, leido 240 tapti kultiniu modeliu, kol 1993 m. buvo nutraukta gamyba, rašo Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.
„Volvo 240“ debiutavo 1974 m. rugpjūčio mėnesį kaip logiškas tęsinys ir populiarios 140 serijos automobilių tobulinimas. Naujokas turėjo daug naujų ir inovatyvių techninių sprendimų. Jame buvo aukščiausio lygio saugumą didinanti įranga, o išvaizda turėjo daug dviem metais anksčiau pristatyto koncepcinio „Volvo VESC“ dizaino elementų.
Kaip ir 140 serijos automobiliai, 240 buvo priskiriamas prie prabangos modelių su 6 cilindrų varikliu, taip pat ir 260 versija bei universalas. Ypač funkcionalūs, lengvai valdomi, taip pat su aukšto lygio saugumą didinančia įranga buvo ir universalo versijos.
Po ilgalaikių JAV Nacionalinės greitkelių eismo saugos administracijos (NHTSA) priešpriešinių susidūrimų bandymų su 240 ir jo konkurentais, išaiškėjo, kad jis yra geriausiai keliaujančius apsaugantis modelis.
Tuo pačiu metu buvo intensyviai dirbama išmetamųjų dujų reguliavimo sferoje. Ieškota būdų sumažinti taršą anglies dvideginiu, angliavandeniliu ir azoto oksidu. Darbai buvo sėkmingi, tad 1976 m. „Volvo“ tapo pirmuoju gamintoju, įdiegusiu katalizatorių su liambda zondu. Jis leido net 90 proc. sumažinti taršą anglies dvideginiu, angliavandeniliu ir azoto oksidu.
Metais vėliau JAV, tada pasižymėjusios grieščiausiomis ekologinėmis normomis, už labai gerus rezultatus „Volvo“ apdovanojo Karterio administracijos prizu.
Greičiausias pasaulyje universalas
„Volvo 240“ buvo žingsnis ar daugiau į priekį automobilių pramonėje vystant saugumo ir gamtosaugos techninius sprendimus, modelis, kuris buvo nuolat tobulinamas. „Nuobodaus“ modelio etikėtė buvo panaikinta, kai universalas su turbininiu varikliu tapo greičiausiu universalu pasaulyje, o „Skraidanti plyta“ Europoje – A grupės čempione. Baigiamoje gyvavimo fazėje 240 parduodavinėjo tik su penkiaduriu universalo kėbulu.
1993 m. gegužės mėnesį gamyba buvo nutraukta. Per 19 sėkmingų metų ir 2.862.573 automobilių, iš kurių 177.402 „Volvo 260“ modeliai, 240-as baigė savo gyvavimą. Paskutinis pagamintas „Volvo 240“ buvo sutrumpinta versija, gaminta kaip pokštas, pagal specialų projektą.
Dar dabar visame pasaulyje yra daug „Volvo 240“, mažiausiai 20 metų amžiaus, naudojamų kiekvieną dieną bei šio modelio gerbėjų klubų, kurie saugo ir automobilius, ir jų istoriją.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...