Siekiant padidinti Lietuvos transeuropinės reikšmės automobilių kelių ir automagistralių pralaidumą ir pagerinti jų techninę būklę keturiems transporto infrastruktūros modernizavimo projektams skirta 240,55 mln. litų ES Sanglaudos fondo parama.
Vykdant 2007-2013 m. Europos Sąjungos struktūrinės paramos panaudojimo strategiją ir Ekonominio augimo veiksmų programą, Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašytos sutartys dėl ES Sanglaudos fondo paramos paskirimo ir administravimo.
„Sanglaudos fondas per transporto infrastruktūros projektus padeda mūsų šaliai mažinti socialinius ir ekonominius skirtumus, artėti prie senųjų ES šalių gyvenimo kokybės", - sakė Susisiekimo ministerijos valstybės sekretorius Alminas Mačiulis.
Iš viso pagal „Ekonomikos augimo veiksmų" programos priemonę „Transeuropinės reikšmės automobilių kelių infrastruktūros pralaidumo didinimas, techninių parametrų gerinimas" skirta 240,55 mln. litų ES paramos.
Projektų tinkamumo ES paramai gauti vertinimą atliko Transporto investicijų direkcija. Ši institucija turės taip pat administruoti bei kontroliuoti projektų vykdymo eigą.
62,9 mln. litų skirta kelio E262 ( Kaunas-Zarasai-Daugpilis) dangos stiprinimui ir rekonstrukcijai, nes kai kurių šio kelio ruožų danga yra nelygi, susidėvėjusi, provėžų gylis siekia 14 mm. Projekte numatytas ir apsauginių atitvarų bei apšvietimo įrengimas atskiruose kelio ruožuose.
Taip pat numatoma 48,45 mln. litų skirti kelio E67 („VIA Baltica") dangos stiprinimui ir Marvelės sankryžos rekonstrukcijai.
93,5 mln. litų bus panaudota transeuropinio tinklo kelio E85 (Vilnius-Kaunas-Klaipėda) dangos platinimui ir stiprinimui. Priėmus Lietuvą į Šengeno sutarties erdvę, eismo intensyvumas pradėjo sparčiai didėti, o kelio danga suprastėjo. Kai kuriuose ruožuose provėžų gylis siekia 20 mm.
2007-2013 m. 35,7 mln. litų ES parama skiriama ir transeuropinio tinklo kelių E85 (Vilnius-Lyda) ir E272 (Vilnius-Panevėžys-Šiauliai-Palanga) rekonstrukcijai bei dangos stiprinimui. Šių kelių dangose yra nemažai skersinių ir išilginių plyšių, provėžų, duobių ir nelygumų. Taip pat numatyta pėsčiųjų požeminės perėjos statyba Radviliškyje. Šiuose keliuose taip pat numatyta įrengti atitvarus, o intensyviausius ruožus planuojama apšviesti. Miškingose vietovėse bus įrengta tinklo tvora bei požeminės perėjos gyvūnams pereiti.
Naujausi komentarai