Košmaras JAV automobilių prekyboje Pereiti į pagrindinį turinį

Košmaras JAV automobilių prekyboje

Košmaras JAV automobilių prekyboje
Košmaras JAV automobilių prekyboje / Diena Media nuotr.

„Toyota", „Ford Motor" ir „Chrysler" pranešė, jog jų pardavimai rugsėjo mėnesį Jungtinėse Amerikos Valstijose vidutiniškai nukrito daugiau nei 30 proc. Šie metai automobilių industrijai tapo vienais blogiausių.

 „Ford" pardavimai nukrito 34 proc., „Chrysler" - 33 proc., „Toyota" - 32 proc. „Honda" pranešė apie 24 proc. pardavimų nuosmukį. Nors automobilių prekiautojai įdėjo daug pastangų, bandydami pritraukti pirkėjus, transporto priemonių pardavimai JAV mastu nusirito 11,2 procentais.

 Pasak vyriausio Fordo ekonomisto Emily Kolinski-Morris, nusilpusi ekonomika stipriai paveikė automobilių industriją. Susirinkusiai analitikų ir korespondentų konferencijai, E. Kolinski-Morris teigė manantis, jog kiekvienas turi atsakymą, „kur gali būti priežastis", tačiau  beveik vienbalsiai  sutariama, kad didžiausią įtaką prekybai turi padidėjusi benzino kaina ir nežinia dėl ekonomikos ateities. 

Automobiliais prekiaujančios kompanijos buvo priverstos taikyti nuolaidas automobiliams, kurių paklausa itin sumažėjo. „Champion Chevrolet" vadovas Floridoje Michaelis Futrellis teigė, jog keletui modelių, tokių „Chevrolet Silverado" bei kieliems kitiems SUV segmento automobiliams, pasiūlė 6500 JAV dolerių nuolaidas, tačiau pirkėjų nepadaugėjo. Pasak jo, pastaruosius mėnesius jautėsi sumažėjusi automobilių paklausa, bet lekiamą smūgį sudavė vis silpstanti ekonomika.  

„Automobilių pardavimai labiausiai nukentėjo, kai išaugusi benzino kaina sumažino sportinių automobilių bei SUV automobilių paklausą. Žmonės nori pirkti, tačiau jie to nedarys, kol ekonominė situacija vis dar neaiški", - M. Futrellio žodžius cituoja „The New York Times". 

Nors automobilių pasiūla su didelėmis nuolaidomis išlieka labai viliojanti, amerikiečiai, ekonomikos sąmyšio arenoje, tampa itin skeptiški ir nuo pirkimų susilaiko. Automobilių prekiautojai pastebi, jog pirkimo paklausą ypač sumažino skandalingos Wall Street problemos. Finansinė krizė taip staigiai paveikė automobilių industriją, jog, pasak M. Futrellio, „atrodė, lyg kažkas užsuko čiaupą".    

Automobilių industrijai įtakos turi ir JAV kreditų krizė. Vienam po kito bankrutuojant bankams, pirkėjai nesitiki gauti saugių banko paskolų, kas sumažina automobilių pirkimą. Kaip praneša „CNW Marketing Research of Bandon", 2007 metais beveik 83 proc. automobilių paskolų prašymų buvo patvirtinti, tuo tarpu šiais metais patvirtinimų rodiklis nusirito iki 63 proc.

„Situacija tapo košmaru ir automobilių pirkėjams, ir pardavėjams. Tai baisiausia, ką mes matėme nuo 1984 metų", -  CNW prezidento Arto Spinellos žodžius cituoja „The New York Times".  

 

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų