Kodėl metanu varomi „KamAZ“ brangesni už dyzelinius?

Rusijos Novosibirsko miesto pramoninis-statybinis koncernas „Sibir“ nusipirko 10 „KamAZ“ sunkvežimių varomų metano dujomis smėliui ir skaldai statybvietėse vežioti. Jų manymu, toks variantas yra pats ekonomiškiausiais.

Pasak „Sibir“ vadovo, jų koncernas ir anksčiau naudojo sunkvežimius su varikliais, kurie buvo varomi ir dujomis, ir dyzelinu. Tačiau praktika parodė, kad „KamAZ“ sunkvežimiai ekonomiškiausi, kai juose įmontuoti gamykliniai, tik metanu varomi agregatai, informuoja Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija “Linava”.

Dujiniai „KamAZ“ yra brangesni už dyzelinius, bet greičiau atsiperka, nes Rusijoje griežtai reglamentuota metano kaina: vienas kubinis metras kainuoja tiek pat, kiek vienas litras dyzelino. Sunkvežimių gamintojas teigia, kad naudojant dujas „KamAZ“ iki kapitalinio remonto eksploatuojamas 3 kartus ilgiau, nei dyzelinė versija.

Statistika rodo, kad pasaulyje pagal 2012 m. rezultatus, daugiausiai dujinių automobilių vairuojama Pakistane (61 procentas), Bolivijoje (20 proc.), Bangladeše (17 proc.), Аrgentinoje (15 proc.) ir Irane (13 proc.).



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių