Nepriklausomos naujų automobilių saugumo įvertinimo programos „Euro NCAP" vadovai pranešė apie ketinimus keisti bandymų metodiką.
Lig šiol pasyvaus saugumo sistemų efektyvumas būdavo vertinamas po trijų bandymų. Pirmojo metu automobilis įsibėgėja iki 64 km/val. ir „kakta" trenkiasi į metro pločio nejudančią kliūtį. Antras bandymas - į stovinčio automobilio vairuotojo dureles iš šono įvažiuoja speciali 1,5 metro pločio ir pusės metro ilgio, toną sverianti platforma. Nuo 2000-ųjų „Euro NCAP" bandymuose dar imituojamas automobilio atsparumas smūgiui į stulpą, kurį mašina taranuoja 29 km/val. greičiu judėdama ant specialios platformos. Be to, ekspertai analizuoja automobilio susidūrimo su pėsčiaisiais padarinius.
Dabar „Euro NCAP" žada kelti reikalavimų automobiliams kartelę ir vertinti aktyvaus saugumo sistemų, galinčių padėti išvengti avarijos, veikimą. Kaip kas bus testuojama kol kas neskelbiama, tačiau kai kurie šaltiniai teigia, kad į maksimalų 5 žvaigždučių įvertinimą negalės pretenduoti automobiliai, kurių standartinės įrangos sąraše nebus elektroninės stabilumo palaikymo sistemos. Pirmieji bandymai pagal naują metodiką turėtų būti atliekami kitų metų vasarį.
Įdomu, kad 1997-aisiais, kai „Euro NCAP" pradėjo savo veiklą, 5 žvaigždutės už ekipažo saugumą atrodė nepasiekiamos, tačiau vos po dešimties metų net 97 proc. pagal šią programą bandytų automobilių surenka ne mažiau 4 žvaigždučių.
Naujausi komentarai