Kodėl reklamose kovojame su kelių ereliais, bet ne su šiukšlintojais?

Komunikacijos specialistai giria socialines reklamas, nukreiptas į kovą su pažeidėjais keliuose, tačiau panašių formų socialinių reklamų, raginančių žmones liautis teršti gamtą – negirdėti. Aplinkos ministerijos atstovai nesiginčija – socialinių reklamų išties trūksta.

Kaskart sėjamos mirtys keliuose – Lietuvos dėmė, kurios nepavyksta nusiplauti daugelį metų, todėl su tuo kovojama įvairiausiais būdais – nuo baudų didinimo, pareigūnų vykdomų prevencinių priemonių iki agresyvių reklamų.

„Klientų būna įvairių, bet mano mėgiamiausi – greiti vairuotojai. Visiems reikia kokybės, bet tokiems kiauragalviams išorė ypač svarbi. O man atrodo svarbiausia, kad viduje būtų patogu. Niekur neveržtų, niekas netrintų. Visi ruošiasi į kelionę. Ir čia jiems teks pabūti ilgai“, – tokią žinią socialinėje reklamoje perduoda karstų gamintojas.

Daugeliui televizijos žiūrovų gerai įsiminė ir reklama, kai neįgaliojo vežimėlyje sėdintis vaikinas krepšinio aikštelėje pasiūlo prisijungti greičio mėgėjus. „Aš mėgstu žaisti krepšinį. Man patinka būti su draugais. Bendrauti. Mėgstu greitį... Mėgau greitį ir kelyje.... Tad dabar visko tenka mokytis iš naujo. O tau ar patinka greitis? Tai gal prisijungsi prie mūsų“, – skelbiama reklamoje.

„Numetei miške šiukšlę – 5 metus nebus gero sekso“

Gamtininkas Andrejus Gaidamavičius mano, kad labai svarbu žmones ne tiek gąsdinti, kiek atverti akis, kokia galima žala gamtai, numetus šiukšlę. „Ne visi žino, kad viena nuorūka užteršia ir padaro nuodingu vieną kubinį metrą vandens. Jei žmogus žinotų tokią informaciją, galbūt susimąstytų prieš šiukšlindamas“, – LRT.lt sako A. Gaidamavičius.

Jo teigimu, itin paveikų filmuką sukūrė lenkai – jį ištransliavo televizijos kanalai. „Vienas iš nacionalinių parkų sukūrė socialinę reklamą apie Vyslos upę ir prie jos išmetamas atliekas. Reklamoje atliekos vaizduojamos kaip gyvos būtybės, kurios veisiasi. „Šis filmukas turi šiek tiek siaubo elementų, bet yra labai kūrybiškai sukurtas. Apskritai, kiek kalbu su žmonėmis, vykstančiais į Lenkiją, jie pastebi, kad ten pakelėse šiukšlių yra kur kas mažiau, palyginti su tuo, kaip buvo anksčiau“, – tikina gamtininkas.

Lietuvoje įsimintinų gamtosauginių reklamų nėra itin daug. Vieną įdomesnių akcijų buvo sugalvojęs Kauno marių regioninis parkas. Poilsiautojus prieš trejus metus jis drausmino kūrybingais plakatais „Numetei miške šiukšlę – 5 metus nebus gero sekso“; „Gamta – ne peleninė“; „Nešiukšlink! Baik liūdinti ežiukus“.

Buvęs aplinkos ministras Valentinas Mazuronis įsitikinęs, kad reklama turi būti ne tik perduodanti informaciją, bet ir „kabinanti“. „Pasitarimuose Kauno marių regioninio parko sukurtą reklamą pateikdavau kaip pavyzdį, kaip turi atrodyti gamtosauginė reklama. Ji – su švelniu humoru, bet kieta ir teisinga“, – mano europarlamentaras.

Jis pateikia ir dar vieną gerai išviešintą pavyzdį, kai aplinkos ministerija paruošė „kainyną“ brakonieriams. Infografuose buvo nurodoma, kiek šiemet jau išrašyta administracinių teisės pažeidimų protokolų už miško žvėris bei žuvis, taip pat nurodyta, kiek įkainoti gyvūnai.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių