Įspėja: šalia geležinkelio nepraraskite budrumo Pereiti į pagrindinį turinį

Įspėja: šalia geležinkelio nepraraskite budrumo

2016-08-17 08:47 kauno.diena.lt inf.

Poilsis gamtoje, o ypač prasidėjęs grybų sezonas į miškus pavilioja ne vieną poilsiautoją. Deja, ne vienas jų pamiršta atsargumo priemones, ypač keliaujant į mišką ar grįžtant iš jo su pilna pintine gėrybių, po pasivažinėjimų ar iškylų.

Įspėja: šalia geležinkelio nepraraskite budrumo
Įspėja: šalia geležinkelio nepraraskite budrumo / A. Ufarto / BFL nuotr.

Pastaruoju metu pastebimas ne vienas atvejis, kuomet žmonės eina miško link tiesiog per bėgius, kerta juos neleistinose ir itin pavojingose gyvybei vietose.

Vien per pirmąsias dvi rugpjūčio savaites užfiksuota net 13 atvejų, kai žmonės prie geležinkelio elgėsi itin neatsargiai – vieni jų pavojingai sėdėjo ar gulėjo prie bėgių, kiti pervažoje važinėjo dviračiu ar elgėsi chuliganiškai, trukdydami traukinių eismo darbą ir kt.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ nori įspėti visus poilsiaujančius gamtoje – žmogus prieš traukinį neturi galimybių išsigelbėti. Įprastomis sąlygomis traukinio stabdymo kelias siekia mažiausiai kilometrą. Deja, dažnas tiesiog pervertina savo jėgas ir mano, kad spės laiku pasitraukti.

Kaip manote, ką jaučia mašinistas, pamatęs staiga į kelią išbėgusį žmogų? „Pamatyti prieš traukinį žmogų ir bandyti įvertinti, užteks ar neužteks kelio ilgio jį sustabdyti – viena baisiausių gyvenimo patirčių. Deja, iš praktikos galiu pasakyti, kad žmonės pervertina savo greitį, vangiai reaguoja į garsinį įspėjamąjį signalą, neretai jaunimas eina su ausinėmis ir net negirdi artėjančio traukinio“, – teigia mašinistas Arūnas.

Kad žmogus prieš traukinį neturi galimybių išsigelbėti, AB „Lietuvos geležinkeliai“ akivaizdžiai iliustravo tarptautinę saugaus elgesio pervažose dieną birželio mėnesį. Bendrovė atliko surežisuotą eksperimentą, kurio metu buvo įvertintas traukinio ir lengvojo automobilio stabdymo kelias pamačius staiga į pervažą išėjusį žmogų–manekeną. Deja, kaip parodė rezultatai, automobilio vairuotojas, važiuodamas 90 km/val. greičiu, gali sustoti prieš 50 metrų atstumu esančią kliūtį, o daug mažesniu greičiu – tik 50 km/val. – važiuojančio traukinio mašinistui reikalingas daug ilgesnis stabdymo kelias. Kaip teigė eksperimente dalyvavęs žinomas lenktynininkas Benediktas Vanagas, net pats sunkiausias automobilis sustoja greičiau nei pats lengviausias traukinys.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų