Reklamos tekstų kūrėja: yra įdomesnių kūrinių skaityti nei reklamos

– Jūs sakote, kad reikia atrasti, patikėti, pateikti įtikinamai. Kiek laiko tas darbas vyksta?

– Tekstų kūrimas bukletėliams arba aprašymams, be abejo, yra valandinis darbas. Prisėdi ir viską aprašai, bet darbas tuo nesibaigia. Iš tikrųjų įkvėpimo ieškai visur ir visada – galerijoje pažiūri filmą, sustoji, užsirašai kažką... Tu esi emocijų, prisiminimų ir idėjų rinkėjas.

– Kaip tekstu sukelti emociją?

– Man atrodo, kad Markas Twainas yra pasakęs – žmonės yra gyvūnai, kurie rausta arba turėtų rausti. Kuriant reklaminius tekstus, tuo labai gerai vadovautis. Visos emocijos, nuo kurių žmonės rausta, veikia, parduoda. Reikia gėdinti, įtraukti kažkokio patrauklumo, seksualumo, gąsdinti arba raminti. Viskas, nuo ko žmogus rausta, nuo ko jis tampa nebe gyvuliu, pasiekia vartotoją.

[...] Gyvename informacijos eroje. Aplink mus yra labai daug informacijos. Tikrai neturime laiko perskaityti visų plakatų, net straipsnių laikraščiuose, todėl, norint atkreipti kažkieno dėmesį, reikia lįsti į žmogiškąsias emocijas ir dar pagąsdinti. Reikia rasti savo priėjimo formą. Visą laiką reikia galvoti apie reklamos plakatus kaip apie žmones. Įsivaizduokite, kad plakatas yra žmogus. Kaip jam išsiskirsti naujoje minioje? Ar jam reikia ryškiau apsirengti, ar garsiau kalbėti, ar drąsiau išsišokti?

– Reklaminiai tekstai būna testuojami. Ateinate pas draugus ir sakote „toks pavadinimas, ką apie manai“?

– Testuojame. Galbūt tai dažniau darome biure. Nenorėčiau kankinti draugų savo darbu. Vienam alaus tiekėjui kūrėme pavadinimus. Sukūriau pavadinus, kurie, atrodė, niekada nebus patvirtinti, bet, vadinasi, kažkam „Ungurio kojos“ patiko. Galima pavadinti ir tokiais pavadinimais.

Kartais reikia drąsos pabandyti naujas kombinacijas. Testavimas vyksta bendradarbių būryje. Kartais galiu su studentais pasitarti. Labai retai tai darau su artimaisiais. Klientas, užsakovas dar tikrinasi su savo bendradarbiais. Tikrai nemažai žmonių patikrina idėją. Tais atvejais, kai yra didelio masto kampanijos, tikrinama su focus grupėmis.

– Jeigu reikėtų nusakyti reklamos tekstų kūrėjo darbą, ar būtų galima sakyti, kad jūs esate kaip rašytoja?

– Aš esu tekstų kūrėja. Yra siaura riba tarp rašytojo ir kūrėjo. Rašytoja gal esu vakare namuose, kai atsiverčiu savo užrašų knygelę ir kažką užsirašinėju. Darbe esu tekstų kūrėja. Manau, kad meniškumas mano tekstuose šiek tiek vyrauja, bet aš iš tikrųjų rašau tekstus, kuriu juos nuo ryto iki vakaro. Kartais galvoje, kartais – ant popieriaus lapo.

– Kai kuriems žmonėms natūraliai kyla atmetimo reakcija – ne, nežiūrėsiu reklamos, neskaitysiu jokių plakatų. Ar iš reklaminių tekstų galima ko nors pasisemti patiems?

– Manau, kad yra įdomesnių kūrinių skaityti. Galima skaityti knygas, o ne reklaminius plakatus. Tikrai manau, kad nereikėtų taip susifokusuoti, vaikščioti gatvėmis ir skaityti visus iš eilės plakatus. Gerai parašyti plakatai jus patys pasieks. Būtų smagu, kad žmonės iš tiesų nusišypsotų, jei pamato kažkokį įdomesnį plakatą ar vaizdo klipą, radijo reklamą. Šiais laikais galima tuo pasidalinti [socialiniuose tinkluose] ar kažkaip kitaip sureaguoti, kad mes patys jaustume, jog mus girdi ir mes einame teisinga linkme. Vis dėlto kuriame žmonėms, o kuriant žmonėms norisi girdėti atgarsį. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių