- Austėja Kuskienė, LRT Klasikos laida „Ryto allegro“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
– Jūs sakote, kad reikia atrasti, patikėti, pateikti įtikinamai. Kiek laiko tas darbas vyksta?
– Tekstų kūrimas bukletėliams arba aprašymams, be abejo, yra valandinis darbas. Prisėdi ir viską aprašai, bet darbas tuo nesibaigia. Iš tikrųjų įkvėpimo ieškai visur ir visada – galerijoje pažiūri filmą, sustoji, užsirašai kažką... Tu esi emocijų, prisiminimų ir idėjų rinkėjas.
– Kaip tekstu sukelti emociją?
– Man atrodo, kad Markas Twainas yra pasakęs – žmonės yra gyvūnai, kurie rausta arba turėtų rausti. Kuriant reklaminius tekstus, tuo labai gerai vadovautis. Visos emocijos, nuo kurių žmonės rausta, veikia, parduoda. Reikia gėdinti, įtraukti kažkokio patrauklumo, seksualumo, gąsdinti arba raminti. Viskas, nuo ko žmogus rausta, nuo ko jis tampa nebe gyvuliu, pasiekia vartotoją.
[...] Gyvename informacijos eroje. Aplink mus yra labai daug informacijos. Tikrai neturime laiko perskaityti visų plakatų, net straipsnių laikraščiuose, todėl, norint atkreipti kažkieno dėmesį, reikia lįsti į žmogiškąsias emocijas ir dar pagąsdinti. Reikia rasti savo priėjimo formą. Visą laiką reikia galvoti apie reklamos plakatus kaip apie žmones. Įsivaizduokite, kad plakatas yra žmogus. Kaip jam išsiskirsti naujoje minioje? Ar jam reikia ryškiau apsirengti, ar garsiau kalbėti, ar drąsiau išsišokti?
– Reklaminiai tekstai būna testuojami. Ateinate pas draugus ir sakote „toks pavadinimas, ką apie manai“?
– Testuojame. Galbūt tai dažniau darome biure. Nenorėčiau kankinti draugų savo darbu. Vienam alaus tiekėjui kūrėme pavadinimus. Sukūriau pavadinus, kurie, atrodė, niekada nebus patvirtinti, bet, vadinasi, kažkam „Ungurio kojos“ patiko. Galima pavadinti ir tokiais pavadinimais.
Kartais reikia drąsos pabandyti naujas kombinacijas. Testavimas vyksta bendradarbių būryje. Kartais galiu su studentais pasitarti. Labai retai tai darau su artimaisiais. Klientas, užsakovas dar tikrinasi su savo bendradarbiais. Tikrai nemažai žmonių patikrina idėją. Tais atvejais, kai yra didelio masto kampanijos, tikrinama su focus grupėmis.
– Jeigu reikėtų nusakyti reklamos tekstų kūrėjo darbą, ar būtų galima sakyti, kad jūs esate kaip rašytoja?
– Aš esu tekstų kūrėja. Yra siaura riba tarp rašytojo ir kūrėjo. Rašytoja gal esu vakare namuose, kai atsiverčiu savo užrašų knygelę ir kažką užsirašinėju. Darbe esu tekstų kūrėja. Manau, kad meniškumas mano tekstuose šiek tiek vyrauja, bet aš iš tikrųjų rašau tekstus, kuriu juos nuo ryto iki vakaro. Kartais galvoje, kartais – ant popieriaus lapo.
– Kai kuriems žmonėms natūraliai kyla atmetimo reakcija – ne, nežiūrėsiu reklamos, neskaitysiu jokių plakatų. Ar iš reklaminių tekstų galima ko nors pasisemti patiems?
– Manau, kad yra įdomesnių kūrinių skaityti. Galima skaityti knygas, o ne reklaminius plakatus. Tikrai manau, kad nereikėtų taip susifokusuoti, vaikščioti gatvėmis ir skaityti visus iš eilės plakatus. Gerai parašyti plakatai jus patys pasieks. Būtų smagu, kad žmonės iš tiesų nusišypsotų, jei pamato kažkokį įdomesnį plakatą ar vaizdo klipą, radijo reklamą. Šiais laikais galima tuo pasidalinti [socialiniuose tinkluose] ar kažkaip kitaip sureaguoti, kad mes patys jaustume, jog mus girdi ir mes einame teisinga linkme. Vis dėlto kuriame žmonėms, o kuriant žmonėms norisi girdėti atgarsį.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ketverius metus naujausią albumą kūrusi J. Šeduikytė: ieškojau motyvacijos gyti, kurti ir gyventi
Atlikėja Jurga (Jurga Šeduikytė) po ketverių metų pertraukos į dienos šviesą paleidžia naujausią savo darbo vaisių – albumą „Tik aš ir tu“. Simboliniame, dešimtajame kūrėjos autorinių dainų leidinyje,...
-
E. Redko: tradiciškai namuose puošiame ne eglutę, o kaktusą
Statistika verčia susimąstyti – kas penktas Lietuvos gyventojas patiria skurdo riziką. Todėl artėjant šventėms, „Maisto bankas“ kartu su LNK televizija kviečia į tradicinį paramos koncertą „PasiDalink“. Šio...
-
Monika Liu pirmąkart prakalbo apie metus nesibaigiantį persekiojimą2
„Tai grasinančio pobūdžio žinutės kiekvieną dieną per įvairius kanalus. Tada persekiojimas, kai tu tiesiog būni kažkokioje vietoje ir matai per langą, kad tas žmogus ten stovi. Akivaizdžiai tavęs laukia“, – atvirai LNK laidoje &...
-
„Niekšės“ ir „Žemaitukai“ susivienijo: dedikuojame bendrą dainą visiems mėgstantiems švęsti gyvenimą
„Niekšės“ drauge su grupe „Žemaitukai“ pristato naujausią savo projektą – dainą ir vaizdo klipą „Šiandien aš švenčiu“. Šį bendrą kūrinį dainininkai dedikuoja visiems, kurie...
-
L. Adomaičio žmona: per visus santuokos metus atskirai buvome vos savaitę1
Dainininkas Linas Adomaitis pristatė ilgai lauktą naująjį albumą „Stebuklas“, jis ypatingas ne tik kaip artėjančių švenčių simbolis, bet ir Lino 30 metų scenoje įamžinimas. ...
-
Vandens bijanti V. Siegel priėmė iššūkį: noriu sau įrodyti, kad viskas įmanoma7
„Kaip spėsiu? Nežinau, kažkaip. Bet labai noriu“, – plačiai šypsojosi Viktorija Siegel. Ji – naujausia karšto ir ekstremalaus „LNK iššūkio. Pagauk bangą!“ dalyvė, pakeitusi dėl kojos traum...
-
Jau nuo rytojaus – keturi L. Vaikules koncertai visoje Lietuvoje2
Jau rytoj į Lietuvą sugrįžta viena garsiausių Latvijos atlikėjų Laima Vaikule. Aksominio balso savininkė, pelnytai tituluojama stiliaus ikona, šį sykį dainininkė surengs net keturis koncertus su Latvijos bigbendu, kviestiniais solistais ir ba...
-
Kauno sporto halėje po 20 metų pertraukos ir vėl skambėjo „G&G Sindikatas“10
Lapkričio 23-iąją Kauno sporto halėje įvyko ilgai lauktas „G&G Sindikato“ koncertas, kuris subūrė pilnutėlę salę lietuviško repo gerbėjų. Šis koncertas buvo ypatingas dėl dviejų sentimentalių progų: grupė sugr...
-
Gimtadienį švenčiantis A. Užkalnis užsiminė apie naujus santykius16
Per savo gimtadienį, lapkričio 26-ąją, žurnalistas Andrius Užkalnis prasitarė – jo širdis nebe vieniša. ...
-
Europinė premjera: Toto Cutugno ir grupės „L’italiano“ šou Palangoje ir Vilniuje!1
Pirmą kartą Lietuvoje įvyks europinė muzikinio šou iš Italijos premjera: oficialus Toto Cutugno pagerbimo reginys, lydimas italų muzikinės grupės „L’italiano“. ...