Klaipėdiečio ir "Kamantos statybos" konfliktas dėl blokelių Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdiečio ir "Kamantos statybos" konfliktas dėl blokelių

2010-09-01 16:20
Vargas: kol sulaukė užsakytos prekės, E.Jankus teigė numynęs "Kamantos statybos" slenkstį.
Vargas: kol sulaukė užsakytos prekės, E.Jankus teigė numynęs "Kamantos statybos" slenkstį. / Vytauto Liaudanskio ir Vytauto Petriko nuotr.

Namą susiruošęs statytis klaipėdietis papuolė į keblią situaciją – dėl statybinių medžiagų tiekėjo kaltės vyrui suplanuotus darbus teko nukelti beveik mėnesiu vėliau.

Sunkmetis – nė motais?

Vienos uostamiesčio nekilnojamojo turto agentūros vadovas Edmundas Jankus teigė esąs priblokštas, kad pardavėjas taip negerbtų savo kliento, ypač tokiu sudėtingu ekonominiu laikotarpiu kaip dabar.

"Šiandienos sąlygomis, kai nėra pajamų, daugelis liko be darbų ir verslui ne pačios geriausios dienos, net minties neturėjau, kad gali dėtis tokie dalykai. Atrodytų, žmonės turėtų verstis per galvą, gavę bet kokį užsakymą. Buvau visiškai tikras, kad krovinys bus pristatytas minutė į minutę", – aiškino pašnekovas.

Su bendrovės "Kamanta statyba" vadovu Juranu Zalagėnu vyras sutartį sudarė liepos 7-ąją.

Už beveik 2800 litų E.Jankus užsakė kiek daugiau nei 13 kub. m akytų betono blokelių "Poritas" bei už kiek daugiau nei 13 tūkst. litų – apie 63 kub. m lenkų gamybos "Ytong" blokelių.

Dėl pastarųjų ir užvirė užsakovo bei pardavėjo konfliktas.

Maitino vis naujais pažadais

Statybines medžiagas, už kurias E.Jankus sumokėjo 8000 litų avansą, tiekėjas sutartimi buvo įsipareigojęs pristatyti per 10 dienų. Tačiau, pasak klaipėdiečio, statyboms pradėti reikiami "Ytong" blokeliai žadėtą liepos 17-ąją jo taip ir nepasiekė.

"Laukiu sutartą dieną – pasakė, viskas tvarkoje, atvažiuoja. Bet taip ir nesulaukiau. Ėmė aiškinti, kad krovinys kažkur ant sienos užstrigo. Pasakė, kad bus vėliau. Bet sutartą dieną ir vėl nėra", – prisiminė E.Jankus.

Pašnekovo žodžiais, kiekvienąkart jis buvo maitinamas vis naujais pažadais "gal rytoj", o statybas turėję pradėti darbininkai buvo priversti sėdėti be darbo.

Maža to, E.Jankaus teigimu, galiausiai ir "Kamantos statybos" direktorius ėmė slapstytis – tiesiog ignoravo kliento skambučius.

Galiausiai didžioji dalis "Ytong" blokelių siuntos užsakovo namo statybvietę pasiekė rugpjūčio 7-ąją. Likusi dalis buvo pristatyta praėjusios savaitės pabaigoje – rugpjūčio 27-ąją.

Pažėrė priekaištų užsakovui

E.Jankaus teigimu, jis turi visus tai liudijančius dokumentus, tačiau netiki, kad teisminės priemonės šiuo atveju bus veiksmingos.

"Jei būtų rimtesnis pretekstas, tikrai paduočiau į teismą. Bet ką man priteis – 0,02 proc. netesybas už kiekvieną uždelstą dieną? Tai yra maždaug 100 litų. Aš apturėjau daugiau nuostolių, mano žmonės mėnesį sėdėjo be darbo. Tačiau labiausiai gaila sugaišto laiko ir, aišku, nervų. Didžiausia mano viltis – viešumas. Manau, kad apie tokius dalykus negalima tylėti", – teigė E.Jankus.

Tuo tarpu bendrovės "Kamantos statyba" vadovas negailėjo priekaištų savo užsakovui. J.Zalagėno žodžiais, E.Jankus ne tik nenorėjo girdėti, kad krovinio jam neįmanoma pristatyti dėl objektyvių priežasčių, bet ir esą šiurkščiai bendravo su įmonės darbuotojais.

"Atvirai sakant, su juo nebegalėjau kalbėti", – paklaustas, kodėl vengė atsiliepti į užsakovo skambučius, pasiguodė J.Zalagėnas.

Skaičiavo patirtus nuostolius

Įmonės vadovas smulkmeniškai vardijo priežastis, kodėl krovinys ilgam užstrigo, ir tikino, kad kliento už nosies nevedžiojo.

"Mes vėlavome pristatyti ir aiškinome, kokia problema, bet jis nė gramo nesiklausė. Delspinigius, kurie numatyti sutartyje, mes atskaičiavome", – aiškino pašnekovas.

Tiesa, pastarasis pareiškimas patį E.Jankų gerokai nustebino – vyras tikino tokios piniginės kompensacijos už laiku nepristatytą krovinį negavęs.

J.Zalagėnas dievagojosi, kad buvo stengiamasi kaip įmanoma kompensuoti užsakovo patirtus nuostolius.

Vadovas minėjo, jog "Kamantos statyba" geranoriškai prisiėmė blokelių iškrovimo išlaidas, nors tai sutartyje nenumatyta. Esą šie darbai įmonei atsiėjo 600 litų.

Be to, pašnekovo teigimu, privažiuoti statybvietę blokelių pakrautam vilkikui buvo neįmanoma. Tad, užuot palikę krovinį šalia kelio, kaip numatyta sutartyje, esą įmonės darbuotojai geranoriškai jį parvežė į sandėlį ir vėliau statybines medžiagas nugabeno kita transporto priemone.

Kritika – nepagrįsta

J.Zalagėnas tikino, kad "Ytong" blokelių siuntą E.Jankui pristatyti pavėlavo tik 10 dienų, tačiau tiksliai pasakyti, kada tai buvo padaryta, nesugebėjo.

"Bijau pameluoti, ar prieš Jūros šventę, ar po Jūros šventės", – abejojo "Kamantos statybos" vadovas.

J.Zalagėno žodžiais, tokios konfliktinės situacijos įmonės istorijoje iki šiol nėra buvę, o tiekėjų veikla esą padėjo pelnyti ilgametį klientų pasitikėjimą.

Pašnekovas turėjo atsakymą ir dėl kritiškų internautų atsiliepimų apie "Kamantos statybą". J.Zalagėno teigimu, tai viso labo esantys buvusio šios įmonės vairuotojo komentarai, neturintys jokio pagrindo.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas viešiesiems ryšiams Vitas Jonas Ūsas patvirtino, jog dėl bendrovės "Kamantos statyba" tarnyba vartotojų nusiskundimų iki šiol nėra gavusi.

Drausmina reputacija

Pašnekovas pripažino, jog vartotojų teisių gynėjai neišvengia skundų, susijusių su nevykdomais sutartiniais įsipareigojimais.

"Apskritai dėl ne maisto prekių ir paslaugų kokybės gauname apie pusę skundų. Statistikos, kiek jų sudaro dėl vėluojančių pristatyti gaminių, negalėčiau įvardyti", – teigė V.J.Ūsas.

Kaip pavyzdį pašnekovas minėjo, jog neretai skundžiamasi dėl laikų nepagamintų baldų ir tokiu atveju iškylančių problemų dėl negrąžinamo avanso.

Vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovas ragino gyventojus aktyviau domėtis savo teisėmis ir nenuleisti rankų, jei jie jaučiasi nuskriausti.

V.J.Ūso teigimu, tai verčia labiau pasitempti paslaugų teikėjus ir pardavėjus.

"Vakarų Europos valstybėse, JAV, kur yra daugiametė vartotojų teisių gynimo patirtis, paslaugų teikėjai ir pardavėjai, vengdami nesolidžios reputacijos, patenkina vartotojo pageidavimus, net jei šis ir neteisus. Pas mus jau irgi ryškėja ši tendencija. Valstybė nedidelė, ir jei verslininkas, pardavėjas nevykdo sutartinių įsipareigojimų, garsas apie tai labai greitai pasklinda. Tada ir išsilaikyti konkurencinėje kovoje lieka nedaug šansų", – įsitikinęs specialistas.

Įstatymo raidė

Lietuvos Respublikos Civilinio kodekso 6.350 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad pagal vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį pardavėjas – asmuo, kuris verčiasi prekyba, pardavėjo atstovas įsipareigoja parduoti prekę – kilnojamąjį daiktą pirkėjui – fiziniam asmeniui pastarojo asmeniniams, šeimos ar namų ūkio poreikiams, nesusijusiems su verslu ar profesija, tenkinti, o pirkėjas įsipareigoja sumokėti kainą. Jeigu pardavėjas netinkamai vykdo sutartį ar jos apskritai nevykdo, tuomet vartotojas turėtų raštu kreiptis į pardavėją su prašymu vykdyti sutartį arba tokią sutartį nutraukti. Pažymėtina, kad vartotojas sutarties pažeidimo atveju turi teisę reikalauti ne tik grąžinti sumokėtus pinigus, kuriuos sumokėjus prekės nebuvo pristatytos, bet ir į nuostolių atlyginimą. Vartotojas turėtų pagrįsti atsiradusių nuostolių dydį, o jeigu to įrodyti negali, nuostolių dydį nustato teismas. Vartotojas dėl kilusio ginčo gali kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir, tiek prieš pateikiant prašymą, tiek prašymą pateikus, gali kreiptis į teismą. Privalomai vykdytiną sprendimą dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo priima teismas išnagrinėjęs bylą civilinio proceso tvarka.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų